فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۵۰۶۲۲
انتشار: ۲۳:۰۴ - ۱۸-۰۷-۱۳۹۹

دوام آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا حداقل ۳ ماه است

آنتی‌بادی‌مطالعات اخیر نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا حداقل سه ماه پس از اینکه فرد به این ویروس آلوده می‌شود، ماندگاری دارند.

سیستم ایمنی اکثر افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و بهبود می‌یابند، یک عامل ایمنی به نام آنتی بادی تولید می‌کند که هیچ عارضه جانبی یا نشانه‌ای ندارد اما با استفاده از آن می‌توان به راحتی افراد مبتلا را تشخیص داد.

محققان دانشگاه تورنتو در کانادا برای بررسی ماندگاری آنتی بادی ویروس عامل کووید ۱۹، از نمونه بزاق و خون بیماران استفاده و میزان آن را طی سه ماه به طور مستمر بررسی کردند.

نتایج نشان می‌دهد آنتی‌بادی‌های گروه IgG که به پروتئین‌های تاجدار SARS-CoV-۲ متصل می‌شوند، حدود ۱۱۵ روز در نمونه بزاق و خون قابل تشخیص هستند.

این مطالعه برای اولین بار است که مدت زمان ماندگاری این ویروس را به ویژه در بزاق نشان می‌دهد.
همچنین این مطالعه نشان می‌دهد نمونه بزاق می‌تواند به عنوان یک گزینه سریع برای تشخیص عفونت باشد، گرچه دقت آن به اندازه نمونه خون نیست.
همچنین بر اساس این مطالعه چنانچه واکسنی به درستی ساخته شود، توانایی القای یک واکنش آنتی بادی موثر و ماندگار را دارد که فرد را به طور کلی در برابر ویروس عامل کووید ۱۹ واکسینه می‌کند.
نتایج این مطالعه در نشریه Science Immunology منتشر شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کزونا ، آنتی بادی
ارسال به دوستان
ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ نمایش‌های کشور سه شب اجرا ندارند همتی: ۲ میلیارد دلار ارز صنایع تامین می‌شود تلگراف: ترامپ ممکن است پس از انتخابات خواستار توافق جدیدی با ایران شود صادرات نفت ایران به ۴۰ میلیون بشکه رسید