فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۴۲۴۵
انتشار: ۱۹:۲۹ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹

اضافه وزن، خطر ابتلا به ویروس کرونا افزایش می دهد

اضافه وزن، خطر ابتلا به ویروس کرونا افزایش می دهد

بر اساس تحقیقات جدید در انگلیس، داشتن اضافه وزن، افراد را بیشتر در معرض خطر بستری شدن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان قرار می دهد.

روزنامه دیلی میل چاپ لندن روز یکشنبه به نقل از نشریه تلگراف نوشت: تحلیل اطلاعات مربوط به بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا بستری در ۱۷۷ بیمارستان بریتانیا نشان می دهد اضافه وزن، افراد را بیشتر در معرض بستری شدن به علت دچار شدن به ویروس کرونا و ابتلا به نوع حاد و خطرناک بیماری کووید ۱۹ قرار می دهد که احتمال مرگ بر اثر آن زیاد است.

این بررسی توسط پژوهشگران دانشگاه های ادینبورگ، لیورپول و کالج سلطنتی لندن در باره عواملی مانند سن، جنسیت یا شرایط بیماری های زمینه ای صورت گرفته که به نظر می رسید به ویژه در برابر این ویروس ضعیف و آسیب پذیر باشند.

به گفته پرفسور "پیتر اوپنشاو" از کالج سلطنتی لندن که این پژوهش را به همراه پرفسور "کنی بالیه" از دانشگاه ادینبورگ و پرفسور کالوم سمپل از دانشگاه لیورپول اجرا کرده است، احتمالا چربی اضافی اطراف اعضای داخلی بدن، موجب تشدید طوفان سیتوکین ناشی از کووید ۱۹ می شود که در آن بدن پروئتین های بسیار زیادی را برای مبارزه با این ویروس آزاد می کند.

بررسی ها نشان داده است که احتمال دچار شدن افراد چاق به عوارض و بیماری های شدید یا مرگ آنان بر اثر بیماری های عفونی مانند آنفلونزا بیشتر است.

پزشکان می گویند سیستم ایمنی افراد چاق به علت تلاش همیشگی برای حفاظت در برابر و درمان آسیبی که التهاب در سلول ها ایجاد می کند، دائما تقویت می شود و استفاده بدن از همه انرژی خود برای از بین بردن التهاب، موجب می شود که سامانه دفاعی بدن منابع اندکی برای دفاع در برابر عفونت تازه ای مانند کووید ۱۹ در اختیار داشته باشد.

افراد چاق معمولا گرایش به مصرف مواد غذایی با فیبر و آنتی اکسیدان کمتری مانند میوه و سیزیجات دارند که سامانه ایمنی بدن را سالم نگه می دارد.

اضافه وزن همچنین گسترش دیافراگم و شش ها را برای به درون کشیدن اکسیژن دشوار ترمی سازد، بنابراین اعضای بدن که دچار کمبود اکسیژن شده اند، شروع به فرسوده شدن می کنند.

شاید به دلیل همین عوامل باشد که شش های افراد چاق هنگام حمله ویروس کرونا با سرعت بیشتری نسبت به افراد سالم، فاسد شده و از کار می افتند.

پرفسور "ژان فرانسوا دلفریسی" رئیس شورای علمی مشاور دولت فرانسه در باره بیماری های همه گیر، گفت: بالغ بر ۲۵ درصد مردم فرانسه به علت سن، شرایط زمینه ای و اضافه وزن به صورت جدی در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند.

وی افزود: آمریکائیان نیز به علت میزان فزاینده اضافه وزن در ایالات متحده در معرض خطر قرار دارند، زیرا اکنون بیش از ۴۲ درصد جمعیت بزرگسال از اضافه وزن شدید رنج می برند.

دلفریسی به رادیو فرنس انفو گفت: این ویروس وحشتناک است و می تواند به جوانان نیز حمله می کند، به ویژه اگر چاق باشند. کسانی که دچار اضافه وزن هستند، واقعا باید هشیار باشند.

به نظر کارشناسان، چاقی شهروندان ایالات متحده را در معرض خطر همه گیری همانند آنفلونزای اسپانیایی سال ۱۹۱۸ قرار می دهد.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا (سی دی سی)، ۴۲.۴ درصد جمعیت بزرگسال آمریکا، چاق هستند و ۱۸.۵ درصد از کودکان این کشور از اضافه وزن رنج می برند.

چاقی به عنوان عامل افزایش دهنده خطر ایجاد چند شرایط خطرناک مزمن مانند دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی برخی انواع سرطان شناخته می شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چاقی ، اضافه وزن
ارسال به دوستان
سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+تصاویر) ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت