فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲
کد ۹۱۸۸۹۷
انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲

فشار خون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی

فشار خون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی
محسن بارونی، با بیان اینکه فشار خون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، از مشارکت ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز در اجرای این پویش خبر داد.
 
به گزارش مهر، محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.
 
وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت ۲۹ هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار و ۵۰۰ پایگاه سلامت و ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان کشور، وضعیت سلامت افراد را با استفاده از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی ارائه کنیم.
 
بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند. در این پوش و همچنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتماً پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال شوند.
 
وی ادامه داد: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح ۲ و ۳ خدمات ارجاع می‌شوند و همکاران بهداشتی ما در این زمینه به بیماران مشاوره می‌دهند تا بیماران زودتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سال‌های از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های بسیار مهم است که منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.
برچسب ها: فشار خون ، دیابت
ارسال به دوستان
آغاز پروازهای فرودگاه کیش پس از ۴ ماه اروپا گرم ترین روزهای تاریخ خود را تجربه می کند تنش آبی در ۹ شهر و ۲۷ روستای خراسان جنوبی حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس)