فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲
کد ۹۱۸۸۹۰
انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۷-۰۸-۱۴۰۲

این 2 بیماری عامل مرگ 215 هزار ایرانی است!

این 2 بیماری عامل مرگ 215 هزار ایرانی است!
محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، از مشارکت ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز در اجرای این پویش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود ۸۵ هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود ۱۳۰ هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت ۲۹ هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۵ هزار و ۶۰۰ مرکز جامع سلامت، ۵ هزار و ۵۰۰ پایگاه سلامت و ۷۰ هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانواده در ۹۳ شهرستان کشور، وضعیت سلامت افراد را با استفاده از پرونده سلامت، رصد و خدمات مناسبی ارائه کنیم.

بارونی تصریح کرد: در پویش ملی سلامت پس از شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و دیابت، این افراد رها نمی‌شوند بلکه مراقبت فعال خدمات مشاوره، بهداشتی، درمانی و دارویی را دریافت می‌کنند. در این پوش و همچنین برنامه ملی سلامت، هر ایرانی با کد ملی، حتماً پرونده الکترونیک سلامت خواهد داشت و بیماران شناسایی شده برای دریافت خدمات، رصد و دنبال شوند.

وی ادامه داد: بیماران شناسایی شده در صورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی و فوق تخصصی به سطوح ۲ و ۳ خدمات ارجاع می‌شوند و همکاران بهداشتی ما در این زمینه به بیماران مشاوره می‌دهند تا بیماران زودتر شناسایی و تحت مراقبت قرار گیرند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی دیگر از اهداف اجرای پویش ملی سلامت را پیشگیری در زمینه سال‌های از دست رفته عمر بیماران پرفشاری خون و دیابت دانست و یادآور شد: این دو بیماری از بیماری‌های بسیار مهم است که منشأ بسیاری از بیماری‌های دیگر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان مهمترین عامل مرگ و میر مردم در کشور هستند.

برچسب ها: دیابت ، فشار خون
ارسال به دوستان
روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است