فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۶۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۸
کد ۶۶۵۳۶۶
انتشار: ۱۷:۳۱ - ۰۹-۰۲-۱۳۹۸

۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی است

۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی استمدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۳۰ درصد از سرطان‌ها به علت کم تحرکی رخ می‌دهد.

به گزارش مهر، محمدجعفری بعدازظهر دوشنبه در گردهمایی بزرگ مربیان تربیت بدنی خراسان شمالی با بیان اینکه کم تحرکی سبب سرطان می‌شود، اظهار کرد: کم تحرکی و به دنبال آن بروز ۳۰ درصد از سرطان‌ها بین افراد نشان از این دارد که به این حوزه تاکنون توجه جدی نشده است.

جعفری افزود: همچنین ۷۰ درصد دیابت‌ها بر اثر کم تحرکی به وجود می آیند، بنابراین توجه به این موضوع ضروری است.

وی در ادامه کم تحرکی را عامل اصلی بیماری‌های غیر واگیر اعلام کرد و افزود: کم تحرکی یکی از مشکلات جدی دانش آموزان است و باید به این مسئله توجه اساسی شود.

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اضافه وزن و چاقی را از مسائل مهمی دانست که دانش آموزان با این معضل مواجه بودند اما با ورود مناسب آموزش و پرورش در این زمینه بررسی‌ها نشان می‌دهد که با کاهش اضافه وزن در بین دانش آموزان رو به رو خواهیم شد.

جعفری در رابطه با نقش اداره ورزش و جوانان در این مسئله، بیان کرد: ارگان‌های ورزشی هدف اصلی را بر روی قهرمانی ورزشکاران نگذارند بلکه سلامت جسمی و روحی افراد بسیار دارای اهمیت است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین تمام برنامه‌ها باید به این سمت و سو برده شود که سه شاخص اصلی نیروی انسانی، فضا و محتوا در برنامه‌ها وجود داشته باشد.

مدیر دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بخواهیم حل معضل کم تحرکی را تنها بر عهده آموزش و پرورش قرار دهیم به طور قطع در آینده با مشکلات زیادی مواجه می شویم و برای جلوگیری از این مشکلات باید تمام دستگاه‌های مربوطه ورود پیدا کنند.

جعفری با بیان اینکه پر کردن برنامه هفتگی دانش آموزان از اهداف اصلی نباید باشد، تاکید کرد: با سیاست‌های جدید اداره کل آموزش و پرورش باید در مدارس به دنبال شاد سازی باشیم و جسم و روح دانش آموزان را در اولویت قرار دهیم.

وی گفت: علاقه دانش آموزان به ساعت‌های تربیت بدنی نشان از نیازمندی دانش آموزان به این حوزه دارد و باید توجه ویژه ای به این زمان‌ها شود.

مربیان تربیت بدنی بهترین مشاوران هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: مربیان تربیت بدنی بهترین مشاور در مدارس هستند و باید توجه ویژه ای به آنها شود و این معلمان می‌توانند تغییرات مطلوبی در دانش آموزان ایجاد کنند که بسیار اهمیت دارد.

حسن لنگری با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی اخلاق گرا و تحول گرا هستند، اظهار کرد: این مربیان در مدارس اهرم‌های بسیار خوبی برای کمک به ایجاد آرامش در مدارس هستند و دانش آموزان نیز علاقه بسیار زیادی به این مربیان دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سرطان ، کم تحرکی
ارسال به دوستان
تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر