۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۱
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۵۲۱۶۲
تعداد نظرات: ۵۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۸۹
کد ۱۵۲۱۶۲
انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۸-۱۰-۱۳۸۹

آقاي جنتي، از هم اكنون در انتخابات آينده را تخته نكنيد!

اگر قرار باشد با حرف يا اظهار نظر يك نفر يا گروه براي انتخابات تعيين تكليف شود، چرا وقت و هزينه كشور هفته ها و ماه ها صرف مي شود تا در روزي خاص مردم به پاي صندوق هاي راي بيايند و نظر خود را اعلام كنند؟
انتخابات عصر ايران -  آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ، درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده انتقادات صريحي مطرح كرد و نسبت به اعلام شروط  سيد محمد خاتمي رييس جمهوري پيشين كشورمان درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده مجلس گفت :‌ "وقاحت هم حدي دارد ". وي همچنين خطاب به اصلاح طلبان و از زبان مردم افزود كه " مردم به  شما راي نمي دهند ".

آقاي جنتي همچنين هفته گذشته اعلام كرد كه نيازي به حضور اصلاح طلبان در انتخابات نيست .

اين گونه اظهارات از زبان فردي كه بيش از 20 سال در جايگاهي تكيه زده كه مسئوليت شناخت قوانين و انطباق آن با قانون اساسي را دارد و نيز بر انتخابات مختلف كشور نظارت موثر و "استصوابي " دارد ، محل تامل است :‌

1-  تجربه انتخابات مختلف در سال هاي گذشته نشان مي دهد كه مجموعه اصلاح طلبان در انتخابات مختلف همواره رأی داشته است، وانگهي اصلاح طلبان همواره در سال هاي اخير " رد صلاحيت " هاي نامزدهاي اصلاح طلب از سوي شوراي نگهبان و عدم امكان رقابت برابر با اصولگرايان را به عنوان يكي از موانع اصلي مشاركت سياسي برابر خود با اصولگرايان مطرح كرده و معتقدند كه امكان رقابت برابر از آنها سلب مي شود . مثلا در انتخابات مجلس هشتم كه به پيروزي طيف اصولگرايان  انجاميد ، اصلاح طلبان تنها در حدود 100 كرسي مجلس امكان رقابت با اصولگرايان را داشتند و از همين ميزان كرسي ، اين طيف سياسي موفق به كسب حدود 50 كرسي شدند .

2- اگر عدم راي آوردن يك حزب يا جريان سياسي زمينه اي براي حذف آن از صحنه سياسي كشور باشد ، در اين صورت بايد چرخه رقابت سياسي در كشور يك بار و براي هميشه در اختيار جريان پيروز قرار گيرد و اين مساله با ذات دموكراسي و گردش مسالمت آميز قدرت در تعارض مي باشد. در همه كشورهاي دنيا ممكن است يك جريان يا حزب سياسي در چند انتخابات مختلف بنا به دلايل مختلف شكست بخورد ، اما اين مساله نه تنها به حذف آن جريان از سپهر سياست كشور نمي انجامد بلكه حزب يا جريان سياسي شكست خورده به عنوان مجموعه اپوزيسيون همچنان در عرصه سياست نقش آفريني مي كند تا زماني كه بار ديگر اقبال عمومي به سمت آن حزب يا جريان تعلق بگيرد .

به عنوان مثال  اگر قرار بود كه شكست انتخاباتي يك جريان سياسي زمينه حذف آن جريان را فراهم كند در آن صورت بايد اصولگرايان پس از انتخابات دوم خرداد 1376 ، انتخابات شوراها در 1377 ، انتخابات مجلس ششم در 1378 و انتخابات دور هشتم رياست جمهوري در 1380 ، از گردونه رقابت سياسي حذف مي شدند چرا كه در اين 4 انتخابات متوالي اصلاح طلبان با فاصله بسيار ، موفق به شكست اصولگرايان شدند ، اما ديديم و ديديد كه چنين نشد و اصولگرايان از زمان انتخابات دور دوم شوراها در زمستان 1381 خود را بازيافتند و همين پيرزي زمينه اي براي كسب پيروزيهاي بعدي شد .

حال چه ضمانتي وجود دارد كه اصولگرايان در انتخابات بعدي هم  با اقبال عمومي مواجه شوند ؟ چرا كه تجربه دموكراسي در كشورهاي مختلف نشان مي دهد كه حزب يا ائتلاف پيروز پس از مدتي جابجا مي شود و اين جابجايي به اين معنا است كه مردم براي هميشه با حزب يا ائتلاف پيروز عقد اخوت نبسته اند و به محض مشاهده اشكالات و سوء تدبيرها در يك جريان سياسي ، راي خود را از آن جريان دريغ كرده و به حزب يا جريان رقيب راي مي دهند.

3- سخنان دبير محترم شوراي نگهبان با فلسفه وجودي انتخابات در تعارض است ، چرا كه هيچ فرد يا جرياني نمي تواند پيش از برگزاري يك انتخابات با بيان اين مساله كه " شما راي نمي آوريد و مردم به شما راي نمي دهند " جريان رقيب را از ميدان به در كند ، در اين صورت چه نيازي به برگزاري انتخابات مي ماند و اگر قرار باشد با حرف يا اظهار نظر يك نفر يا گروه براي انتخابات تعيين تكليف شود ، چرا وقت و هزينه كشور هفته ها و ماه ها صرف مي شود تا در روزي خاص مردم به پاي صندوق هاي راي بيايند و نظر خود را اعلام كنند ؟ اگر قرار است مردم به يك جريان سياسي نه بگويند و افرادي همچون دبيرشوراي نگهبان به اين مساله علم و آگاهي دارند ديگر چه نيازي به صرف دهها ميليارد تومان هزينه براي برگزاري انتخابات مي ماند ؟

4- اصلاح طلبان نيز همچون اصولگرايان يك جريان سياسي ريشه دار در كشور هستند كه حذف كلي آنها نه تنها كمكي به كشور نمي كند بلكه تبعات منفي آن به مراتب بيش از دستاوردهاي آن است . حذف اصلاح طلبان يعني حذف درصد قابل توجهي از مردم كه ثابت شده است در انتخابات ادوار مختلف بنا به دلايل گوناگون به اين جريان راي مي دهند و هيچ تضميني وجود ندارد كه اين دسته از مردم با حذف اصلاح طلبان از انتخابات به پاي صندوق هاي راي بيايند و اين مساله يعني كم رونق كردن انتخابات و محروم كردن درصد قابل توجهي از مردم از امكان مشاركت سياسي در تعيين سرنوشت كشور.

آيا آقاي جنتي راضي مي شوند كه درصد قابل توجهي از مردم در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي پاي صندوق هاي راي نيايند؟

و در خاتمه اينكه آيت الله جنتي به واسطه جايگاه خود بايد مواضع فراجناحي داشته باشند تا مردم و نخبگان سياسي كشور به اين باور برسند كه ايشان و همكاران ايشان در شوراي نگهبان له يا عليه هيچ جريان سياسي نبوده و تنها بر مبناي قانون اساسي فعاليت و اظهار نظر مي كنند و همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی در کشور فعالیت می کنند ، صرف نظر از اصولگرا ، اصلاح طلب یا مستقل بودن امکان حضور در رقابت های سیاسی را دارند.
 
 
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۵۵
داوود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
21
191
اصلاً مي دوني چيه؟ زنده باد خودم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
9
319
احسنت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
241
حافظ اسرارالهی کس نمی داند خموش / از که می پرسی که دور روزگاران را چه شد .
آزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
12
473
تا کی می خواین بگین مردم رای نمی دهند رای می دهند از زبان ما صحبت نفرمایید. شما رد صلاحیت نکنید اصلاح طلبان را ، ما می دانیم چه کار کنیم
مهدی
Japan
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
617
39
عصر ایران:چگونه فرمایشات آقای جنتی مورد تامل هست اما اقدام به براندازی نظام که اثبات شده و تهمت اخلاقی به نظام و.... از نظر عصر ایران محل تامل نیست؟!!!عصر ایران به کجا می ورید؟
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
اگه حرف حق اينجا سخته ، شما اخبارو ميتونيد از رسانه ملي شخصي خودتون پيگيري كنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
دقیقا در کدام دادگاه صالحه تایید شده؟
شاید منظورتون اثباتش در سرمقاله های کیهانه؟
ایران دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
آقا مهدی از کجا شنیدی براندازی در کار بوده ؟ چطور به این راحتی باور کردی؟ اصلا شما میدانید حق و حقوقی هم دارید تا از آن دفاع کنید ؟ تازه این عملهای امثال شما هم باعث میشود کسانی که دنبال حق و حقوقشان هستند نتوانند به حفشان برسند . حداقل انصاف داشته باشید . به نظر من هر چه میکشیم از دست امثال شماهاست نه از آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
شما همراه ما و عصر ایران تشریف نیاورید
هما
| - |
۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
ما میریم جهنم شما نیا باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
362
13
آقای جنتی در هرچی فتنه گر و یک میلیارد دلار بود رو تخته کرد شما چرا سنگشون رو به سینه میزنین هان.
moein
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
8
153
اين مطالب رو ما بايد بخونيم ، يا آداماي ديگه(آيت ا.. جنتي)
مهدی
Japan
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
318
16
کدام حزب سیاسی؟!احزاب در چهارچوب نظام فعالیت میکنند... وقتی بنا بر براندازی باشد کدام حزب؟ کدام کشک؟ کدام پشم؟ کدام دموکراسی؟ آقا به صراحت طرف اعتراف کرده که قصد دخالت مستقیم و براندازی دارد آنوقت شما حرف از احزاب مختلف و... میزنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
8
272
پس از 30 سال تمرين مردمسالاري حتي شنيدن اين حرفها از مردم عادي نيز خيلي عجيب است حرفهايي كه هيچ نسبتي با مردمسالاري ندارد. حال تصور كنيد پر نفوذترين ناظر (آن هم از نوع استصوابي) گوينده اين حرفهاست!!! به راستي چه تصويري از نظام اسلامي در ذهنها به نمايش گذاشته ايم؟ عجيبتر اينكه هيچ يك از بزرگان نيز در مقابل چنين حرفهايي كه ريشه هاي اصلي نظام را نشانه رفته هيچ عكس العملي نشان نمي دهند.
ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
22
58
سخناني به نظر منطقي بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
6
186
رای مردم نظر یک شخص نیست! همانطور که امام قرمودند : "میزان رای ملت است!"
خواهشا با حرف های امام گزینشی برخوردئ نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
118
از اينكه يكي پيدا شد چيزي بگويد متشكريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
308
17
آقاي محمذي چرا سرنوشت يك جريان را به يك خائن وطن فروش(س.م.خ) گره مي زنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
az khoda betars va tohmat nazan
ناشناس
Australia
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
8
297
آقاي جنتي چطور به خود اجازه ميدهند نظرات شخصي خودشان را از تريبون هايي كه متعلق به ايشان نيست اعلام نمايند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
5
176
همین دیدگاه ها بود که در انتخابات گذشته برای مخالفین شائبه هایی بوجود اورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
7
255
آقای جنتی شما که می دانید اصلاح طلبان رای نمی آورند پس چرا خودتان را اذیت می کنید بگذاریدبیایند و رای نیاورند و خود به خود از صحنه حذف شوند. یا اگر می ترسید که اگر بیایند رای زیادی را جمع خواهند کرد پس چرا پیش بینی غلط می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
6
216
اقای جنتی شما که مطمئن هستید بگذارید اصلاح طلبان باشند در فردای انتخابات ضایع بشوند که حتی یک رای هم نمی اورند,کلی بخندیم .
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
105
خدا را شكر كه وجدانهاي هنوز هم هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
6
141
مامردم درپاي صندوق راي ميدهيم كسي وكيل مانشود.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
7
235
اینکه حتی آقای جنتی هم اینقدر از به میدان آمدن اصلاح طلبان در هراس هستند که از هم اکنون رد صلاحیت آنها را تابلو اعلام می کنند نشان از قدرت اصلاحات هست .
عصر ایران هم اگر به جریان اطلاع رسانی آزاد اعتقاد دارد منتشر کند.
همایون
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
182
در زمان خلافت حضرت علی (ع) یک قاضی به خاطر جانبداری از آن حضرت مورد عطاب قرار گرفت اما اینجا آقای جنتی در کرسی قضاوت برای صلاحیت یک طرفه از اکنون قضاوت کرده و رای صادر کرده اند !!!
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
141
اقاي جنتي شما مردم ايران را مردمي با بصيرت مي دانيد،خودشان خوب بلدند با جريان اصلاحات مماشات كنند يا خير.
ناشناس!
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
6
180
آقای جنتی کاملا درست گفتند. اصلاح طلبان در آینده کوتاه رای نمی آوردند، چون طرفدارانشان به این زودی در انتخابات مشارکت نخواهد داشت و در نتیجه اصولگرایان با اکثریت قاطع ولی با مشارکت مردمی ضعیف !! انتخاب خواهند شد.
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
کاملا موافقم با این نظر، منطقی ترین نظر و تحلیل را ارایه داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
169
چرا نمی گذارید اصلاح طلبانی که معتقدید مردم به آنها رای نمی دهند در انتخابات شرکت کنند تا سکه یک پول شوند ؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
133
بگذارید مردم خودشان تصمیم بگیرند واگرمطمئن هستید رای نمیاورند پس نگران نباشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
165
کاش میذاشتید خود مردم تصمیم گیرنده نهائی باشند
ای کاش !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
دلیل رای منفی برای این جمله را متوجه نشدم
ابي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
50
بلللللللللللللله بلللللللللللللله
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
341
11
اقای با شعور نویسنده تو اگر یک کم عقل وشعور داشتی سخنان اقای جنتی را نقد نمیکردی و میرفتی سراغ ان چپاول گران اصلاح طلب که چنین پرو هستند داشتند نظام را از ریشه ساقط میکردند و به دست امریکا و اسراییل میدادند حالا دوباره بیایند واقعا خاک بر سر شما که یا عقل ندارید یا خودتان را به بی عقلی زده اید یا جیره خار انان هستید یا با پول کثیف انان خرج این سایت را در می اورید واقعا متاسفم. کاشکی کمی هم دلتان برای مهدی فاطمه میسوخت و از مینوشتید همه چی مینویسید الا اصل کاری
پاسخ ها
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
نویسنده عقل و شعور نداره و شما داری؟
از ادبیاتت معلومه!
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
ادب از که آموختی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
ببين دوست عزيز وقتي شما از اقاي جنتي طرفداري مي كنيد كه اين حرفها رو زده ديگه چه توقي بايد از شما داشت؟كمي تعقل كنيد.
ابيرف
| United States of America |
۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
جيره خــــــار !!!!!!!!!!!!!!!!
مجيد جان دل بندم جيره خوار اين شكليه نه اون شكلي !!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
6
161
برادر یا خواهر عزیز :عصر ایران به جایی میرود که قانون احترام داشته باشد نه جایی که از تریبون مقدس نماز جمعه تهمت افترا و اکاذیب منتشر شود به اضفه خودخواهی
سينا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
144
از صحبتهاي آقاي جنتي اين برداشت ميشود كه در دوره بعدي انتخابات هيچ اصلاح طلبي تاييد صلاحيت نميشود پس وقتي كسي نباشد مردم هم راي نميدهند و گرنه حداقل اصلاح طلبان بر اساس آمار موجو حدود 14 مليون راي را دارا هستند .به هر حال آقاي جنتي با توجه به سمت خود نبايد به گونه اي صحبت كند كه شايبه نبود انتخابات آزاد يا خداي نكرده تقلب در ذهن جامعه بوجود آيد
aghaei
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
150
ممنونيم از جرات و شهامت نصف و نيمه عصر ايران... اينها كه نوشته اين كف افكار و علايق افكار عمومي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
واقعا عصر ايران دستتون درد نكند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
234
خود آقای جنتی کاندید شود تا معلوم شود ایشان مورد تایید مردم هستند یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
احسنت. حرف حساب جواب ندارد که!
ناشناس
Germany
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
169
اصلا به چه حقی ایشون از قول مردم حرف میزنند؟ نکنه علم غیب دارند یا نیرویی ماورا طبیعی که میتوانند فکر همه مردم رو بخونند؟ شماها که مردم و رای اونها رو قبول ندارید اما خدا رو که قبول دارید. پس بدونید خدا جای حق نشسته. اگه بخواد کسی رو عزیز کنه میکنه و اگه بخواد ذلیل کنه هم میکنه!پس شما لطفا کاسه داغتر از آش نشوید.
پاسخ ها
کورش
| Netherlands |
۱۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
شما خارج تشریف دارین اصطلاحات رایج در ایران را نمی دانید. مردم یعنی طرفداران ما.
a
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
87
عدالت پس كجا رفت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
2
88
میشه بگین کجا و کی اثبات کرده ؟ نکنه همین آقای جنتی بوده ؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
132
جزو زیباترین و شجاعانه ترین موضع گیریهای عصر ایران بود.
درود بر شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
5
144
" مردم به شما راي نمي دهند ".

اگر چنین است؟ چه باک از حضور اصلاح طالبان طرد شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
254
9
در انتخابات تخته نمیشود فقط اراذل و اوباش و فتنه گران حق شرکت در انتخابات را نخواهند داشت ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
243
8
آقای جنتی می تونن راجع به این موضوع صحبت کنن چون دبیر شورای نگهبان هستند. اگه انقد انگ به مسئولین نظام نمی زدین و سال گذشته موسوی رو رای اعتماد نمی دادن الان هیچ کدوم ازون اتفاقا نیافتاده بود. شورای نگهبان زیر فشار رسانه ها مجبور شد به موسوی رای اعتماد بده حالا مجددا دارین فشار میارین که مجددا این اشتباه رو تکرار کنه
عصر ایران اربابت کیه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
274
9
جالبه!
مشارکت،بنیاد باران،ملی مذهبی ها و... که همه جوره تلاش کردن برای براندازی نظام حالا شدن مظلوم؟؟؟

اقای عصر ایران! کدوم حکومتی دشمنان قسم خورده خودش رو بازی میده مه ما بدیم؟

نظرتون چیه؟ سلطنت طلب ها،مجاهدها،توده ای ها و حتی بهایی ها رو هم برگردونیم تا تو انتخابات شرکت کنن؟؟

و از کی تا بحال خاتمی=اصلاحات؟

شما دردت جای دیگست،بهونه بهتری پیدا کن،شما عصر ایران قدیم نیستی،داری کج میری!

نامردید چاپ نکنید!
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
با سلام
اگه از بالا تا پايين كسي حرف هاي افراد مخالف رو بخونه ميتوته به منطق اونها كه جز تهمت و دروغ هيچ نيست. اينه منطق شما، چون هميشه فكر ميكنيد فقط خودتون درست ميگيد. مشكل هميشه همين بوده كه خودتون رو حق و ديگران رو ناحق ميدونيد
حسین چگینی
| Netherlands |
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
نه آقای ناشناس تو کاره ای نیستی که دشمنان قسم خورده را بازی بدب اصلا تو عددی نیستی اگه بودی اسمتو درج میکردی منم بلدم اسمم درج نشه و برا خاله بازی یه مطلب بنویسم ولی باید بدونی که همین تو و امثال تو 16 سال از کیسه نظام ناب اسلامی که حضرت حجت السلام سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهورش بودند هی خوردی و خوردی و خوردی تا الان بزرگ شدی و داری...
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
آبنده همه چي رو ثابت مي كنه . خوبه كه از تاريخ گذشتگان درس بگيريم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
124
تا حالا که هر کسی را خواسته در صلاحیت کرده بعدا هم می کنند به کسی هم جواب گو نیستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
118
اقا مهدی شما که می فرمایید "اما اقدام به براندازی نظام جای تأمل نیست" الان که همه افراد گه متهم و غیرمتهم همه یا زندانن یا تحت تعقیب، دیگه چه تأملی می خوای باشه که نیست؟ اگه منظورتون خاتمی و موسوی و کروبیه، که فکر کنم اونا هم از ترس تا الان دستگیر نشدن،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
3
126
عصرایران یه سرمقاله منطقی و درست حسابی نوشت .موضع گیری تان بجاو خوب بود
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
5
120
اگرايشان اطمينان دارند كه هيچكس به اصلاح طلبان روي خوش نشان نمي دهد بايداين نكته رايادآورشوم كه:«خوش بودگرمحك تجربه آيدبميان»
احترام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
5
123
مردم خود صلاح خودشون را بهتر میدانند
لطفا آقایان از جانب مردم سخن نگویند
واحترام مردم را نگه دارند
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
8
161
اقای جنتی بهتره به فکر فردای قیامت خود باشد شاید تا سال اینده کس دیگری بر مسند اقای جنتی بود
محمدعلي
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
231
15
نظر كاربران محترم را خواندم با نظر آقاي مهدي موافقم زيرا
1 - در واقعه توهين به قرآن كه در تمام دنيا غوغا بپا كرد در عصر ايران هيچگونه بازتابي نداشت
2- در مورد حجاب كه مردم به ان حساس مي باشند هركس بخواهد در اين مورد حرفي بزند عصر ايران فوراً عذر بدتراز گناه مي اورد
3- در خبر ديگري نيز به نقل از روزنامه كيهان نوشته بودند كه شريعتمداري خواستار رد صلاحيت نمايندگان اصلاح طلب را شد در حالي كه در سرمقاله اي كه بنده خواندم چنين برداشتي را نتوانستم بفهمم
4 - و موارد ديگري كه خارج از شمار مي باشد ولي در كل اين سايت يكي از سايتهايي است كه اگر به خبر دهي بپردازد بهتر است تا تحليل
پاسخ ها
m.sh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
بازتاب داشت،خیلی هم خوب داشت! شما ندیدین !!
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
257
17
خدا حفظ كند آقاي جنتي و شريعتمداري را واقعاً اينا اگه نبودن مملكت چي مي شد.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
280
12
درورد بر جنتي شجاع كه حرمت شوراي نگهبان را با هيچ چيز عوض نمي كند او سرباز واقعي ولايت است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
286
18
شورای نگهبان همان دوره قبل اشتباه کرد که هر بی سر و پایی را تأیید صلاحیت کرد تا مملکت را به آشوب بکشاند.

وطن فروشان و خائنان به مملکت نه تنها حق شرکت در انتخابات را ندارند، بلکه باید محاکمه شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
8
232
نصر من الله بفتح القریب
اندکی صبر.سحر نزدیک است
پایان شب سیه سپید است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۸
4
94
خدا به دادملت برس
ناشناس
Canada
۰۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
1
32
تحلیل بسیار خوبی بود. ممنون از عصر ایران. در این شرایط خوب می نویسید. مواظب باشید فیلتر نشوید.
عبداله
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
0
33
چون شير درنده در شكاريم همه
يا اشتر مست زير باريم همه
گر پرده زروي كارها بردارند
معلوم شود كه در چكاريم همه
در زمان هارون يكي را مي زدند كه اقرار كن زنديقي ، بنده خدا مي گفت در زمان پيامبر(ص) مي زدند كه اقرار كن مسلماني .
بعضي از رجال ما خودشان ضد انقلاب پرورند ابروي مردم را مي برند جلو مليونها تماشاچي ان فجايح را بار مي اورند نه به حرف رهبري گوش ميدهند كه تهمت نزنيد جذب حد اكثري و... وقتي مي زني توي گوش كسي ابرو خانوادگي افراد را مي بريم ،كسي كه روزي سكاندار اين انقلاب بوده خانه نشين مي كنيم توقع داريم بيايد ودست ما راببوسد . محبت ، انسانيت ، حفظ حرمت مردم و... از بين رفته مگر همه ما با هم در تظاهرات و پيروزي انقلاب اسلام و در زمان جنگ در جبهه با هم نبوديم ما نبايد كاري كنيم كه اگر روزي دشمن بر ما مسلط شد دمار از روزگارمان دراورد چرا در سخنان خود تخم تفرقه و نفاق مي افشانيم
ببري مال مسلمان و چو مالت ببرند
بانگ و فرياد بر اري كه مسلماني نيست
امام (ره)مي فرمايند علم توجيد اگر با تهذيب نفس نباشد بدرد نمي خورد.چقدر اين دنيا براي بعضي ها فريبنده است انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي مظهر رافت و مهرباني است نه خرد كردن شخصيت انسان .اين جوري كه اقايان بر داشت مي كنند جمهوري اسلامي بجز دوره رياست جمهوري ايت اله خامنه اي و اين شش سال رياست جمهوري اقاي احمدي نژاد دست امريكا و انگليس بوده و اقايان هم نمي دانسته اند خراب كردن خادمان اين انقلاب خواسته امريكا و صهيونيست هاست . اگر روزي همين امريكايي و انگليسي و صهيونيستها از رئيس جمهور فعلي و اقايان تعريف و تمجيد كنند تا انها را خراب كنند ايا واقعا اينها مزدور انها هستند ؟بيشتر فكر كنيم .
ابالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
69
4
ضربه ای که خاتمی وبقیه به اصطلاح اصلاح طلبان به جمهوریت نظام زدندودشمنان راگستاخ کردند وهیچ عمل ناجوانمردانه ای نماند که برعلیه نظام اسلامی نکردندغلط کرده اند مسئولین انها را تایید کنند!!/سلام خدا بر ایت الله جنتی این مردحق طلب واصلاح طلب واقعی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
1
46
به خدا لیاقت مردم ایران این نیست .بابا تو مثلا نشانه خدایی.وقتی اینطور حرف میزنی اونهم از تریبون نماز جمعه از خدا بترس.عصر ایران عزیز برای شما هم زشته که 301 کامنت غیرقابل انتشار داشته باشی.بارها نوشتم و منتشر نکردی .این یکی را ....نمیدانم هرجور خودت میدونی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
0
33
کیه ؟ کیههههههههههههه؟ بللللللللله بریم بخوابیم . خودشون کارارو درست میکنند. بللللللللله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
0
25
قطاري ديدم سياست ميبرد و چه خالي مي رفت...
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
77
4
سلام عصر ایران.دلیلت واسه این تحلیل ها و دفاع از اصلاح طلبان چیه ؟مگه غیر از اینه که آقای خاتمی دو دوره رأی آورد و با اون همه افتضاح که به بار آورد، اصولگرایان توی خیابونها نریختند؟مگه یادتون رفته خیلی از احزاب دوران آقای خاتمی فکر براندازی حکومت رو داشتند ، حتی سران حزب مشارکت را هم به همین دلیل گرفتند؟ مگه شورش سبزها که خاتمی و موسوی و امثال اصلاح طلبان برای حذف انقلاب و اسلام راه انداختند یادتون رفته ؟ ما برای تثبیت انقلاب رأی میدیم یا برای براندازی اون ؟ لطفا" بس کن.
عصر ایران سلام به شما دوست و هموطن عزیز
اصلا بحث دفاع از اصلاح طلب ها یا اصولگراها نیست ، سخن بر سر این است که در جامعه ای مانند ایران که در آن تکثر آرا و دیدگاه های سیاسی یک واقعیت است ، نباید گروهی ، دیگران را از مشارکت سیاسی محروم کنند چه آن که دود چنین وضعیتی ، نه فقط به چشم محرومان از فرایند های سیاسی که به چشم کشور ، مردم ، نظام و انقلاب می رود.
تثبیت انقلاب ، هرگز از جاده حذف ها و تکفیرها و راندن ها نمی گذرد ؛ براندازی واقعی را کسانی مرتکب می شوند که با رفتارهای خود ، مردم را از انقلاب و نظام مایوس می کنند.
فراموش نکنیم مصائب دوستی ها خاله خرسه را و افق های بالاتری را ببینیم.
در پناه حق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
2
23
بهتره در خطبه های نماز جمعه خط و خطوط سیاسی مطرح نشود و شان این جایگاه اعتقادی خدشه دار نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
1
60
ادبيات دوستان موافق آقاي جنتي منو كشته!
بهلول
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
0
37
آقای جنتی شما شده اید سازمان تبلیغات اصلاح طلبان . اگر آنها به نظر شما بد هستند که دیگر گفتن ندارد . هر چه بیشتر بد بگوئید نتیجه معکوس میگیرید .
مهران
Germany
۰۸:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
1
39
همینجوریش هم خیلی ها کم انگیزه هستند لطفا از این بدترش نکنید . یا اینکه هر کسی که بله قربان گوی خودتونه رو انتخاب کنید تا خیالتون راحت بشه . چرا از طرف مردم حرف می زنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
70
2
به قول شریعتمداری (مدی مسول کیهان) کفش دزد نباید پیش نماز بشه کسانی گه تو انتخابات دور دهم خراب کردن باید حذف بشن آقا اینا گلوله های غربی اند بیخود ازشون دفاع نکن خودت رو هم خراب نکن اره بابا...
ایران دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
1
53
متاسف هستم که تعدادزیادی از نظرات مردم را ثبت نمیکنید . اینکه نظر مردم است چرا چاپ نمیکنید ؟ به شما که ضرری ندارد ؟
من از آقای جنتی تقاضا دارم منشور کوروش را که حدود 2500 سال پیش نوشته شده یک بار دیگر مطالعه کند. من دیروز خواندم بعداز 48 سال از عمرم تازه بخاطر کوروش ایرانی بودم را افتخار میکنم .
عصر ایران این که نمی توانیم نظرات همه را منتشر کنیم ، به دلیل آن است که انتشار برخی نظرات می تواند مشکل ساز باشد. عذر ما را بپذیرید و بر ما ببخشایید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
زمانی که نظر مردم است و طبق قانون آزادی بیان هم داریم چرا باید مشکل ساز باشد ؟ کسی که به قانون عمل نمیکند مشکل ساز میشود ، اونی که باید عقب نشینی کند یا کسی که حرف صحیح را میگوید ؟
سعيد 30ساله
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
0
52
جسارتت قابل تقديره عصر ايران!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۹
2
64
تا دمکراسی راه زیادی داریم . ...به هیچ کس اجازه اظهار نظر و دفاع از خود نمی دهند همه را محکوم می کنندو.........آقا اجازه بدهید همه ایرانیها از هر قشری کاندید شوند بعد مشخص گردد جریان فکری آقای جنتی و هوادارانشان چقدر رای می آورند.
تهران و غرب کشور در وضعیت نارنجی؛ هشدار جدی وزارت بهداشت درباره طوفان و گرد و غبار هتک حرمت معلم در کلاس درس زرند! دستگیری فوری ضارب با دستور دادستان کرمان عیادت رهبر انقلاب از آیت‌الله نوری همدانی ادعای آمریکا: ترامپ ایران را پای میز مذاکره کشاند؛ به دنبال توافق دائمی هستیم تبریک ویژه مهران غفوریان به قهرمانی تاریخی تراکتور (+عکس) روزهای بهاری در تهران به کدام کنسرت‌ها برویم؟ خداداد عزیزی باز هم روی نیمکت نیست! محرومان هفته حساس لیگ برتر مشخص شدند کنعانی‌زادگان در پرسپولیس ماندنی می‌شود؟ احتمال تمدید قرارداد بیشتر از جدایی مهار یامال، کلید صعود اینتر؟ اینزاگی از برنامه ویژه برای ستاره بارسا گفت بمباران نقل و انتقالات در پرسپولیس! توافق با چند ستاره قبل از پایان فصل قهرمانی بارسا در سکوت؟ احتمال برگزاری دربی کاتالونیا در ورزشگاه خالی اتحادیه اروپا «تیک‌تاک» را ۵۳۰ میلیون یورو جریمه کرد پرسپولیس در کمین شکار جدید؛ آیا رضا شکاری به جمع سرخپوشان اضافه می‌شود؟ یاد آنچلوتی زنده شد؟ جشن قهرمانی بایرن با سیگار برگ ستاره‌ها (+عکس) قوانین والیبال زیر و رو شد! ممنوعیت چلنج وسط رالی و تغییرات پنجه دوضرب