فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۲۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۳
کد ۱۰۲۵۳۹۲
انتشار: ۱۵:۰۳ - ۰۸-۱۰-۱۴۰۳

این نان خوشمزه را از صبحانه حذف کنید تا جوانمرگ نشوید!

این نان خوشمزه را از صبحانه حذف کنید تا جوانمرگ نشوید!
محققان دانشگاه‌های مختلف طی تحقیقاتی دریافتند که در نان تُست شده و دیگر خوراکی‌های نشاسته‌ای ماده خطرناکی وجود دارد که باید از صبحانه حذف شوند.

تیمی از متخصصان اسپانیایی پیوندی از یک ماده شیمیایی به نام آکریل آمید را کشف کرده اند که در طی فرآیند پخت و پز ایجاد می‌شود و می تواند خطر ابتلا به دو وضعیت اضطراری بهداشتی را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، محققان که ده‌ها مطالعه مربوط به سال ۲۰۰۷ را که شامل بیش از ۱۰۰هزار نفر بود، تجزیه و تحلیل کردند، یافته‌های خود را در ماه گذشته (۱۳ نوامبر) در مجله Nutrients به اشتراک گذاشتند.

محققان که از چندین دانشگاه و ارگان‌های بهداشتی برای این تحقیق گردهم آمدند، دریافتند که مصرف بیشتر آکریل آمید هم با افزایش خطر ابتلا به اورژانس‌های پزشکی قلبی عروقی مانند حمله قلبی و سکته مغزی و هم با مرگ ناشی از این شرایط مرتبط است. آنها به مطالعاتی اشاره کردند که نشان داد سطوح شدید آکریل آمید با ۸۴ درصد افزایش خطر مرگ قلبی عروقی در افراد آسیب پذیر، مانند افراد در معرض خطر دیابت نوع ۲، مرتبط است.

علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض آکریل آمید زیاد از طریق رژیم غذایی، خطر مرگ قلبی عروقی را بین یک سوم تا دو سوم افزایش می دهد.

آکریل آمید زمانی آزاد می‌شود که غذاهای نشاسته‌ای مانند نان و سیب زمینی گرم می‌شوند، مانند هنگام پخت، سرخ کردن و برشته کردن. این ماده شیمیایی معمولا در کربوهیدرات‌های سوخته مانند نان تُست یافت می‌شود، غذایی که بسیاری از ما هر روز صبح برای صبحانه می‌خوریم.

 به گفته مرکز ملی سلامت بریتانیا (NHS) وقتی از زرد طلایی در غذاها فراتر روید،  در معرض آکریل آمید قرار خواهید داشت. در طول این مطالعات، محققان دریافتند که سطح متوسط ​​آکریل آمید در رژیم غذایی بین ۳۲.۶ تا ۵۷ میکروگرم در روز بود.

پروفسور الیور جونز، متخصص شیمی در دانشگاه RMIT در ملبورن، به تلگراف گفت که تقریباً ۴.۸ میکروگرم آکریل آمید در هر برش نان تُست وجود دارد. این محققان نوشتند که این یک آلاینده فراوری مواد غذایی است که همه افراد در طول زندگی ناخواسته در معرض آن قرار می گیرند. در واقع غذاهای قهوه‌ای شده به اشتباه جذاب‌تر و خوش‌طعم‌تر تلقی می‌شوند.

دیوید اشپیگلهالتر، پروفسور دانشگاه کمبریج نیز پیشتر گفته بود که اگر می‌خواهید ترس مرگ را تجربه کنید، ۱۶۰ تکه نان تُست شده در روز مصرف کنید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نان تست ، صبحانه
ارسال به دوستان
captcha
دنیاگیری خاموش در کودکان دنیا به‌سرعت رو به افزایش است حمایت ترامپ از توافق مکه  تعطیلی ادارات مهران و دهلران در استان ایلام تحویل اولین جنگنده‌های پیشرفته چینی به ازبکستان بهاره رهنما: برایم پیش آمده ماه ها ندانم طرف زن دارد معاون سیاسی سپاه: رژیم صهیونیستی در حد و اندازه جنگ با ایران نیست توضیحات معاون سیاسی سپاه درباره احکام فرماندهان جدید نیروهای مسلح ممنوعیت تردد شناورهای اسرائیلی در خلیج فارس تصویب شد پایانِ «دورانِ مجوز» ؛ «بی‌داد» و تولد سینمایی دیگر انتقال رودری به بارسلونا؛ منچسترسیتی با پیشنهاد نهایی بارسا موافقت کرد قرار است مهر امسال چه تغییری در مدارس رخ دهد؟ جزئیات برنامه آموزش و پرورش  روسیه: کارخانه تولید قایق‌های بدون سرنشین اوکراین را نابود کردیم اعلام آمادگی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان اندونزی بقائی: کانادا به «تیم ذخیره» آمریکا در جنگ علیه ایران تبدیل شده است کشاورزان شمالی برای برداشت برنج عجله نکنند