فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۳۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۵ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۳۹۹۵۶
انتشار: ۰۶:۳۵ - ۲۲-۰۸-۱۳۹۷

هر 5 دقیقه یک ایرانی سکته مغزی می‌کند

هر 5 دقیقه یک ایرانی سکته مغزی می‌کند

نماینده انجمن سکته مغزی ایران در استان یزد با بیان این‌که در ایران سالانه 100 هزار نفر دچار سکته مغزی می‌شوند،‌ گفت: طبق آمارهای بدست آمده در هر پنج دقیقه یک ایرانی دچار سکته مغزی می‌شود.

به گزارش ایسنا دکترالهه تقوایی زحمتکش، نماینده انجمن سکته مغزی ایران در استان با اشاره به اهمیت سکته مغزی اظهار کرد: برای انجام اقدامات درمانی در رابطه با این بیماری، زمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی به لزوم افزایش آگاهی مردم برای انجام اقدامات لازم در این زمینه اشاره کرد و افزود: اگر همه امکانات هم فراهم باشد در صورتی که مردم آگاهی نداشته باشند تاثیری ندارد. برای مقابله با آسیب‌های این بیماری ضروری است بیلبردها و بنرهای تبلیغاتی در زمینه آشنایی مردم با علائم سکته مغزی در سطح شهر نصب شود.

این متخصص مغز و اعصاب در ادامه با بیان این‌که اولین و پر اهمیت‌ترین مقوله در رابطه با سکته مغزی ارتقاع آگاهی مردم است، تصریح کرد: در مراحل بعدی انجام فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی و آنژیوگرافی مغزی اهمیت دارند.

وی با اشاره به این‌که مصرف دارو در بسیاری از موارد تا حدودی از عوارض بیماری جلوگیری می‌کند، بیان کرد: در بعضی از موارد آنژیوگرافی مغزی می‌تواند سلامت بیمار را تا حدودی برگرداند.

زحمتکش در ادامه با بیان این‌که استفاده از دستگاه آنژیوگرافی مغزی نیاز به متخصص و تیم مخصوص به خود دارد، خاطرنشان کرد: باید امکانات و دستگاه‌های لازم برای استان تهیه شود تا بعضی از بیماران بتوانند از این روش درمانی بهره‌مند شوند.

نماینده انجمن سکته مغزی ایران گفت: از مسئولین درخواست داریم تا در زمینه تهیه دستگاه و تأمین نیروی انسانی متخصص در این رشته را برای یزد ایجاد کنند.

دکتر«محمدحسین زارع» مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، با اشاره به این‌که همیشه استفاده از دستگاه‌های آنژیوگرافی مغزی باعث درمان اثرات سکته مغزی نمی‌شود، اظهار کرد: این دستگاه در بعضی از موارد باعث درمان بیماری می‌شود.

وی با بیان این‌که نبود دستگاه آنژیوگرافی در بیمارستان‌های یزد به دلیل نبود پزشک متخصص است، افزود: کار با دستگاه آنژیوگرافی بسیار پر ریسک و نیاز به آموزش‌های خاصی دارد. در حال حاضر تجهیزات لازم برای آنژیوگرافی مغزی در بیمارستان افشار فراهم است و یزد تاکنون پزشک متخصصی که در این زمینه فعالیت کند نداشته است .

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک پزشک متخصص برای شرکت در دوره‌های آموزشی به تهران فرستاده شده که تا پس از پایان دوره‌ها در مهرماه سال 98 فعالیت خود را در استان یزد آغاز می‌کند.

سکته مغزی یکی از بیماری‌های مهم و شایع در عصر کنونی است؛ این بیماری که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد آثار جدی و گاه جبران ناپذیری را برای افراد در پی دارد. توجه به زمان طلایی اولین و مهمترین مرحله درمان در سکته مغزی به شمار می‌رود که عدم آگاهی عمومی در بسیاری از مواقع باعث از دست دادن این زمان می‌شود. شرط استفاده از داروهای سکته مغزی توجه به زمان طلایی است که در صورت از دست دادن آن باید برای مراحل بعدی درمان که بسیار پر هزینه است اقدام شود.

درمان با استفاده از دستگاه آنژیوگرافی مغزی در بعضی از موارد می‌تواند باعث بهبود بیماری و کاهش عوارض سکته مغزی شود و برای استفاده از این دستگاه لازم است متخصصانی با کسب مهارت و آموزش‌های لازم بیماران را درمان کنند و این در حالی است که با وجود ظرفیت درمانی و بهداشتی یزد این استان فاقد متخصص آنژیوگرافی است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سکته مغزی
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند