فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۵۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳
کد ۹۵۲۹۵۱
انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱-۰۱-۱۴۰۳

تعطیلی مراکز درمانی در نوروز تخلف است

تعطیلی مراکز درمانی در نوروز تخلف است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز شبانه روزی بهداشت آذربایجان شرقی در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: تعطیلی مراکز درمانی و بیمارستانی اعم از بخش دولتی و غیردولتی در ایام تعطیلات نوروزی تخلف است.

بهمن نقی پور در گفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم و کافی برای فعالیت مراکز درمانی، درمانگاهی و بیمارستانی استان در نوروز امسال فراهم شده است، افزود: بر این اساس تمام مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مراکز شبانه روزی بهداشت آذربایجان شرقی در ایام تعطیل به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند.

وی از آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد و اظهار کرد: تیم های مختلف نظارتی و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی همراه با تعزیرات حکومتی بر نوع و نحوه خدمات رسانی این مراکز نظارت کرده و به طور کامل فعالیت آنها رصد می شود.

نقی پور نظارت بر فعالیت مراکز پذیرایی و رستوران ها را یکی از مهمترین ماموریت های معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ایام تعطیلات اعلام و اضافه کرد: در این ایام و تا پایان تعطیلات همکاران بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طرح ضربتی به صورت مداوم بر تمامی محل‌های عرضه غذا نظارت می‌کنند.

وی با اشاره به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، توجه به نکات ایمنی در سلامت افراد را مورد تاکید قرار داد و گفت: از مردم تقاضا داریم برای تامین غذا و خوراک خود به محل های غیرمعتبر که از لحاظ امنیت غذایی سالم نیستند به هیچ عنوان مراجعه نکنند.

نقی پور یادآور شد: باید توجه داشت که خوردن و آشامیدن غذای ناسالم در این ایام بیماری های التهابی روده را منجر شده و برای خانواده ها مشکلاتی را فراهم می کند که این موضوع در اماکن پذیرایی و غذاخوری‌های بین راهی بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه هر گونه رفتار غیربهداشتی در ایام عید می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد، ادامه داد: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای مثل دیابت، قلب و عروق و فشار خون هستند یا جزو افرادی هستند که به هر دلیلی سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید در این ایام به سلامت خود بیشتر اهمیت دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از انجام بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی و نظارت به اماکن مختلف درمانی در پارسال خبر داد و گفت: از این تعداد بازرسی تعداد ۸۰ مورد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد و پرونده تعداد یکصد مرکز درمانی نیز برای تعیین تکلیف به نظام پزشکی ارسال گردید.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی با داشتن حدود ۹ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در زمان حاضر ۴۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: مراکز درمانی ، تبریز
ارسال به دوستان
زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر چربی شکمی و دیابت نوع ۲ قطر: مخالف عوارض ایران بر تنگه هرمز هستیم / خط تماس مستقیم ایران - آمریکا برای تنگه هرمز / ممکن است کشورهای عربی خلیج فارس صندوق 300 میلیارد دلاری ایران را تامین می کنند