فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۹۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۴
کد ۳۹۳۱۴۰
انتشار: ۱۷:۳۶ - ۰۵-۰۲-۱۳۹۴

دیابت هر 3 دقیقه پای یک نفر را می‌گیرد

عصر ایران
وی اظهار کرد: هرچند افزایش حضور خیریه‌ها در جامعه حکایت از افزایش روحیه انسان‌دوستانه و خیرخواهی است اما از این بابت که مسئولان دولتی وظایفشان را در این زمینه آنچنان که باید انجام نمی‌دهند، جای نگرانی دارد.
بنیانگذار دیالیز در اصفهان گفت: هر 3 دقیقه یک نفر در اثر دیابت پای خود را از دست می‌دهد.

به گزارش فارس، مهدی اذانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری خیریه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه در‌ دریافت کلیه اهدایی، بیماران جوان ارجح‌تر هستند، اظهار کرد: هرچند برای افراد بالای 70 سال هم می‌توان پیوند کلیه انجام داد اما برای دریافت پیوند کلیه اهدایی در گزینه دوم قرار دارند و جوان‌ترها مقدم هستند.

وی ادامه داد: ترکیب محصولات غذایی با آب‌های آلوده به فلزات سنگین و پسماندها، استعمال دخانیات، مصرف بی‌رویه انواع مسکن‌ها، دیابتی‌ها، عفونت‌های کلیوی و ... همه و همه زمینه‌ساز ابتلا به نارسایی‌های کلیوی و در صورت عدم درمان به موقع منجر به دیالیز و پیوند می‌شود.

این متخصص داخلی و فوق تخصص کلیه یادآور شد: حتی کمبود یک ویتامین و ازدیاد دو ویتامین در بدن نیز سبب ایجاد نارسایی‌های کلیوی می‌شود ضمن اینکه باید توجه داشت که آلودگی هوا مانع جذب ویتامین d و درنتیجه صدمه به کلیه‌ها می‌شود.

وی در خصوص سایر علل ایجاد نارسایی‌های کلیوی نیز ادامه داد: مصرف مواد غذایی سالم نباید ساده نگریسته شود چرا که به عنوان مثال سس‌ها 8 درصد بیش از یک لیوان بستنی حاوی شکر هستند و مصرف این ماده خوراکی پرطرفدار برای دیابتی‌ها بسیار مضر است، فراموش نشود که در هر 30 ثانیه یک نفر به دیابت مبتلا شده و در هر سه دقیقه یک نفر در اثر دیابت پای خود را از دست می‌دهد.

* افزایش حضور خیریه‌ها در کشور نگران‌کننده است

منصور گلناری مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان نیز در ادامه این نشست خبری با اذعان بر اینکه مقوله پیشگیری در نظام سلامت نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی است، بیان کرد: اینکه خیرین و نیکوکاران حضوری پررنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی از جمله حوزه بهداشت و سلامت دارند، ستودنی است اما این موضوع از طرفی نشان‌دهنده ضعف مدیریتی در سطح کلان کشور نیز هست.

وی اظهار کرد: هرچند افزایش حضور خیریه‌ها در جامعه حکایت از افزایش روحیه انسان‌دوستانه و خیرخواهی است اما از این بابت که مسئولان دولتی وظایفشان را در این زمینه آنچنان که باید انجام نمی‌دهند، جای نگرانی دارد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: دیابت ، خیریه
ارسال به دوستان
پزشکیان: بدون وا دادن وارد مذاکرات شدیم / لبنان را به خاطر ایران کوتاه آمدند / گشایش‌های خوبی ایجاد شده راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ یادداشتی که تیم ملی ایران هنگام ترک لس‌آنجلس در رختکن استادیوم از خود به جای گذاشت روزنامه جمهوری اسلامی: در مملکت حسینقلی خانی ما مداح و مجری حتی چاقو بر گلوی رئیس جمهور می‌گذارند! معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟ نزاع و درگیری مسلحانه در دهلران/ ۲ کشته و ۳ مصدوم نخست وزیر بریتانیا استعفا کرد غریب‌آبادی برای انجام مذاکرات فنی در سوئیس ماند زنان و مردان اروپایی در کنار نقش‌برجسته «چشمه‌علی شهرری» در دوران قاجار (عکس) در دوره صفوی لباس عزای مردم در محرم آبی بود!/ دولت صفوی با قمه‌زنی مخالف بود