فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲
کد ۹۱۸۸۹۷
انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲

فشار خون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی

فشار خون بالا و دیابت عامل مرگ ۲۱۵ هزار ایرانی
محسن بارونی، با بیان اینکه فشار خون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.
رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، از مشارکت ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز در اجرای این پویش خبر داد.
 
به گزارش مهر، محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.
 
وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت ۲۹ هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار و ۵۰۰ پایگاه سلامت و ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان کشور، وضعیت سلامت افراد را با استفاده از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی ارائه کنیم.
 
بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند. در این پوش و همچنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتماً پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال شوند.
 
وی ادامه داد: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح ۲ و ۳ خدمات ارجاع می‌شوند و همکاران بهداشتی ما در این زمینه به بیماران مشاوره می‌دهند تا بیماران زودتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.
 
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سال‌های از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های بسیار مهم است که منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.
برچسب ها: فشار خون ، دیابت
ارسال به دوستان
شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا