فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۷۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۱-۰۴-۱۴۰۴
کد ۱۰۷۸۹۰۸
انتشار: ۱۱:۲۶ - ۳۱-۰۴-۱۴۰۴

آیا دیابتی‌ها بدون محدودیت می‌توانند میوه مصرف کنند؟

آیا دیابتی‌ها بدون محدودیت می‌توانند میوه مصرف کنند؟
دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به باوری مبنی بر اینکه افراد دیابتی می توانند بدون محدودیت هر میوه‌ای مصرف کنند، عنوان کرد که این باور فاقد شواهد علمی بوده و همه میوه‌ها چه میوه‌های ترش و چه میوه‌های شیرین حاوی کربوهیدرات هستند و قندخون را بالا می‌برند.

دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه آیا افراد دیابتی بدون محدودیت می توانند میوه مصرف کنند؟، مطرح کرد: همه میوه ها چه میوه های ترش و چه میوه های شیرین حاوی کربوهیدرات هستند و قندخون را بالا می برند. هر واحد میوه حاوی 15 گرم کربوهیدرات است، لذا باید در شمارش کربوهیدرات جهت تنظیم مقدار (دوز) انسولین لحاظ شود.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، افراد مبتلا به دیابت که انسولین دریافت نمی‌کنند، باید میوه را طبق تعداد واحد میوه‌ای که توسط متخصص تغذیه تعیین شده است، مصرف کنند. بنابراین، افراد دیابتی نباید به هر میزانی که دوست دارند میوه مصرف کنند.

برچسب ها: دیابت ، میوه ، مصرف
ارسال به دوستان
هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی