۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۰۵:۳۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۶۸۶۴۸
تعداد نظرات: ۲۴۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۰
کد ۱۶۸۶۴۸
انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۰-۰۳-۱۳۹۰

سه نکته مهم درباره ماجرای خیابان شریعتی

جعفر محمدي
عصرایران - روحانی جوانی که یک دختر را از دست دو آدم ربا رهانیده بود ، اینک بر روی تخت بیمارستان است ؛ ماجرا را از زبان قربانی ماجرا بخوانید:روحانی فداکار قبل از مصدوم شدن

« ساعت ۲۲ شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک به همراه ۲ نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم که ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم.

وی افزود: بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت کرده و مشاهده کردیم که ۲ نفر از اراذل و اوباش سوار بر یک موتور برای ربایش یک دختر جوان اقدام کرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداری می‌کرد و ۲ پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبرو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد که نتیجه‌اش را مشاهده می‌کنید. »

روحانی فداکار

در این باره چند نکته زیر قابل توجه است:

1 - خیابان شریعتی یکی از خیابان های اصلی تهران است که مرکز شهر را به شمال آن متصل می کند. حمله دو موتور سوار به یک دختر و قصد ربایش او ، نه در بیابان ها یا جنگل های اطراف شهر که در این خیابان پرتردد و مرکزی صورت گرفته است.
 
 محل روی دادن این حادثه ، نشان می دهد که تبهکاران ، همه جای شهر را برای خود امن می دانند . آنها اگر تا دیروز ، کوچه پس کوچه های خلوت و بیغوله ها و خرابه ها و حاشیه و بیرون شهر را برای اقدامات مجرمانه خود مناسب می دیدند ، امروز همه جای شهر ، حتی خیابان پرترددی مانند شریعتی را نیز محل امنی برای جرم و جنایت می شمارند.

اگر تا پیش از این ، خانواده ها به دختران و فرزندان و زنان توصیه می کردند که به تنهایی به جاهای خلوت نروید ، امروز حتی از بابت تردد آنها در معابر اصلی شهر نیز نگرانند.

در این ماجرا ، اولا تبهکاران ، به خود جرأت داده اند در یک خیابان اصلی شهر اقدام به ربایش یک دختر کنند و ثانیاً وقتی هم با اعتراض شهروندی دیگر روبرو شده اند ، به جای فرار ، آنقدر خیال شان آسوده بوده که با فرد معترض نیز حمله کرده و روانه بیمارستانش کرده اند. این یعنی نهایت احساس امنیت توسط تبهکاران و اراذل و اوباش!

پلیس باید به این پرسش پاسخ کارشناسی دهد که منشأ این احساس امنیت چیست و چرا کار به جایی رسیده که تبهکاران ، از خلوتکده های خود ، پا برون نهاده و در معابر اصلی شهر نیز یکه تازی می کنند؟
کسی منکر زحمات پلیس نیست ولی حتماً یک جای کار می لنگد که شهر برای اشرار تا بدین اندازه امن شده که حتی در مرکز شهر نیز هر کاری که خواستند انجام می دهند و می گریزند.
به بیان دیگر ، حس امنیت برای یک تبهکار ، از خود آن تبهکار هم خطرناک تر است.

2 - در قصور پلیس سخنی نیست که در بند نخست بدان پرداختیم ولی سخن اینجاست که اگر جایی پلیس حضور نداشته باشد و دختری بی پناه مورد تعرض قرار گیرد و کمک بخواهد ، باید مردم نقش تماشاگر را ایفا کنند؟ پیشتر نیز در ماجرای میدان کاج تهران ، شاهد نظاره گری صدها نفر از مردم بودیم که در نهایت به قتل مصدوم و اعدام قاتل انجامید.

بله ! شاید در خیلی از موارد ، یک یا دو نفری نتوان کاری از پیش برد ولی اگر همه ما در قبال چنین مسائلی احساس مسوولیت انسانی کنیم ، تبهکاران در انجام جنایات خود ، بر روی مولفه ای به نام مردم حساب می کنند و جرات نخواهند کرد در ملأ عام چنین اقداماتی را شکل دهند.
مثلاً اگر در ماجرای این دو موتورسوار ، علاوه بر این روحانی و همراهانش ، همه مردم حاضر در محل ، به کمک می رفتند ، اساساً موتورسواران آذم ربا جرأت درگیر شدن به خود می دادند یا ترجیح می دادند با حداکثر سرعت از محل بگریزند؟!

هم اکنون ، افراد شرور ، هنگامی که می خواهند جرمی مرتکب شوند با خود می گویند اگر پلیس نباشد ، همه چیز حل است زیرا مردم که کاری به کار ما نخواهند داشت!
قبول کنیم که یک بی تفاوتی و انفعال گسترده و عافیت جویی بر همه ما حاکم شده است و آن غیرت و همت و حمیت ایرانی بسیار کمرنگ تر از گذشته شده است.

3 - آنچه این روحانی فداکار انجام داد ، افتخاری واقعی و نه شعاری ، برای روحانیت به شمار می شود زیرا در میان همه عابران بی تفاوت ، این ، او بود که وارد ماجرا شد و ناموس مردم را ولو به بهای نابینایی احتمالی اش از چنگال آدم ربایان نجات داد. هر چند که اقدام این روحانی ، فارغ از روحانی بودن یا نبودنش به عنوان یک انسان ، واقعاً ارزشمند و ستودنی است اما از منظر روحانب بودنش می توان با استناد به این ماجرا ، به جایگاه تاریخی روحانیت اصیل در جامعه ایرانی اشاره کرد که همواره "پناهگاه مردم" بوده اند و در تاریخ بسیار سراغ داریم که مظلومان بسیاری برای در امان ماندان از دست اشرار و حکام و سلاطین ، به بیوت علمای دین پناه می بردند.

امروز نیز روحانیت باید جایگاه تاریخی خود را در پناهگاه بودن برای مردم بازیابی کند و همان گونه که این روحانی شجاع ، از یکی از نوامیس مردم حمایت کرد ، کل روحانیت باید حامی کل مردم باشند ، فارغ از آنچه هر کسی دارای چه مسلک و مرام و گرایشی هستند ، کما این که روحانی داستان ما ، قبل از آن که به داد دختر بی نوا برسد از او نپرسید چه اندیشه هایی دارد یا در انتخابات به چه کسی رأی داده است و ...؟!

روحانیت باید در تعامل حکومت و ملت ، به صورت پیش فرض در کنار مردم باشد و این ، البته به معنای تقابلش با حکومت نیست . جایگاه تاریخی ، اجتماعی و مذهبی روحانیت بزرگترین امکان متصور برای روحانیون است که به وظیفه دینی "امر به معروف و نهی از منکر" در سطح کلان عمل کنند و الا چشم بر برخی کاستی ها و تقصیرها و قصورها بستن به بهانه مصلحت(!) ، بزرگ ترین آسیب را به روحانیت برند که متأسفانه چنین آسیبی را
شاهد هم هستیم.

... و در نهایت برای شفای هر چه زودتر این شهروند روحانی ، دعا می کنیم.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۴۳
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۴۳
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
36
305
با بند2 کاملا موافقم.
پاسخ ها
آرش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
واقعا باید به حال این جامعه تاسف خرد. جامعه ای که ارزش هاش رو از فرهنگ مبتذل ماهواره و تهاجم هدف دارد دشمنان تاریخی این مرز و بوم میگیره چیزی بیش از این نظاره گری و بی تفاوتی که باب فرهنگ های غربیه انتظار نمیشه داشت. وقتی افراد نسبت به ناموس خودشون بی تفاوت بشن دیگه نسبت به ناموس دیگران چیکار میخوان بکنن؟!؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
425
2164
پلیس بره دیش جمع کنه
وارد خونه مردم بشه
یا مانتو ناموس مردم رو سانت بزنه...
بقیه کارها در حاشیه هست
عصر ایران لطفا سانسور نکن جدیدا خیلی سانسورچی شدی...
پاسخ ها
امین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
ناشناس محترم. پلیس که نمیتونه مثل جن همه جا سبز بشه. پس مردم اونجا چی بودن؟ اتفاقا ما هر چی می کشیم از این دیش هاست که فرهنگ بی تفاوتی رو تو جامعه رواج داده....
محمد
| DENMARK |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
بنده خدا "عصر ایران" خودش تحت فشاره
چیکار کنن خوب؟
توی این فضا، همینقدر هم که انجام میدن. آفرین داره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
دلم می خواست هزاربار تاییدش کنم
مهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
قربونت این حرفت رو طلا گرفت در ضمن آقا امین جلوی آزادی رو نمی شه گرفت ولی جلوی ارازل بازی رو میشه گرفت اینقدر احساسی برخورد نکن
محمد لبنانی
LEBANON
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
30
493
خدایا ببین به چه روزی افتاده این بنده خدا
حالا هی برید قصه ی مردم فقیر کشورهای دیگر رو بخورید به جای اینکه داخل رو بچسبید
عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
9
266
گاهی اوقات انسان باید با خون خود گفته هایش را امضا کند. با تاسف فراوان از وقوع این حادثه ، خواهشمدم است مخاطبین آن را باحادثه پارسال سعادت آباد مقایسه کنند .
مرفهین بی دردی که به جای کمک به مصدوم با موبایل خود فیلمبرداری می کردند.
ناشناس
NETHERLANDS
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
123
390
وقتی پول های مملکت خرج کشورهای دیگر می شود خوب دیگر پولی باقی نمی ماند که با آن پلیس را تربیت و تقویت کرد. در این ماجرا مقصر اصلی پلیس است که در محل حضور نداشته و یا نتوانسته به سرعت در محل حاضر بشود. اینکه آدم های عادی در ماجرا دخالت نمی کنند نمی توان زیاد به آنها ایراد گرفت چون هر کسی جان خودش را دوست دارد و ریسک نمی کند که با جنایتکاران در بیفتد و تازه از عواقب قانونی آن هم می ترسد. برخوردی که آن جنایتکاران با این روحانی کرده اند خودش نشان می دهد که خطر آنها برای آدم های عادی چقدر می توانسته باشد. وقتی با یک روحانی این کنند با آدم عادی چه خواهند کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
675
326
هرچه نقش روحانیت کمرنگ شود گمراهی بیشتر می شود.
روحانیت باید در کنار مردم و راهنمای مردم باشد و نباید از فرد و یا مسلک خاصی جانب داری کند، بلکه تنها راهنمای حق و عدالت باشد.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
5
201
ای ول !تحلیل سه بعدی عالی بود! متاسفانه این ناامنی برای کل جامعه وجود داره و چندان ربطی هم به حجاب نداره. زیرا که برای آقایان هم به شکل زورگیری و کیف قاپی ، به سرقت رفتن خودرو یا لوازم آن وجود داره. کافیه یه نظر سنجی بندازید که متوجه بشید چند درصد مردم احساس امنیت می کنند.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
135
114
راستش به نظر من عاقبت عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر باعث چنین بازخوردهایی می شود. احساس حکومتی بودن امر به معروف و نهی از منکر و احساس خاص نسبت به افراد مجری امر به معروف و نهی از منکر و حس عدم دخالت در امور اجتماعی به سبک اروپایی ها و آزادی و موظف دانستن نهادهای خاص جامعه، همه و همه مردم را به این نقطه بی تفاوت بودن رسانده است. به هر حال ممکن است همین فردا ما خودمون یا نوامیس خود ما قربانی چنین حادثه ای باشند. و من یا ناموس من کمک بخواهد و تو خواننده این نظر فقط تماشا کنی.... ای کاش امر به معروف و نهی از منکر رو به جای نسبت دادن به حکومت بین خودمان نگه می داشتیم.
حامد
GERMANY
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
7
156
خیلی مردی و اون مردمی که نیومدن نامرد. همیشه ترسو بودیم.

مملکتم که خیلی امنه واقعا!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
178
255
اگر به دختران و زنان در ایران تِیزر و اسپری فلفل بدهند وضعیت برایشان بهتر میشود.
پاسخ ها
بیژن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
برادر عزیر اگه مثلا مرد ها بهتره بگیم مرده هایی که تو اون صحنه بودن سیب زمینی نبودن نیازی به اسپری بود؟؟
امیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
127
236
تصور کنید خدای نکرده ایشون در این حادثه جان خود را از دست می دادند سوالی که دارم اینه که ایا فرزندان یتیم ایشون چیکار باید می کردند؟ ایا ایشون شهید و یا در حال حاضر جانباز محسوب می شوند؟ آیا در قانون اساسی برای مصدومان امر به معروف و نهی از منکر چیزی در بنیاد شهید نظر گرفته شده است؟ یا فقط قربانیان تظاهرات سیاسی شهید محسوب می شوند؟!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
156
602
جامعه ما متاسفانه از لحاظ جنسي شبيه به يك بمب شده. 60 در صد جمعيت زير 30 سال هستند و هيچگونه راهي براي ارضا ميل جنسي وجود ندارد. مسايل را بايد ريشه يابي كرد. متاسفانه در مملكت ما فقط صورت مسئله رو پاك مي كنيم.بايد راهي جست.
پاسخ ها
بردیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
چرا پرت و پلا میگی عزیز من. مگه تو کشورهایی که همه جور حرامی آزاده تجاوز وجود نداره. بهتره بگیم با حجوم فرهنگ بی ریشه غربی غیرت و مردونگی کمرنگ شده که هر بی ناموسی در انظار مردم بی تفاوت جرات چنین کارهایی رو میکنه.
ناشناس
| UNITED STATES |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
این برای تجاوز به نوامیس مردم دلیل و توجیه نمیشه! تازه اینجا بحث این نیست! بحث سر ترس و بی غیرتی عده ایی به اصطلاح مرده! یکی تجاوز میکنه، یکی تماشا! کم پیدا میشه شبیه این روحانی بزرگوار که احساس وظیفه کنه و برای همه زنها و دختران هموطنش غیرت به خرج بده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
حرف درست و منطقی جواب ندارد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
واقعا زدی تو خال عزیز ناشناس. بیشتر جنایات مرسوم امروزی ریشه در این مشکلی دارند که شما گفتی. با نصیحت نمیشه جلوی غرایض رو گرفت.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
551
از همه مهمتر اینکه چطور پلیس ما در برخی از روزهای سال آن قدر نیرو داخل خیابان می ریزد که تعدادشان بیشتر از مردم می شود ولی در حالت عادی از ساعت 9 شب دیگر پلیسی را در خیابان نمی بینیم.
سید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
7
356
میدونم حرف هر مخالفیو سانسور میکنین ولی باید بگم غیرت این روحانی ستودنیست و البته ما از نیروی انتظامی که وقتشو پای جمع آوری ماهواره و یا سگ یا مثلا بد حجابی میکنه توقعی نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
57
266
اگر در خيابانها مثل انگلستان دوربينهاي كار مي گزاشتن تا از اين آشغالها فيلم ميگرفتن الان براي شناساي و دستگيريشان مشكلي نبود
ولي در خصوص اينكه مردم درگير شوند بايد بگويم قانون ما اشكال دارد
مثلا" در همسايه گي ما دزدان به منزلشان دسبرد زدند و هنگامي كه صاحب خانه متوجه شد با تفنگ شكاري به طرف آنه شليك كرد ويكي از انهار مسدم نمود
كه قاضاي حكم جلب ودستگيري ضارب را صادر كرد
بقيه اش هم كه معلومه
پرداخت جريمه وزندان وپرداخت ديه عضو وكلي معطلي و اخراج شدن از محل كار ...
اگه قانون در خصوص اين افراد شفاف بشود مردم تحت هيچ شرايطي اجازه بي قانوني را نمي دهد
پاسخ ها
عليرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
موافقم، نكته مهمي رو اشاره كردي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
199
عمل کرد این روحانی و به خطر انداختن جان خود نشان دهنده برابر بودن عمل و حرف هست نه فقط شعار دادن
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
32
عالی بود
مخصوصا بند 3
ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
180
وقتی روحیه به من چه و به توچه تو جامعه باشه همین میشه دیگه.
reza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
40
آمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
61
260
مهم ترین دلیل وقوغ این جرایم این است که برادران نیروی انتظامی از سطح شهر یه روی پشت یام ها نقل مکان کرده اند .
پاسخ ها
میلاد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
مهمترین دلیل گسترش این جرائم اینه که مردم هی نشستن ماهواره دیدن و تحت تاثیر اون فرهنگ سیب زمینی و بی غیرتی و بی تفاوتی قرار گرفتن.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
29
90
1. پلیس ترافیک از ترکیب اکثریت وظیفه و اقلیت کادر تشکیل می شه . اما پلیس امنیت از ترکیب اکثریت کادر و اقلیت وظیفه تشکیل شده . تا این جای کار مشکلی نیست ! مشکل این جاست که تمام این افراد ( بجز یک تعداد خیلی محدود که باید سر پست باشند ) در ساعات اداری سر کار هستند و در ساعات شب که اکثر اتفاقات رخ می ده اون ها یا در خانه هستند یا سر پست در اداره خود !

2. پلیس ترافیک بر عکس پلیس امنیت که هزینه های زیادی باید براش خرج بشه ، منبع درآمد خیلی خوبی هست ! فکرش رو بکنید یک مامور وظیفه که در ماه حداکثر 70 هزار تومان حقوق می گیره ، روزانه 10 تا ماشین رو جریمه کنه چه درآمدی برای ناجا ایجاد شده .
3.
4.
.
.

.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
139
وقتی قانون از این افراد حمایت می کند و در صورت در گیری و آسیب به آنها دیه باید بدهند پس راهی نمی ماند یجز تماشاچی بودن مردم حتی دیده شده پلیس هم در موارد مشابه تماشاچی بوده از ترس پرداخت دیه
ناشناس
NETHERLANDS
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
357
jتازه اینارو فهمیدین؟؟؟ وقتی پلیس نیروهاشو عوض مقابله با این جنایتکارا برای مبارزه با بی حجایی بسیج میکنه وقتی زنها از ناامنیهاشون تو کوچه و خیابون و تاکسی و اتوبوس و مترو شکایت میکنند بعد در جواب میشنوند که بهتره که تنها نرن بیرون یا شب زود بیان خونه و...وقتی راه حل مشکلاتمون از خود مشکلات دردناک ترن توقع غیر از دارین
میدونین قضیه مثل چی میمونه اینکه میگن خانوما نرن ورزشگاه چون آقاییون اونجا فحش میدن، کار غلط یکی دیگه میکنه ولی یکی دیگه رو مجازات میکنند میدونید چرا؟ چون زورشون به اون میرسه دردش اینجاست که توقع تشکرم دارن
امیدوارم نظرم و چاپ کنید چون دلم خیلی پره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
16
89
براي اين روحاني عزيز شفاي عاجل آرزومنديم.اميدوارم آسيبي بهشون نرسه.پليس ايران فقط بلد است به حجاب گير بدهد.درحاليكه ناموس مردم پامال ميشه.اميدوارم ملت ايران از خواب خرگوشي بيدارشن ماهمه برادروخواهريم.
...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
7
162
اخه پلیس ها اون موقع رو پشت بام مردم بودن داشتن دیش های تهاجم فرهنگی ماهواره رو جمع می کردن وقت نداشتن به این کارهای جزئی بپردازند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
9
194
وقتی پلیس ما کارش شده جمع آوری ماهواره و گیر دادن به ناموس مردم به عنوان بد حجابی و سایر مسائل بی خود دیگر معاومه که از اصل و وظفیه ذاتی خود که همان ایجاد امنیت است باز می ماند
پدرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
52
109
بهتر است از کسانی سوال کنید که نیروی پلیس را صرف مبارزه با حجاب و ماهواره می کنند....
ناشناس
CANADA
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
59
67
hatman badhejab boodeh!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
247
تاكيد بيش از حد بر روي حجاب زنان بدون ترغيب مردان به رعايت حدود و اخلاق ، بسياري از مردان را بخصوص نسبت به زنان بسيار بي ادب و گستاخ كرده است. حتي ما زنان سالمند نيز از دست گستاخي و بي ادبي آنان به جان آمده ايم و مجبوريم در بيشتر مواقع راهمان را بكشيم و برويم چه برسد به دختران جوان . در اكثر موارد هم كه نيروي انتظامي با مشكل روبرو مي شود مي گويد تقصير خود زنان بوده است. ازينرو روز بروز آمار چنين جرائمي رو به افزايش است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
11
1
از کجا به کجا رسیدی برادر!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
72
پلیس به جای اینکه نیروی خود را بسیج کند برای مقابل با اینگونه افراد طرح عفاف و مبارزه با بدحجابی می گذارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
20
واقعا تاسف باره. خدا اجرشون بده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
60
متاسفانه امروز در بحث تامین امنیت ، که بخشی از آن مربوط به وظایف پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است ، شاهد قصور و کوتاهی میباشیم .
کاش به همان مقدار که مامورین راهنمایی و رانندگی در معابر شهر حضور پر رنگ دارند و هر روز از طریق اعمال قانون !!! ( صدور برگه جریمه ) ، وجوه هنگفتی را به خزانه دولت واریز میکنند ، به همان مقدار هم پرسنل گشت پیشگیری کلانتری ها ، جهت جلوگیری از بروز جرم و جنایت در سطح شهر حضور میافتند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
88
عملکرد نیروی انتظامی در مقوله تامین امنیت ، به هیچ وجه مورد رضایت و قابل قبول نیست . مسئولین ارشد نیروی انتظامی فکری به حال این وضعیت بکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
عوضش تا دلت بخواد عملکرد راهنمایی و رانندگی در عرصه در آمد زایی ، مورد رضایت و قابل قبول میباشد !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
GERMANY
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
12
202
نويسنده محترم چرا بهتان ميزنيد.مگر بعضي اوقات! در بعضي خيابانات! نميبينيد پليس (انهم با تمام وسايل و تجهيزات نظامي) در فاصله هر يك متر يك متر ايستاده است اجازه حركت اضافي به هر جانداري را نميدهد! هر وقت لازم باشد پليس در صحنه است.
سیامک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
30
عصر ایرا ن تحلیل قشنگی بود آفرین...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
2
31
خداوند شفایش دهد.لعنت بر غیرت ومردانگی افراد حاضر و بی تفاوت.آنها هم اسم خودشان را گذاشته اند آدم؟ اگر آن دختر ناموس خودشان بود باز هم اینقدر بی تفاوت می ماندند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
17
194
از 30 :20 و کامران نجف زاده میخواهیم یه گزارش هم درباره جنایت هولناک چند روز پیش باغ خمینی شهر اصفهان تهیه و پخش کنه . این یارو چند روزی که فرانسه بود ، زرت زرت گزارش میداد !!! حالا اینجا که اومده لال شده و میکروفن رو ازش گرفتن !!!!!!! آخه اینجا همه چی گل و بلبله !!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
2
90
دم شما و اون روحانی گرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
49
نازماني كه نه نيروي انتظامي ماموريت داده ميشه مواظب حجاب خانمها باشند وصع همبنه.كيف قاپي وجيب خالي كردن بيداد ميكنه مرد بمبراي اينكه بفهمند چقدر امنيت دارند سري به پزشك قانوني بزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
23
هقته پيش زير پل گيشا همين اتفاق افتاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
315
حالا اگه این اتفاق توی آمریکا می افتاد ، صدا و سیمای برادر ضرغامی ، اونو 400000 بار ، اونم چی با آب و تاب و با عنوان نبود امنیت و اخلاق در آمریکا ، پخش میکرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
107
آخه نیروهای پلیس که دستشون بند طرح امنیت اجتماعی و جمع آوری ماهواره است. اگر هم وقتی باقی بمونه باید برن خانواده فتنه گرا رو از جلوی اوین و تو بهشت زهرا جمع کنند. دیگه وقتی برای بندگان خدا نمیمونه که به این کارهای پیش پا افتاده برسن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
73
نیروی انتظامی .... تحرک ، تحرک .
خزائی خواف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
224
57
وقتی همکاری بین بخشی نیست ، پلیس می گیرد و دیگری می بخشد ، پلیس هم دلگرمی به کارش دارد ، وقتی متهم زودتر از پلیس از درب دادگاه و عدالتخانه خارج می شود ، وقتی مطلوبیت و ارزش در دانشگاه آرایش هرچه بیشتر دختر دانشجوی من مسلمان و پیرو علی شده است ، و وقتی آموزه های دانشگاهی و علوم انسانی ما سرتا پا غربی شده است و تربیت اسلامی جایی در خانه و مدرسه و دانشگاه ما ندارد ، وقتی بودجه های فرهنگی کشور صرف برگزاری نمایشگاه خانم ... و هزینه سفرهای کذا و کذا به خارج و برپایی نمایشگاههای بی محتوا و برگزاری جشن نورورز برای ایرانیان خارج کشور می شود . چرا نباید شاهد چنین اتفاقاتی در کشور باشیم ،
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
فکر کنم راجع به یه خبر دیگه شما نظر دادین حواستون نبوده اینجا ثبت کردی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
30
برای شفای ایشان دعاکنیم وبرای غیرت خودمان که چه شده است
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
20
درود برشما که سخن حق می گی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
18
فقط این برادر آدم است به خدا ما در رامهرمز اصلا امنیت نداریم
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
4
43
اگر مردم بی غیرت شدن نتیجه خود سیاست های دولت هست که مردم باید بی غیرت باشند تا هر کاری کردیم صایشان در نیاید .تو یک حکومت اصلاح نشه مردم هم اصلاح نمی شن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
59
ایا اگر این آدم ربائی برای خانواده یکی از مسئولین اتفاق می افتاد باز هم از کنار این قضیه به سادگی رد می شدند و شهر در ناامنی به سر میبرد
ناشناس
GERMANY
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
108
وقتی دغدغه نیروی انتظامی تیپ مردم باشد و تمام همت و تلاش خود را برای جمع کردن لباس بگذارد می شود همین! نمی دانم در مملکت اسلامی دزدی ریشه کن شود مهم تر است یا مردم لباس درست بپوشند
سمیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
38
چه بگوئیم از اینهمه ایثار وغیرت
این روحانی باشرافت
ولی امنیت شهر واقعا در دست چه کسانی باید باشد
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
13
69
متاسفانه پلیس ایران ثابت کرده که به شدت بی تفاوت و غیر مسئول عمل می کند. به این پلیس امیدی نیست. مردم خودشان باید نیروهای امنیت محلات را تشکیل دهند و شوراهای محلات احیا شده و در مقابل ارازل و اوباش بایستند، واقعا این پلیس خودش نیاز به نگهبان و مراقب دارد. لطفا نظر بنده را سانسور نکنید. بلکه پیشگام ایجاد پلیس مردمی باشیم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
159
پلیس و نیروی انتظامی از بس مشغول ارشاد خانمها و گیر دادن به موهای سر خانمها هست دیگر به این مسائل نمیرسند !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
31
16
به خدا مردم بى بته شده اند . عصر ايران جان من درج كن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
70
کاری که این روحانی عزیز انجام داد باعث افتخار است.یادش بخیر زمانی که همه مردم کشورم هرکدام مانند این عزیز فداکار بودند.
سال ها پیش در شهرک غرب؛در یکی از کوچه های منتهی به میلاد نور؛ شاهد ربایش دختری با خودرو بودم. وقتی به۱۱۰ زنگ می زدم چندنفری-که خانم هم بینشان بود- گفتند ولش کن!خودش دوست دارد!!!درحالیکه دختر کمک می خواست. شماره را برداشتم و به۱۱۰ دادم.چند نفری که درحال ربودن بودند دختر را رها کردند و رفتند و ۲و۳دقیقه بعد هم ۱۱۰رسید و چون شماره پلاک را داشتند و سریع هم رسیدند حتما توانستند رسیدگی کنند.
نمی دانم چرا نظرات من را چاپ نمی کنید عصر ایران عزیز
ناشناس
CANADA
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
3
139
به عنوان یک ایرانی، به این هموطنم افتخار می کنم.امیدوارم به دعای مردم هز چه زودتز بهبودی کامل پیدا کند وشجاعت وغیرتش الگو جوانان گردد. 
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
10
تبریک به غیرت ایرانی...
تاسف...
سعید حسینی غفاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
314
8
مطالب بالا درست ، اما ان موقع شب آن دختر در خیابان چه میکرده ؟ خانمهای دیگری هم هستند که لازم می شود دیروقت شب بیرون بروند ، اما نوع پوشش آنها طوری است که کسی به خود اجازه نمیدهد به سمت آنان برود ، از آن روحانی بپرسید که آن دختر چه پوششی داشته است و اگر رسانه هستید آن را منتشر کنید ، صحبت من سر حجاب است ، قابل توجه کسانی که هی از گشت ارشاد ایراد میگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
35
فرمانده پلیس باید استعفا بده. این مجلس همیشه بی عرضه پس چکاره است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
27
متاسفانه من دیشب شاهد حادثه مشابهی تو شهر خودمون بودم از نوع بدتر..
تو شرایطی که دختری و که با عموش ساعت 10 شب تو خیابون بودن با تهدید چاقو می دزدن ولی خوشبختانه چند ساعت بعد با زیرکی دختر فرار میکنه این حوادث هر روزه داره تکرار می شه اگه دختره نمی تونست فرار کنه می دونین چه سرنوشت بدی در انتظار دختر و خانواده دختر و همجنین عموی دختر بود....
خدا به هممون رحم کنه....
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
13
به عنوان یک مسلمان و ایرانی از فداکاری و غیرت این روحانی محترم و عزیز کمال تشکر و قدردانی را دارم یک کاش مسئولین هم به اندازه یک میلیاردم این روحانی احساس مسئولیت می کردند
عاشق روحانیت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
17
درود بر تو ای مرد خدا!
مطمین باش پیش خدا اجر داری.
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
65
بی حجابی نمیتواند دلیل موجهی برای توجیه این اعمال به کار رود به این دلیل که در افغانستان ، حتی به زنان با روبنده هم تجاوز می شود
وقتی نیروی انتظامی انرژی و هزینه هایش را صرف کارهای حاشیه ای میکند نباید از وقوع این اتفاق ها متعجب شد
متاسفانه اگر تدبیری برای این روند اتخاذ نشود باید شاهد اتفاق بدتری حتی برای مردان بود (!)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
22
امنیت اجتماعی هم ، مثل انرژی هسته ای حق مسلم ماست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
125
جاي افسوس است كه سردار رادان تازه مي فرمايند حجاب اين خانم مناسب نبوده جالبه پس در ممالك غربي هيچ خانمي نبايد امنيت داشته باشد!!!!اين يعني مجوز رسمي دادن به اوباش و اراذل كه هر بلائي دلشان ميخواهد بر سر ناموس مردم بياورند.
رضا
UNITED STATES
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
41
قتل و دزدی و فروش آزادانه مواد مخدر و تجاوز و ولش کن سگ و حجاب و بچسب که نه دردسر داره هم حقوق راحت و واست به همراه داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
18
باسلام ضمن تقدیر وتشکر ازفداکاریهاوازخود گذشتگیهای این برادرگرامی و روحانی گرانقدر
سئوال این است که آیا رسانه های عزیز برای افراد عادی هم اینجور اطلاغ رسانی انجام می داد ند که حد اقل تشویق بیداری وجدانی برای آن فرد فداکار به وجود آید؟باتشکر از همه شماخوانندگان گرامی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
40
چشم همه پلیس روشن که این همه امنیت برای مردم فراهم کرده .بروند مانتوها اندازه بگیرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
46
وقتی ما شب ها خوابیم، ..... آقا پلیسم خوابه!!!!
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
4
22
به نوعی پلیس مقصر نیست
بلکه مقصر قوه قضا است نه زندان دارند
نه خلافکارها نگران مجازات هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
214
4
ظاهرا اون خانمه هم لباس مناسبی نداشته اگر اون خانمه یک کمی براش اهمیت داشت که بهش طمع نشه شاید این بنده خدا الان یک چشم بیشتر داشت.
پلیس ممکنه جلوی تجاوز به این خانم رو بتونه بگیره ولی هیچ وقت نمی تونه جلوی طمع خیلی از مردها رو بگیره طمعی که اینجوری خودش رو نشون نده به شکل بازار مکاره تن فروشی نشون میده
که اگر بدتر نباشه بهتر نیست.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
77
پلیسا دارن تو اینترنت دنبال افرادی میگرده که دارن باهم چت میکنن. یا تو خیابونا دارنبه موی دخترا گیر میدن یا اینکه دارن دیش ماهواره جمع میکنن. وقتی پلیس از هدف اصلیش دور بشه نتیجش میشه اینی که میبینین. دیروز به یه دختر تو وسط شهر تهران گیر میدن پریروز به جمع خانوادگی تجاوز میکنن امروز و فردا وای به حال ما ....
ناشناس
UNITED STATES
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
34
9
به نظرتون سر خط بی حجابی و این اتفاقات یه جایی به هم نمیرسند؟
کاش مردها یه کم جوانمرد بودند!
کاش زنها خودشون فکری به حال عزت خودشون کنند! اینجا که همه کارشون گیر دادن به همدیگست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
45
4
حالا دختره کجاست؟! عیادتش اومده؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
9
وای خدای من....! منم یه چند مورد دیگه شنیدم که وقتی فهمیدم مردمم بودن و هیچ کاری نمی کردن شوکه شدم.
ناشناس
GERMANY
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
1
125
تو این مملکت دوست دارن بی غیرت باشی چون اوجوری خطرت واسه آقایون کمتره،دلیل اینهمه بی غیرتی مردم هم همینه،بازم سانسور کن عصر ایران
محمد
UNITED STATES
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۰
0
4
کاش میتو نستیم خودمون را جای دیگران یا
حتی جای دیگر خلائق بذاریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
15
خدا به این روحانی انشاا.. شفا بده
تو شهر ما برای دفاع وجلوگیری از دزدیده شدن موبایل یک همشهری یک همشهری دیگر کشته شد.
abas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
6
حرف دل منو زدي
هیچ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
122
8
من پلیس نیستم. اما ایا همه کسانی که به پلیس انتقاد میکنند خودشان اگر در ان صحنه بودند جلو می رفتند؟ اگر نمی رفتند فقط حرف می زنند.
واقعا علت این ترس و جلو نرفتن چیست؟
چرا امیرالمومنین ع قریب به مضمون می فرمایند ریشه همه فساد ها ترس است؟
اینگونه ترس از چیست؟
آیا به خاطر این نیست که از همه چیز می ترسیم غیر از خداوند متعال؟
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
371
106
ميشه عكس اون خانم رو تو شب حادثه چاپ كنيد تا معلوم بشه واقعاً اين روحاني محترم جون و سلامتي شو خرج شرافت يك خانم كرده يا يه كسي كه فقط نمي خواسته با اون موتور بره ( احتمالاً يه ماشين مدل بالا رو ترجيح مي داده ) . مي بخشيد اما تو همين اجتماع زندگي مي كنيم و كمتر ديده ايم اوباش و ارازل جز به مثل خودش نظر داشته باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
34
دست مریزاد. مردانگی هنوز هم نمرده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
0
140
تازگي ها مقامات مسئول يه راه فرار پيدا كردن براي عدم پاسخگويي به اين گونه فجايع . وقتي دختري مورد تعرض قرار مي گيره ميگن حجابش خوب نبوده! واقعا كه شرم آوره! ولي احسنت به اون روحاني كه فارغ از نوع حجاب اون خانم به كمكش رفت.
ناشناس
ZAMBIA
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
94
3
اگه چند تا مرد پیدا میشد فکری به حال ازدواج موقت می کرد این قده حریص جنسی نداشتیم که به ناموس همه به چشم حیوون نگاه کنن.
البته بی غیرتی و بی تفاوتی مردم هم جای تشکر داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
3
69
بقول ریس جمهمور محبوب ، در ایران آزادی کامل وجود داره..... باز دشمنان می گوید نه...
ناشناس
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۲
238
31
عزیز من تمام مشکلاتمون زیر سر همین بدحجابیه!
حالا هی بگین ریشه یابی کنید!؟
اینم ریشه... ای که دستت میرسد کاری بکن!!!!!!!!
نگاهی به لاکچری‌ترین ابرقایق جهان با لقب «آزمایشگاه شناور» برای ماموریت های قطبی (+عکس) گوگل ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی برای یادگیری زبان معرفی کرد علم در خدمت غذا؛ فیزیکدانان راز پخت پاستای بی‌نقص را کشف کردند بنادر جنوب ایران در یک قرن پیش، به روایت یکی از اهالی هشداری جدی؛ آنچه باید درباره مسمومیت با کدو سبز بدانید اتومبیل با شماره شهربانی 1 متعلق به نخست وزیر (عکس) دبیر شورای عالی امنیت ملی: ایران از حقوق مسلم خود از جمله حق استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی نخواهد گذشت پیشکسوت فوتبال ایران درگذشت حمله آمریکا به شهر «الحوک» در یمن درخواست آمریکا از هند و پاکستان برای کاهش تنش ها چرا برخی افراد در اوایل مراحل خواب احساس سقوط از روی یک صخره را دارند؟ غذاهای مفید برای پیشگیری از سرطان بزرگ‌ترین انفجارهای غیرنظامی تاریخ و درس‌هایی برای آینده رسانه آمریکایی: ایلان ماسک کاخ سفید را ترک کرده است ترامپ: فکر می‌کنم اوکراین به زودی در هم شکسته خواهد شد