فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۳۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۷-۰۹-۱۳۹۴
کد ۴۳۴۵۵۸
انتشار: ۱۴:۲۵ - ۰۷-۰۹-۱۳۹۴

خطر مصرف خودسرانه قطره های چشمی

عصر ایران
بیماری گلوکوم اغلب بر اثر بالا بودن فشار داخل چشم ایجاد شده، تخریب عصب بینایی را به دنبال دارد و از آنجا که فرآیند این تخریب، تدریجی صورت می گیرد در صورت مناسب نبودن درمان، سبب نابینایی فرد می شود.
عضو کمیته علمی "بیست و پنجمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران" گفت: مصرف خودسرانه برخی داروها به خصوص قطره های چشمی حاوی کورتن، سبب بیماری آب سیاه (گلوکوم) می شود که در صورت ادامه مصرف و مراجعه نکردن به موقع به چشم پزشک، منجر به نابینایی فرد خواهد شد.

به گزارش عصرایران، دکتر حیدر امینی در آستانه برپایی "بیست و پنجمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران" که 23 تا 26 آذر ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه بر اساس یک بررسی انجام شده در کشور 80 درصد افرادی که به بیماری گلوکوم مبتلا بودند از بیماری خود خبر نداشتند و طی غربالگری شناسایی شده اند، ضرورت بیماریابی این بیماران به شدت احساس می شود.

وی خاطر نشان ساخت: در ایران حدود 800 هزار نفر به بیماری گلوکوم مبتلا هستند و از این تعداد حدود 650 هزار نفر با وجود ابتلا به بیماری آب سیاه از بیماری خود آگاهی ندارند.

عضو کمیته علمی "بیست و پنجمین کنگره انجمن چشم پزشکی ایران" گفت: بیماری گلوکوم اغلب بر اثر بالا بودن فشار داخل چشم ایجاد شده، تخریب عصب بینایی را به دنبال دارد و از آنجا که فرآیند این تخریب، تدریجی صورت می گیرد در صورت مناسب نبودن درمان، سبب نابینایی فرد می شود.

وی با اشاره به اینکه گلوکوم، عمده ترین علت نابینایی غیر قابل برگشت در جهان است، یادآور شد: از آنجا که احتمال ابتلای افرادی که پدر، مادر، خواهر و برادر آنان دچار گلوکوم هستند به این بیماری 5 تا 6 برابر دیگران است، ضرورت دارد، این افراد مورد معاینات منظم چشمی قرار گیرند.

دکتر امینی تصریح کرد: موضوع یکی از پنل های روز پیش کنگره بیست و پنجمین کنگره انجمن چشم پزشکی به گلوکوم اختصاص دارد که در این پنل دکتر "آنجا تولونن" معاون انجمن گلوکوم اروپا و دکتر "رمو سوزانا" از برزیل که جزو چشم پزشکان برجسته دنیا در رشته گلوکوم به شمار می رود، حضور دارند و قرار است در این پنل، آخرین دستاوردهای علمی و درمانی در زمینه این بیماری ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه هرچه سن افراد بالاتر می رود، احتمال ابتلا به این بیماری نیز افزایش می یابد، گفت: هر چند هیچ گروه سنی حتی کودکان از ابتلا به این بیماری مصون نیستند، اما ضروری است، افراد بالای 60 سال به طور سالانه مورد معاینات چشمی منظم قرار گیرند.

گفتنی است، بیست و پنجمین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران با حضور 18 سخنران از اروپا و امریکا و با همکاری و هماهنگی انجمن جهانی چشم پزشکی ICO)) 23 تا 26 آذر ماه امسال در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود. در روز بیست و سوم برنامه پیش کنگره، پنج گروه فوق تخصصی شامل بیماری های شبکیه، قرنیه و جراحی رفراکتیو، اکولوپلاستیک (جراحی پلاستیک چشم)، گلوکوما (آب سیاه)، استرابیسم (انحراف چشم) و نوروافتالمولوژی، آخرین دستاوردهای مربوط به رشته های فوق تخصصی خود را ارایه می کنند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.irsocongress.ir مراجعه کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست