فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۳۶۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱-۱۱-۱۴۰۳
کد ۱۰۳۶۴۰۹
انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱-۱۱-۱۴۰۳

مکمل‌هایی که به افزایش طول عمر کمک می‌کند

مکمل‌هایی که به افزایش طول عمر کمک می‌کند
مصرف مکمل‌هایی مانند منیزیم، کورکومین، اسیدهای چرب امگا ۳، نیکوتین آمید، نیاسین و ویتامین D روند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

دانشمندان و محققان همواره سعی کرده‌اند روش‌هایی برای کند کردن روند پیری کشف کنند، این هدف به‌دلیل پیشرفت‌های اخیر در فناوری و تحقیقات پزشکی به واقعیت نزدیک‌تر می‏‌شود، با وجود اینکه نمی‌توان همچون پیری بدن را به‌صورت کامل متوقف کرد، اما می‌توان با تغییر سبک زندگی احتمال ابتلاء به بیماری‌ها را کاهش داد، دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی بخشی از این امر است، مصرف بعضی از مکمل‌ها نیز می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد، در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

منیزیم

به گزارش ایمنا، غذاهای سرشار از فیبر همچون سبزیجات با برگ تیره حاوی منیزیم هستند، لوبیا، آجیل، دانه‌ها و کلم بروکلی نیز حاوی منیزیم است، بدن انسان برای انجام دادن همچون های شیمیایی از جمله تولید انرژی به منیزیم نیاز دارد، مصرف کم منیزیم در رژیم غذایی خطر ابتلاء به دیابت، التهاب، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی و انواع مختلفی از سرطان را کاهش می‌دهد، در صورتی که منیزیم کافی از رژیم غذایی دریافت نمی‌کنید، لازم است مکمل آن را مصرف کنید.

کورکومین

ماده فعال اولیه موجود در زردچوبه که کورکومین نام دارد، دارای ویژگی‌های دفاعی سلولی قوی است که با فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی قوی آن مرتبط است، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین پروتئین‌های خاصی را فعال می‌کند که به طولانی شدن عمر و به تعویق انداختن پیری سلولی کمک می‌کند.

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ که به میزان زیاد در ماهی یافت می‏‌شود، موجب‬ بهبود سلامت قلب، کاهش التهاب و تقویت عملکرد شناختی می‏‌شود، همچنین افراد می‌توانند از مکمل آن استفاده کنند؛ نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است با افزایش طول عمر و کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مرتبط باشد.

نیکوتین آمید و نیاسین

نیکوتین آمید نوعی از ویتامین B3 است که در بعضی مواد غذایی همچون گندم، گوشت، مرغ و ماهی وجود دارد، نیاسین نیز نوعی ویتامین B است، این دو نوع ویتامین ضروری موجب‬ کاهش التهاب و بهبود عملکرد شناختی می‏‌شوند، در نتیجه روند پیری را به تأخیر می‌اندازند.

ویتامین D

ویتامین D از سلامت استخوان‌ها و ایمنی بدن حمایت می‌کند و موجب‬ کاهش التهاب می‏‌شود، نتایج بررسی‌های انجام شده نیز نشان می‌دهد که دریافت ویتامین D کافی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و بعضی از انواع سرطان را کاهش می‌دهد، یکی از بهترین روش‌های دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است، همچنین می‌توان از مکمل‌های ویتامین D نیز استفاده کرد.

برچسب ها: مکمل ، طول عمر
ارسال به دوستان
captcha
بحران بدهی در آمریکا با افزایش سهم اوراق کوتاه مدت در اسناد خزانه‌داری پیشگیری از اعتیاد از کودکی آغاز می‌شود؛ خانواده ایمن نخستین سد در برابر آسیب‌های اجتماعی است امتحانات ترم تابستان دانشگاه‌ها حضوری شد؟ «شرکت‌های خدمات انرژی (ESCO)» چاقوی جراحی صنعت نفت و گاز امن‌ترین کشورهای جهان در برابر حملات سایبری کدام‌اند؟ / آلبانی بالاتر از آمریکا و آلمان؛ ایران کجای این نقشه قرار دارد؟ خبر خوب برای بچه‌های موبایلی؛ صفحه‌نمایش همیشه مضر نیست گزارش پنتاگون: ایران برای رهگیری F-15E ساقط‌شده از پهپادها استفاده کرد موشک N1 شوروی در آستانه پرتاب به سوی ماه (+عکس) چرا برخی افراد مثل آهنربا پشه‌ها را به خود جذب می‌کنند؟ قتل مادربزرگ با نقشه نوه و نامزدش/ سرقت طلاهای زنی که طلا نداشت یکی دیگر از متهمان 18 دی ماه در کرج اعدام شد آب می‌تواند در نزدیکی سیاه‌چاله راه شیری زنده بماند! مگر می‌شود کشوری اینترنتش قطع شود؟/ دانشگاه از خلاقیت تهی شده؛ «برخی فکر می‌کنند نظریه درست کردن مثل تولید قاشق است» کشت قانونی یک مخدر دیگر کلید خورد؛ تفاوت شاهدانه صنعتی با ماریجوانا و گل چیست؟/بایدها و نبایدهای یک کارشناس درباره کشت شاهدانه صنعتی رفتار عجیب یک بانک در کم کردن حقوق بازنشستگان/ ۲۵سال پیش وام گرفته‌ای قسطش را نداده ای