فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۰۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۷
کد ۶۰۱۷۲۹
انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۷

افزایش احتمال ابتلا به ویروس اوریون در فصل بهار

عصر ایران
شیوع اوریون در فصول بهار و پاییز افزایش می‌یابد. اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که خود به خود بهبود می‌یابد اما افراد به خصوص کودکان به محض مشاهده علائم باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

یک متخصص اطفال تصریح کرد: اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که در بهار شایع‌تر می‌شود.

به گزارش آنا،دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال با توجه به شیوع بیماری عفونی «اوریون» در فصل بهار، گفت: شیوع اوریون در فصول بهار و پاییز افزایش می‌یابد. اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که خود به خود بهبود می‌یابد اما افراد به خصوص کودکان به محض مشاهده علائم باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران باید داروهایی از قبیل «تب بر» و «مُسکن» دریافت کنند، افزود: داروهای بیماران نباید حاوی «آسپرین» و «ایبوبروفن» باشد. بنابراین بیماران نیز به خاطر داشته باشند چهت تسکین درد به هیچ عنوان از این داروها خودسرانه استفاده نکنند.

فرسار در ادامه درباره رژیم غذایی کودکان و افراد مبتلا به اوریون، بیان کرد: غذای این دسته از بیماران نباید ترش مزه باشد یا اصطلاحا این بیماران نباید مواد غذایی را که موجب افزایش ترشج بزاق دهان شود مصرف کنند زیرا با مصرف این مواد غذایی احساس درد افزایش می‌یابد.

این متخصص اطفال با تاکید براینکه افراد به محض مشاهده علائم بیماری از قبیل تورم بناگوش و احساس درد باید سریعا به پزشک مراجعه کنند، یادآور شد: متاسفانه در برخی موارد این بیماری با عفونت استخوان اشتباه تشخیص داده می‌شود بنابراین افراد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی در خصوص باور برخی افراد مبنی براینکه اگر پسران مبتلا به اوریون راه بروند عقیم می‌شوند، افزود: اگر پسران بعد از سن بلوغ به این بیماری مبتلا شده باشند یا بیماری موجب بروز تورم بیضه، دل درد و استفراغ شود توصیه می‌شود از راه رفتن اجتناب کنند زیرا خطر عقیم شدن آنها را تهدید می‌کند در غیر اینصورت بیماری هیچ عارضه‌ای برای آنها به همراه ندارد و روی قدرت باروری آنها تاثیر نمی‌گذارد.

فرسار تصریح کرد: اگر پسران دچار علائم فوق شدند باید حتما برای مدتی در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند.

این متخصص اطفال درباره واکسن این بیماری، اظهار کرد: در کشور ما از سال 1367 تاکنون کودکان در 18 ماهگی یا یک سالگی واکسن این بیماری را دریافت می‌کنند. افرادی که واکسن دریافت می‌کنند برای مدت طولانی در برابر این بیماری ایمن می‌شوند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند