۲۲ آذر ۱۴۰۴
به روز شده در: ۲۲ آذر ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۳-۰۹-۱۳۸۸
کد ۹۱۵۹۶
انتشار: ۱۱:۵۲ - ۰۳-۰۹-۱۳۸۸

تک جنسیتی کردن دانشگاهها در گفتگو با مریم بهروزی: اگر بتوان دانشگاها را دوشیفته کرد، چه بهتر

آیا اینکه طلبه های دختر و پسر به صورت جداگانه درس می خوانند، توهین به آنها است؟ الان مگر مدارس ما منفک نیستند؟
عصر ایران ؛ لیلا فریادرس - مریم بهروزی جزو مدافعین پر و پا قرص طرح تک جنستی کردن دانشگاههاست. دبیرکل جامعه زینب(س) اکیداً تاکید می کند که این طرح خصلت ارتجاعی ندارد و اجرای آن موجب گسترش حیا و عفاف در جامعه می شود. با این حال بهروزی اجرای این طرح را منوط به وجود شرایط و امکانات لازم می داند. گفتگوی زیر حاوی نظرات موافق از فعال سیاسی اصولگرا درباره این طرح و پاسخ وی به منتقدان ایده تک جنسیتی کردن دانشگاهها است.

نظر شما درباره ایده تک جنسیتی کردن دانشگاهها چیست؟

یکی از مسائلی که حضرت امام در تحریر الوسیله به آن پرداخته اند، اختلاط زن و مرد است. امام در تحریر الوسیله می فرمایند از اختلاط زن و مرد به غیر از موارد ضرور، باید پرهیز شود.

مثلاً مجلس شورای اسلامی شرایطی دارد که زن و مرد در آن با هم و در کنار هم هستند. یعنی بعضی محیط ها ایجاب می کند که زن و مرد در کنار هم باشند؛ مثل مجلس، هیات دولت، کنفرانس ها، مراکز و جلسات تحقیقاتی.

اما اگر در برخی جاها مثل دانشگاه امکان و شرایط جداسازی دختران و پسران وجود داشته باشد، مثلاً تعداد دانشجویان دختر و پسر نزدیک به هم باشد و فرضاً پنجاه تا دانشجوی پسر و پنجاه تا دانشجوی دختر وجود داشته باشند، هیچ اشکالی ندارد که کلاسهای دانشجویان جدا شود. وقتی می خواهد دو تا کلاس مختلط تشکیل شود، می تواند دو تا کلاس تک جنسیتی تشکیل شود.

اما وقتی که شرایط این امر مهیا نیست، مثلاً یک کلاس پانزده تا دانشجوی پسر دارد و ده تا دانشجوی دختر، معلوم است که نمی توان آنها را از هم جدا کرد. بنابراین اگر شرایط و امکانات به گونه ای باشد که بتوان دختر و پسر را از یکدیگر جدا کرد، احتیاط از اختلاط – که حضرت امام فرمودند – ضروری است. بنابراین من در صورت وجود شرایط و امکانات این جداسازی، موافقم که طبق نظر فقهی حضرت اما کلاسها تک جنسیتی شود.

با توجه به تعداد بالای دانشجویان در کشور ما، فکر می کنید اساساً تحقق این ایده امکان پذیر باشد؟ زیرا تحقق این ایده مستلزم افزایش تعداد ساختمانها و یا شیفتی شدن دانشگاهها است. آیا این امر امکان پذیر است؟

باید برای آن برنامه ریزی شود. اینکه حضرت امام می فرمایند حتی المقدور، یعنی تا جایی که ممکن است. اگر این کار ممکن نباشد، نباید به دنبال اجرای آن بود اما اگر امکان پذیر باشد، چه دانشگاهها شیفتی باشد و چه به صورت دیگر بتوان از تشکیل کلاسهای مختلط پرهیز کرد، باید این کار انجام شود.

اگر منطق مندرج در این ایده را بخواهیم بسط دهیم، ایا با همین استدلال نمی توان گفت که در بانکها و بیمارستانها نیز این جداسازی باید صورت گیرد؟

در آن جاها این کار مقدور نیست. در یک عمل جراحی که نمی توان یک تیم پزشکی متشکل از پزشکان زن و مرد را تک جنسیتی کرد.

اگر یک سری بانک داشته باشیم که همه کارمندانش خانم باشند، چطور؟

نه، آنجا لزومی ندارد. نه لازم است و نه ممکن. در هر بانک چند تا خانم و چند تا آقا هستند و اشکالی هم ندارد. یعنی این جداسازی در بانکها بالضروره نیست. اما اگر بتوان دانشگاها را دوشیفته کرد، چه بهتر. در غیر این صورت اگر بتوان کلاسها را جدا کرد، باید این کار را انجام داد. اما اگر هیچ یک از این اقدامات میسر نباشد، مثلاً یک کلاس پانزده تا پسر و شش تا دختر داشته باشد، باید از دوشیفته کردن و تفکیک کلاسها اجتناب کرد.

پس به نظر شما ضرورت اجرای این طرح در دانشگاهها و نه در بانکها ناشی از مجرد بودن اکثریت دانشجویان است.

بله، البته فرقی هم نمی کند زیرا بحث ما مربوط به اختلاط زن و مرد نامحرم است. حالا چه دختر و پسر باشند و چه زن و مرد.

اگر بحث ما راجه به مطلق زن و مرد نامحرم باشد و نه زن و مرد نامحرم مجرد، آیا بانکها هم نباید مشمول چنین طرحی شوند؟ چرا شما بانکها را استثناء می کنید؟

زیرا شرایط ایجاب نمی کند.

آیا مطابق این ایده، نمی توان برنامه ریزی کرد تا در آینده بانکهایی داشته باشیم که همه کارمندان آن خانم باشند و فقط خانم ها به آنجا مراجعه کنند؟ در صورت کلی نگاه گناه آلود را ریشه کن کرده ایم.

آخر کارمندان بانک تخصص ها و تحصیلاتشان فرق می کند.

من فکر می کنم تحقق این ایده در دانشگاهها بسیار سخت تر از بانکها باشد؛ زیرا تعداد دانشجویان ما در کل کشور بسیار بیشتر از تعداد کارمندان بانکها است.

کسی که نمی تواند به همه خواسته هایش برسد، به تحقق بخشی از خواسته هایش اکتفا می کند. یعنی کف مطالبات خود را ترک نمی کنیم. بنابراین ما نباید بگوییم چون این طرح را نمی توان همه جا اجرا کرد، پس نباید آن را در جاهایی هم که اجرایش امکان پذیر است، اجرا کرد.

یکی از انتقادات منتقدین این طرح این است که این طرح مروج ارتجاع است و سبک زندگی ارتجاعی را ترویج می کند. شما چه پاسخی برای این افراد دارید؟

ارتجاع یعنی عقب گرد و برگشتن به دوران غیر علمی قبل از رنسانس و مدرنیته. اگر مقصود از ارتجاع این است، باید بگویم برخی از امور ثابت اند. مثلاً عدالت همیشه لازم است. عدالت هیچ وقت کهنه نمی شود. آزادی واژه ای است که هیچ وقت کهنه نمی شود ولی تعاریف مختلف دارد. اینکه زن و مرد نامحرم بی جهت با یکدیگر مختلط نباشند، اتفاقاً حرف نویی هم است. یعنی مصداق سخن ارتجاعی نیست.
زن و مرد نامحرم بالاخره با یکدیگر نامحرم هستند یا نه؟ مرجع تقلید ما می گوید اختلاط زن و مرد در صورتی که بی جهت باشدف حرام است. وقتی که می توان زن و مرد را با یک برنامه ریزی حساب شده از یکدیگر جدا کرد، چرا ما آن ها را در شرایط مختلط قرار دهیم؟

منتقدین می گویند اجرای این طرح مستلزم صرف بودجه ای هنگفت است در حالی که این بودجه می تواند خرج مشکلات اساسی تر مملکت شود.

نه، اصلاً بودجه لازم ندارد. اگر گفته شود زن و مرد مطلقاً نباید در یک محیط جمع شوند، این انتقاد وارد است؛ زیرا اگر 5 تا دانشجوی دختر داشته باشیم و 15 تا دانشجوی سر، باید برای آن 5 نفر و این 15 نفر دو تا کلاس تشکیل دهیم.

 این کار نیازمند مکان و استاد و بودجه است. اما اگر 50 تا دختر و پسر در یک رشته با یک استاد داشته باشیم که بتوان 25 نفر آنها را دریک کلاس و 25 نفر دیگر را در کلاسی دیگر قرار دهیم، چرا این کار را نکنیم؟ کجای این کار مشمول تعریف ارتجاع می شود؟

فارغ از بحث ارتجاع، مشکل دیگری هم که می تواند وجود داشته باشد، دو برابر شدن هزینه دستمزد بسیاری از استادان است؛ چرا که استاد باید یک کلاس را دو بار برگزار کند.

ما کلاسهای 30-20 نفره داریم تا کلاسهای پرجمعیت تر. من خودم در تالار ابوریحان بیرونی شهید بهشتی معارف درس می دادم و کل تالار پر می شد. اما اغلب کلاسها با 30-20 نفر تشکیل می شود. حالا اگر ما 25 تا دختر و 25 تا پسر در یک کلاس داشته باشیم و قرار باشد یک کلاس 25 نفره تشکیل دهیم و این ها را از هم جدا کنیم، یعنی 25 تا دختر در یک کلاس و 25 تا پسر هم در یک کلاس باشند، چه اشکالی دارد؟ کجای این کار ارتجاعی است؟

منتقدین می گویند اگر چه مثلاً هزار سال پیش، جداسازی شدید زن و مرد در ایران حاکم بوده ولی امروز دیگر این جداسازی جزو ضرورتهای زمانه ما نیست. بنابراین تلاش برای احیاء عرف هزار سال پیش چیزی جز بازگشت به عقب یا ارتجاع نیست.

آخر بحث عرف نیست. اگر ما می گفتیم ما از لحاظ عرفی وفرهنگی می خواهیم این کار را بکنیم، حق با آنها بود. اما ما این کار را به دلایل شرعی انجام می دهیم. امام راحل که مرتجع نبود. امام یک شخصیت عالم متعهد نواندیش بودند. ما 14 قرن است که به احکام نماز به همان شکل اولیه اش پای بندیم. این ارتجاع است؟ احکام نماز که الان در رساله های عمیله است، همان چیزی است که 1400 سال قبل هم بوده است.

آخر نماز جزو عبادیات است

این هم جزو اخلاقیات است که به دین بستگی دارد.

وقتی دخترها با پوشش شرعی به دانشگاه می آیند، مشکل شرعی کجاست؟

این جزو اخلاقیات دینی است و حرفی درست و منطقی است. ما الان دانشگاه الزهرا را داریم. آیا این دانشگاه ارتجاعی است.

جواب سئوال مرا ندادید. وقتی دخترها با پوشش شرعی در دانشگاه حضور دارند، آیا باز هم جداسازی دانشجویان ضرورت دارد؟

ما الان چرا زن و مرد را در اتوبوس و مترو از هم جدا کرده ایم؟ این ارتجاع است؟

وضعیت اتوبوس و مترو با دانشگاه که یک مکان فرهنگی است، فرق دارد. به همین دلیل خیلی از دانشجویان این طرح را توهینی به خودشان می دانند.

به هر حال این طرح را یک طرح منطقی و صحیح می دانم و معتقدم در جایی که اجرایش امکان پذیر باشد، باید اجرا شود. این کار پیشگیری از گناه. نگاه کردن زن و مرد به همدیگر ، زمینه ساز برقراری ارتباط غیرشرعی است.
 چه اشکالی دارد که ما حیا و حجاب و عفاف را در جامعه حاکم کنیم؟ این به نفع جامعه است. بالاخره نگاه کردن به نامحرم حرام است یا نه؟
اگر ما دختر و پسر را دائماً در معرض دید یکدیگر قرار دهیم، حجب و حیا از بین می رود. آیا اینکه طلبه های دختر و پسر به صورت جداگانه در س می خوانند، توهین به آنها است؟

الان مگر مدارس ما منفک نیستند؟ اگر گفته شود دختران ما نباید درس بخوانند، این حرف ارتجاعی است. اما ما می گوییم دخترها درس بخوانند و لی با پسران مختلط نباشند. چه دلیلی دارد که ما دختر و پسر را با هم قاطی کنیم! مگر الان که مدارس دخترانه و پسرانه ما جدا هستند، اشکالی دارد؟
 البته من می گویم اگر امکانات و شرایط این جداسازی وجود داشت، فبها المراد و گر نه این کار را انجام نمی دهیم. اگر گفته می شد زن و مرد در همه جا، یعنی در ادارات و بانکها و .. باید از هم جدا شوند، این یک کار غیر اجرایی می شد. اما اینکه بگوییم اگر شرایطش وجود داشت دانشجویان دختر و پسر را از همدیگر جدا کنیم، خواسته نامعقول و نادرستی نیست.

یکی از استدلالهای مدافعین این طرح این است که اختلاط دختر و پسر باعث افت تحصیلی و جداسازی آنها باعث ارتقاء کیفیت تحصیلی آنها می شود. آیا شما تحقیقی در این زمینه در دست دارید که موید این مدعا باشد؟

نه، من با وجود اینکه 6 سال در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می کردم، تحقیقی در این زمینه ندارم ولی به طور طبیعی می توانم بگویم که در محیط مختلط یک مقدار از فکر و انرژی دختر و پسر گرفته می شود و آنها به جای اینکه این فکر و انرژی را صرف درس خواندن کنند، صرف طرف مقابل می کنند. مسلماً آزادی نگاه و اندیشه از این حیث در یک محیط زنانه یا مردانه بیشتر است.

به نظر شما حد یقف جداسازی زن و مرد در جمهوری اسلامی کجاست؟

همان که حضرت امام فرمودند؛ یعنی بالضروره و حتی المقدور. واجب نیست که این کار همه جا صورت بگبرد.

احمدی نژاد اخیراً گفت که با ارتجاع مخالف است و در برابر اقدامات ارتجاعی ایستادگی خواهد کرد. به نظر شما دولت دهم از این طرح استقبال می کند یا آن را مصداق یک طرح ارتجاعی قلمداد می کند؟

من نمی دانم ایشان در این باره چه نظری ندارند ولی به نظر من چنین طرحی اصلاً مشمول تعریف یک طرح ارتجاعی نمی شود.


ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
خدا را شکر دانشگاه ما تموم شد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
فکر می کنید که دیگه کجا می توان ازدواج ها رو صورت داد؟ یعنی هر چی ازدواج دانشجویی داشتیم همش الکی بود و کشک؟ اگر طرح های تخیلی و آرمانی اندیشه ی این خانوم که از قضا از گفتار امام (ره) بهره برداری جهت دار می کنند، اجرا شود، شاهد خواهیم بود که فساد در جامعه شدید تر خواهد شد و پارک ها و دیگر مراکز عمومی مرکز فساد خواهند شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
4
به نظرمن برای نهادینه شدن عفاف در جامعه باید یک هدف مشخص تعریف کنیم و برای رسیدن و حصول به آن هدف برنامه ریزی کنیم. من فکر می کنم اگر هدف نهایی این طرف جداسازی شهر به شهر دو جنس مخالف باشد بسیار ایده آل بوده و حد اعلاء عفاف رعایت می شود و می توان در میان مدت با برنامه ریزی و دید جامع و عقلایی به این مهم دست یافت.
با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
در محیط مختلط به خاطر آبرو هم که شده همگی درس می خوانند که رو سپید شوند. آنوقت این خانوم موضوع را بر عکس می کنند. ایشون چه درسی را تدریس می کردند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
اي داد از عقب افتادگي !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
گمون کنم این رو باید از دانشجو ها پرسید نه از این خانوم

من فرق کارکردن زن ها در کنار مرد ها در جامعه رو با خوندن درس اونها کنار هم نفهمیدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
تک جنسیتی کردن دانشگاهها از لحاظ روانی موجب اختلالات عدیده ای می شود

و یک جور توهین به دانشجویان است
البته من می دانم که این بحث بیشتر جنبه روانی دارد
و قرار نیست اجرایی شود
ولی باز هم بحث درباره ی این مسائل از سوی مسئولین گناهی نا بخشودنی است
و توهین به شعور دانشجویان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
خدايا
يعني ما مشكل ديگه اي نداريم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
پس موافقید حرکتی ارتجاعیه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارتجاعی که چه عرض کنم، افتضاحیه؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
4
چه اشكال داره اگه برا مرد و زنها هم طرح زوج و فرد بزاريم جمعه ها هم كسي بيرون نياد ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
این حضرات به جای تلف کردن وقت روی این مسائل بیهوده که انجام آن چیزی به جز هرج و مرج ندارد توان برنامه ریزی خود را در بخش های اقتصادی به کار ببرند. تا الان فرار مغزها بود کاری نکنید که فردا فرار جوان ها باب شود...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
3
0
بايد نوع پوشش تغيير كند يعني مانتوها گشاد روسري ها بلند موها پوشيده و ظاهر آراسته و تميز بدون آرايش تند باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
11
1
چرابعضی دانشجویان اصرار به مختلط ماندن دانشگاهها دارند مگردرورود به دانشگاه جزتحصیل علم دنبال چیز دیگری هستند محل پیداکردن زوج که دانشگاه نیست چرامختلط بودن نشانه روشنفکری وجداسازی نشانه تحجراست مگر هدف از دانشگاه رفتن چیست . اگر دنبال تحصیل علم هستند چرا دراین مورد اصراردارند مگر وقتی جنس مخالف درکلاسشان نباشد نمی توانند درس بخوانند چرا جداسازی را توهین به دانشجو میدانند چرا احترام به دانشجو و احترام به مقدسات ورعایت حداقل مسائل شرعی وعرفی وگذشته ازاینها انسانیت نمیدانند دانشجویان درکنار همجنسان خودشان بسیار بهتر وراحتر می توانند درس بخوانندوکمتر حواسشان به مسائل حاشییه ای پرت شود.
ناشناس
INDIA
۱۳:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
من دانش جوی کشور هندم , تو کلاس های ما علاوه بر گوناگونی جنسیت ,انواع و اقسام گوناگونی وجود داره از جمله دین و مذهب و ملیت و ... و هیچ مشکل خاصی وجود ندارد چیزی که مهم است این دانشگاه فقط محل فرا گیری علم نیست . اگر یک دانشجو در حدود سنی 18 تا 30 هم نتواند ارتباط با جنس مخالف را یاد بگیرد پس کی ؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
این مطلب بهانه ایست برای کنترل سیاسی وگرنه بیشتر آقایان و خانمهای میانه سال که در جای جای نطام اسلامی در حال کار هستند در دانشگاه زمان شاه تحصیل کرده اند و بخوبی بیاد دارند که آن زمان با وجود بی حجابی خانواده ها با این امر مشکلی نداشتند و همچنین هیچ رفتار خلافی در بین دانشجویان دیده نمیشد.
فراموش نکنیم که دانشجویان همان طبقه خاص هستند که خودشان مواظب رفتارشان هستند و درسنی نیستند که قیمومت خواسته باشند
دختر دانشجو در نگاه پسر دانشجو یک همکلاسی بیش نیست و پاکی نگاه آنها همچون قدیم پابرجاست این ماییم که دیدمان آلوده شده و بجای چاره آن میخواهیم دیگران را مقصر بدانیم و فکر میکنیم که جدا بودن پسران و دختران دانشجو مشکل نگاه آلوده ما را پاک میکند؟ اگر اینطور بود باید دبیرستانیهایمان را که جدا ازهم به مدرسه های مختلف میروند پاک میدیدیم و انصافا اینچنین نیستیم و اگر صادق باشیم آنها را هم پاک نمیبینیم
بنابراین باور کنید که عیب در خود ماست و آلودگی اگر در بچه های ماست از خود ماست
ناشناس
CONGO, THE DEMOCRATIC REPUBLIC OF THE
۱۴:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
متاسفم برای هین خانم و همفکرهاشون. به جای انکه پیشرفت کنیم هر روز داریم یه قدم به عقب برمیگردیم. به زودی وضعمون از عرباها هم بدتر میشه. تو هیچ کشور چشم چرانی به اندازه ایران نیست فقط به دلیل همین فکر باطل.... برعکس من فکر میکنم باید طرح اختلاط دخترا و پسرا از مهدکودک شروع کرد تا نسل بعدی دله و چشم چرون نشن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
بهتر كلا در نگاه كلا ن كشور را دوشيفته كنيم فكر كنم ايجوري مشكال يارانه و بيكاري فقر فحشا تحريم بين المللي مسئله هسته اي وحتي كروبي و موسوي و... با اين طرح حل ميشود با تشكر از ايشان دانشجوي دانشگاه مختلط كه ظاهرافاقد اراده وشعور ودرك مي باشد ونياز به دايهاي اين چنين مهربان تر از مادر دارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
1
0
مدارس ما دختر و پسر جدا هستند چون هنوز به تكامل عقلي دست نيافته اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
ايشان به جاي كه باري از دوش دولت و خانواده بردارن مشكلات را بشتر مي كنند مثلا مشكل مسكن هر خانواده بايد پدر خانواده دو تا مشكن داشته باشد مثلا دو واحد آپارتمان واحد خواهران و مادر و واحد برادران و پدر .....و اما دولت بايد دو طرح ارائه دهد طرح مسكن مهر خواهران و مسكن مهر برادران
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
يادمه سر كلاس هاي درس وقتي موقع فراگرفتن درس مي رسيد ديگه يادمون مي رفت چه كساني دركنار مانشسته اند.اما يادمه فضاي رقابتي بين ما وپسر ها وجود داشت كساني هم كه مي خواستند باكسي آشنا بشوند آشنا مي شدند وبيرون ازكلاس با هم حرف مي زدند پس نيازي نبود حواسشان سركلاس پرت شود.فقط ترم اول كه دختر ها وپسر ها جدا بودند اگر دختر ها ازكنار كلاس پسرها رد مي شدند سرهمه پسرها به سمت مورد نظر كج مي شد ولي ترم هاي بعد كه كنار هم مي نشستيم مسئله بسيار عادي بود .نكته ديگر اينكه خانم بهروزي فرمودند نيازي نيست بانكها تفكيك شوند.در حاليكه به نظر من اگر دانشگاهها تفكيك شود بعدا مراكز ديگر مثل بانكها خودنمايي كرده ونوبت آنها نيز خواهد رسيد.درخصوص دانشگاهها هم خيلي وقت ها اشتراكات بين زوج ها باعث علاقه بيشتر وپايداري زندگي مي شود ازاين اشتراكات مي توان اشتراك درنام دانشگاه يا رشته تحصيلي نام برد.حتي علاقه مشترك در يك رشته ورزشي باعث انس ،ايجاد علاقه وازدواج پايدار مي شود البته اينها به شرط نبود اختلاف با اهميت است.درايران كه امكان اجتماع بيشتر اين علاقمندي ها دردختران وپسر ان وجود ندارد معدود موارد موجود راهم داريم جمع مي كنيم.
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
يادتونه؟آيا واقعا مشكل مملكت ما اينه(3)؟ما چه كارداريم به اين حرفها
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
3
من میگم زن و شوهر ها رو هم تو خانه از هم جدا کنید. هر خونه ای رو پرده بزنید و زن یک طرف و مرد طرف دیگه
از این به بعد زن و شوهر ها حق ندارند با هم تو یک تخت بخوابند.
اگه نیاز به بچه هم باشه از چین وارید میکنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
من خيلي وقته در باره علت مشكلات از جمله بيكاري و فقرو بي پولي مشكلات مسكن مشكل هستهاي و يارانه و ركود اقتصادي در ايران و جهان و تورم 1 تا 25 درصدي و شايد هم بيشتر و مشكل نا امني در مرزها و در قيامدشت و در لواسون و مشكلات بعد از انتخابات و موسوي و كروبي وخاتمي و جنبش سبز و كشته شدگان و كهريزك و چيز هاي زياد ديگري كه مجال گفتن نيست فكر مي كنم ولي راه حلي پيدا نكردم تا انكه اين خانم مرا آگاه كرد كه همه اين مشكلات از دانشجو و اختلاط اين دانشجو يان است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
چه تفکر عقب افتاده ای!!! من حتی اعصابم انقدر نکشید که کل مصاحبه رو بخونم، ولی با همین یه ذره اش هم کلی حرص خوردم... و با نفر اول موافقم... "خدا رو شکر که دانشگاه ما تموم شد..."
و وای به حال بچه های ما، که قراره کتاب های درسی شون هم تفکیک جنسیتی بشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
من یه راه حل بسیار منطقی برای حل چنین مشکلاتی دارم.می توان با تفکیک جنسیتی در شهرهاو یا ایجاد دیواری حایل میان جسن مذکر و مونث این مشکل را برای همیشه حل کرد.هیچ کس هم ناراضی نخواهد بود
ناشناس
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
ما هميشه استاد دور زدن موضوعات و پوشاندن مشكلات با روش هاي مختلف هستيم. وقتي اين خانم مدعي است با هم بودن دخترها و پسرها در دانشگاه ها باعث انحراف مي شود به اين سئوال جواب دهند كه آمار مشكلات جنسي ايجاد شده در محيط دانشگاه چقدر است كه بعضي ها را به اين فكر انداخته است؟
ناشناس
UNITED STATES
۱۵:۱۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
كلاس هاي درس فرصت خوبي براي شناخت بيشتر دختران وپسران وازدواج هاي پايدار است ضمن اينكه به دليل حاكميت فضاي آموزشي وتحصيل علم از حدو خارج نمي شوند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
هر دم از این باغ بری میرسد.
وقتی کارشناس قحط باشه این میشه.
ناشناس
-
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
2
0
اتفاقا من هم با نظر این خانم موافقم .من خودم دانشجو بودم روزی 8 ساعت از وقتم صرف دختر بازی می شد.دیگه وقت درس خوندن نداشتم .خیلی وفتها آخر ترم کم می آوردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
خانم ها و آقایانی که اصرار به جداسازی دارید ووو اول اینکه به جای اینکه صورت مساله را پاک کنید خواشمند است برتری انسان را از حیوان بسنجید ... درست است شهوت و امیال جنسی به بعد حیوانی ما ب رمیگردد ولی انسان شعور ،درک، قدرت تشخیص دارد که تمامی این موارد برای کنترل امیال حیوانی است که اصراری به حذف انها نیست بلکه تنها باید انها را کنترل کرد..آنکه ما بخواهیم نقش درک و شعور انسانی و آموزش برای ارتقای این بعد به طور مثال کارکرد های مناسبی مثل شناخت جنس مخالف برای زندگی مشترک اینده را نادیده بگیریم و کم کاری های خودمان را در این بخش توجیه کنیم پس سعی میکنیم صورت سوال را پاک کرده و خیال خودمان را راحت کنیم ........
ناشناس
GERMANY
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
خانم مریم بهروزی لطفا اگر امام را فراموش نکرده اید بفرمائیید که وقتیکه با امام خبر آوردند که میخواهند در دانشگا هها کلاسها را جدا کنند و در بعضی دیگر پرده بکشند واکنش امام چه بود و چه دستوری دادند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
بوی طالبان می یاد!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
مشکلات مملکت به لطف الهی تموم شده
فقط همین مونده
وقتی مملکت دست آدمهای بسیار مترقی مثل این خانم باشه نباید انتظاری بیش از این داشت
با این کارها، سرعت فرار مغزها شتاب بیشتری خواهد گرفت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
1
0
جدا كردن دانشجويان دختر وپسر كار خدا پسندانه اي است . و انشائ الله در همه زمينه ها فكر شود كه حداقل اختلاط وجود داشته باشد.ضمنا" ازدواجهاي دانشجويي حدا اكثر 5 در صد است كه در مقابل آثار سوء اختلاط قابل قياس نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
با وجود صاحبنظرانی مثل خانم بهروزی قطعا در اینده ای نزدیک ایران در همه زمینه ها پیشرفت چشمگیر و غافلگیر کننده ای خواهد داشت!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
توی این مورد اگر صورت مسئله پاک شود بهتر است.همه دانشجوها خوب میدانند که الان دانشگاههای ما جای درس خواندن نیست.همه هم این را میدانند .تا اسم جدا کردن اومد ببین چطور دلها به لرزش افتاده.بابا این کارو نمی کنند خیالتان راحت باشه
ناشناس
-
۱۷:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
پس بالاخره دختر ها پسر ها کي بايد ياد بگيرن کنار هم و بدن داشتن نظر زندگي کنن؟
بعدشم مگه الان که مدرسه ها جداست نه دختري دوست پسر داره ونه پسري دوست دختر؟!
ناشناس
UNITED STATES
۱۷:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
پیشنهاد میکنم طرح جدا سازی از دولت و مجلس آغاز شود و یا جلسان زوج و فرد باشد یا اینکه اولا دیوار کشیده شود ثانیا گفتگوها بصورت مکتوب و چت باشد تا خدای ناکرده مشکلی پیش نیاید.هیاتی هم مسئول کنترل چتهای انجام شده باشند.
همچنین سایتها و روزنامه ها را هم مردانه زنانه کنیم تا نامحرم ها نتوانند سخنان خانمها و از جمله این خانم را بخوانند یا بشنوند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
خواستم چیزی بگم دیدم شکر خدا انسانهای فهیم زیادی حرف دلم رو زدند. تک جنسیت کردن دانشگاه یا هر جای دیگه فقط میتونه باعث بروز ناهنجاری جنسی و روانی بشه.
...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
این خانوم لطفا اثرات مخرب جدا بودن دختر و پسر در دبیرستان ها را بررسی کنند
سپس چنین نظراتی را بدهید
دانشگاه های خارج از کشور و سطح 1 را ببنید سپس این گونه صحبت ها انجام بشه لطفا.
باید فرهنگ سازی بشه
دانشگاه ها را جدا کنید . در خیابان و کوچه و بازار هم میخواهید دو شیفته کنید دختر و پسر را؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
دنیا داره کجا میره، اونوقت ما داریم کجا میریم!
دلم برا خودم میسوزه که تا حالا 27 سال از عمرم توی ایران تلف شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
فردا میگن صبح ها دختر ها بیان تو خیابان و عصر ها پسرها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
تورا خدا دراين وانفسا كه مردم محتاج يه لقمه نونند اين طرحهاي "شكم سيري"از چه الويتي برخوردارند؟؟!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
در عربستان که مهد اسلام است،زنانی آنقدر غیور وجود دارند که در تمام عمر برقع بر نمی دارند،این ها در منطقه جازان و برخی مناطق دیگر زندگی می کنند،بچه دار می شوند اما روی از شوهر خویش هم می پوشانند،ستوده است که سایت سنگین عصر ایران در مورد این عادت خرافی و سایر بدعت ها و فشار ها نیز مطالبی در صورت خوبدید بنویسد.
ناشناس
NETHERLANDS
۱۸:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
یکی به اینا بگه فساد از کنار هم بودن دختر پسر ناشی نمی شه. اشکال از آنجاست که کار و شرایط شغلی مناسب وجود ندارد. من 31 سالگی ازدواج کردم فوق لیسانس یکی از دانشگاه شریف هم هستم ولی هنوز نامزدم وتوانایی شروع زندگی را را فعلا با این اوضاع مسکن و غیره نمی بینم. تازه آمار وحشتناکی را شما می توانید در مدارس دبیرستان که کاملاً از هم جدا هستند را مشاهده کنید. اخیرا یکی از آشناهای ما می گفت که پسری نیست که دوست دختر نداشته باشد و باز یکی از آشنا ها از مدارس دخترانه می گفت که بالای 90 درصد دوست پسر دارند و تازه بدون قایم کردن در موردش حرف می زنند. تازه این را در یک شهرستان کوچک بسیار مذهبی شنیدم و عملا چند بار برایم ثابت شد.
پس مساله در کنار هم بودن نیست. مساله شرایط نا مناسب برای شروع زندگی مناسب هست. لطفا کمی عمیق تر بیندیشید. خواهشا نظر بنده را بگذارید خواهید دید که حرفی که زدم چقدر واقعیت دارد. ما به دلائلی این مسائل را بی خود پنهان می کنیم که انشاالله وجود ندارد. ولی وجود دارد و رفته رفته دارد بدتر می شود. مگر قبول کنیم و چاره مناسب تری بیندیشیم نمی شود از همه انتظار داشت که پرهیزگار باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
خيلي بده بابا نظر كارشناسي بديد اگه دانشجويي خوب مي بيني وضع چه جوري امار سقط جنين خوابگاه ها رو داري الكي دم از پيشرفت ميزني تازه كشورهاي غير اسلامي هم متناسب با مشكلات خودشون همين كار و انجام دادن بابا خيلي كشكي نظر داديد
ناشناس
-
۱۸:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
سلام
از توهین این خانم به دانشجویان به چه کسی باید شکایت کرد؟
خواهشمند است به جای صرف بودجه برای این کارهای بی خود ، دانشگاه ها رو تجهیز کنند، به جای اینکه برن اقتصاد رو درست کنند که جماعت جوان با داشتن یک شغل مناسب، زمینه ازدواج براشون فراهم بشه به فکر هزینه های بی خود هستند. تازه این طرح قطعا عملی نیست، همین الان دانشگاه ها تو مخارج روزمره مشکل دارند!!!
خدا هممون رو هدایت کنه، با فرمایش دوستان مبنی بر زوج وفرد کردن معابر عمومی کاملا موافقم، شاید کلا از نظر این تئوریسین ها مشکلات جامعه ریشه کن بشه.
یا علی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
توهین آشکار به قشر دانشجو !! متاسفم برای خودم :( ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
زمان امام می خواستند تو دانشگاه دیوار بکشند امام زد تو دهنشون الان می خوان جدا کنند یا دوشیفتش کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
2
این خانوم که دم از امام می زند یادش رفته که امام فرمود اگر بخواهید در دانشگاه زن و مرد را جدا کنید دانشگاه را تعطیل کنید بهتر است

به جای فکر کردن به جدا سازی در دانشگاه بنظر من به فکر مختلط کردن کلاسهای درس در دبیرستان باشیم. به فکر آموزش ارتباط بین دختر و پسر در این سن باشیم حتما نتیجه ی بهتری که ملت از آن سود بیشتری می برند.

این خانوم برود پس از 6 سال بد گمانی یک کار تحقیقاتی انجام بدهد و بر مبنای توهمات شخصی ایده پردازی ننمایند.

از شما که دانشگاه رفتید می پرسم آیا در دانشگاه هیچ کدام از این همه واحد درسی عمومی اندیشه و تفسیر و تاریخ و ادبیات و . . . کدامشان به آموزش روابط می پردازند جز اینکه بعضی ایدهایی دارند که ملت ما را انگشت نمای غرب و شرق نموده است می باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
درایران باستان زن بازمین که مظهرزندگی و باروری است مقایسه می شد. امروزوقتی نام زن می شنوند، ببخشید، یاد رختخواب می افتند. چرا!؟ بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مساله ، فرهنگسازی کرد؟ دختران و پسران را دردانشگاه تفکیک کردند، دراجتماعات دیگرچه می کنند !؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
خانوم گرامی! حالا چه کسی به شما گفته که جداسازی در مدارس خوب است که به آنها استناد می کنید؟! به نظر من باید مدارس ما نیز مختلط باشند تا مردان و زنان همدیگر را بهتر بشناسند. این افکار طالبانی را بریزید دور! خسته کردید مردم را!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
1
اگر از بچگي دختر وپسر كنار هم درس بخوانند( مدارس مختلط )و اينطور در بزرگي مشكل ساز نميشود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
مشکل مملکت ما اینه؟! یعنی واقعا شما فکر می کنید مشکل مملکت ما اینه؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
بله تمام مشکلات کشور همین ها بود که حل شد!!!!!
اینها هنوز نفهمیده اند همین جداسازی ها افراطی کار دستشان داده
همچنان می خواهند به جای حل مساله صورت مساله را حل کنند
وقتی حمله می کردند به کافی شاپ ها جوانان به خانه ها رفتند و فساد شروع شد

حالا هم نوبت دانشگاه رسیده ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
ببینید زن و مرد باید همیشه جدا از هم باشد به نظر من تهران و تمام ایران را دو بخش کنند و یک دیوار بکشند و زن و مرد جدا باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
0
0
چرابعضی دانشجویان اصرار به مختلط ماندن دانشگاهها دارند مگردرورود به دانشگاه جزتحصیل علم دنبال چیز دیگری هستند..
این هموطنی که اینو نوشته به این فکر کرده که کلا" آدم از صبح که میاد بیرون به این هدف میاد که خب امروز که هدفم خریده.. امروز هدفم رفتن به محل کاره .. امروز هدفم رفتن به دانشگاه و درسه .... امروز هم هدفم کمک کردنه ... خب پس امروز هدفم معاشرت و شناخت جنس مخالفم و نهایتا" انتخاب همسرم .. اها پس باید با این هدف امروز همه سعیمو بکنم ... چون برای روزهای دیگه هدفم مشخصه خب حالا باید کجا برم ؟! چکار باید بکنم؟ اه با این وقتم چقدر فرصت دارم ؟؟..... ببینید هموطنه محترم دیگه بخوای قبول کنی یا نکنی مرد زنی که ندید و شناخت نه حالا جزئی همون کلیش هم نداشته باشه بعنوان همسر نمی خواد و دختران هم نمی خواند با اونها مثل گوسفند ( با عرض شرمندگی) رفتار بشه و بیان فیانشو ببینن و بپسندند هیچ شناختی نداشته باشند از هم .... با این توصیف نمی توان گفت که هدف انسانها که هر روزی که از خانه خارج می شوند فلان اسن و فلان .. بلاخره توی معاشرتهاست که شناخت ها بوجود می آید . این خانم هم یادش رفته که تمامی افراد مسن یا میانسال در دورانی درس می خواندند که بعضی دانشجوها اندک حجابی هم نداشتند ... آیا فاسد شدند؟ ... این فقط یک توهینه و بس..!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
يكي از راه ‌حل هاي خوب انجام اعمال جراحي بر روي كليه مردان كشور و عقيم كردن آنهاست تا مشكل حل شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
1
پس میشه اینطور فهمید که دینداری هیچ تاثیری بر امیال و افکار حیوانی انسان نداره و به هر حال باید زن و مرد را از هم جدا نگاه داشت که مبادا به قول آقای فضلعلی دست گربه به گوشت برسه و اون رو بخوره. مثل اینکه پسر و دخترهای دانشگاهای غربی با اون وضع پوشش افتضاح از صبح تا شب مثل این دوستمون که کانت داده در حال دختر و پسر بازی هستند و هیچ دستاورد علمی و فکری از او دانشگاه ها بیرون نمی آد چون وقت ندارند که!!!! ای خدا مردیم از این همه حماقت!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
1
خانم بهروزی من یه پیشنهاد خوبی براتون دارم بیابید دانشگاه ها را تعطیل کنید خیلاتان راحت شود ایرانی جماعت چه به تحصیل،تحصیل برای مرتجعین است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
پس اين دانشكاه هاي مطرح جهان كه مختلط هستند واز لحاظ علمي بسيار نخبه ساز و سرآمد هستند لابد اينها غريضه جنسي ندارند و.....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
1
این خانم واقعا به فکر اسلام است؟

امام راحل با پرده کشیدن بین دختر وپسر در دانشگاه مخالفت نموده بودند
افکار طالبانی باز هم اومده؟

بهتره خیابانها را پرده بکشند اینها افکار کج ومعوج حجتیه است

یا خدااااااااااااا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
درس خوندن كنار هم اولين قدم در كنار هم زندگي كردنه و پس جداسازي جز ايجاد تشويش فايده اي ندارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
این کار یعنی ÷اک کردن صوزت مساله!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
البته براي مطرح شدن شما طرح بدي نيست سركار خانم اما در شرايطي كه دانشگاه ها همه به سمت درآمد هر چه بيشتر هستند وقتي بتوانند يك درس را با يك كلاس و يك هزينه برگزار كنند هيچ وقت هزينه دو برابر پرداخت نمي كنند. لطفا قبل از حرف زدن كمي فكر كنيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
اين عكسي كه اين خانم گرفته شبيه عكسهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخاباتي است كه مثلا نشان مي دهد كه اين فرد انسان متفكري است!!!!
ناشناس
CANADA
۰۷:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
شرط ميبندم آمار بگيرد حال را وجدا سازي را انجام دهيد بعد هم آمار بگيرد اما خدا وكيلي درست و با شرط امانت. اگر در صد ارتباطات نا مشروع بيشتر نشده بود . هرچه زن و مرد را در محيط آموزشي جدا كنيد اين رابطه جذابتر. با هيجانترو پر طرفدار تر ميشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
جدا كردن دختر ان دانشجو وپسران دانشجو بسيار كار عاقلانه ايست واگر اينكار هرچه زودتر صورت نگيرد قطعا تبعاتي خواهد داشت وتاحالا هم بي بند وباري واثرات آن كم نبوده از اين حاجيه خانم هم كمال تشكر را داريم كه حرف دل ما پدر ومادران رابه زبان آورد ودعا ميكنيم كه اينچنين شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
بابا نترسید در حد صحبته جداتون نمیکنند.
ناشناس
-
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
1
0
میگید طرح خوبی نیست بروید ببینید یک عده دانشجو نمای دختر و پسر فقط و فقط واسه همین مسخره بازی ها توی دانشگاه هستند،خصوصا دخترهای جلف و بد ترکیب که در چهره دانشجو آبروی همه رو بردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
1
دريغ از يك كلمه پاسخ منطقي و عاقلانه در اين مصاحبه !!
ناشناس
-
۰۸:۱۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
اگه جلوی بدحجابی توی دانشگاه ها رو بخوان بگیرن همین عصر ایرانیها داد و هوار میکشن که آی خفقان شده نظامی شده ووو یا باید تفکیک کنند یا اصلاح کنند وگرنه با این وضعیت فاتحه هرچی حجاب و عفاف و امام و ارزشها وووو رو باید خوند تا عصر ایرانیها خوششون بشه. خلاصه میخوان یه راهی برا فاتحه بخونن این بهانه نشد از راههای دیگه مردم رو نسبت به نظام بدبین کنن.خوب چاره ای نیست یه جوری باید نون بخورن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
واقعا مشکل دیگری در این کشور وجود ندارد که راجع به آن صحبت شود؟؟؟
ناشناس
-
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
همه مشکلات از دخترهای پلشت و بد حجابی است که همه جارو گرفتن دانشگاه که در تسخیر اوناست تعدادشون هم خیلی زیاده بسیار پررو و ظاهر زننده ای دارند. واقعا اگه این میمون هارو جمع نکنن و تو باغ وحش نبرن باید فکری کرد. از ادارات دولتی گرفته تا شرکتهای خصوصی واویلا. البته صدا و سیما هم با بکار گیری این چهره ها که اخیرا به نام خبرنگار و گزارشگر و...زیاد شدن تو این جریان نقش داره. واقعا دولت اسلامی باید به فکر محدودیت برای اینها باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
اصلا بهتره دخترادانشگاه نروندددددددددتاخيال امثال اين خانم راحت بشه.....
ناشناس
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
خدا پدر مادر این طالبانو بیامرزه، باز حرفاشونو رو راست می زنن، دور سرشون نمی چرخونن
ناشناس
-
۰۸:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
" این ماییم که دیدمان آلوده شده و بجای چاره آن میخواهیم دیگران را مقصر بدانیم " الحق که راست گفتێ. عروس نمێ تواند حرکت مزون کند کجێ اتاق را بهانه مێ آورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
0
بسیار فکر خوبیست بنابراین دوتا کشور ایران با دوبل کردن کلیه روسای لشکری وکشوری باید داشته باشیم در ضمن مشکل کنترل جمعیت حل خواهد شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۴
0
1
مي دونم نظرم قرار نميديد در معرض عموم ولي بازم براتون مي نويسم.
به نظرم مصاحبه كننده با سوالاتي كه مي پرسيد و تاكيدي كه روي جداسازي بانكها داشت به گونه اي داشت اين خانم رو مسخره مي كرد ولي دريغ از درك اين موضوع توسط اين سركار عليه!!!
پرونده مهاجرتی کیومرث کاظم‌زاده؛ کارآفرین ایرانی در خطر اخراج از سوئد واشینگتن فری‌بیکن: بله، ایلهان عمر با برادرش ازدواج کرده است عکس ماموریت ناسا از یک عنکبوت روی قمر مشتری! ادارات دولتی از چمن و میوه و شیرینی و شام و ناهار منع شدند (+تصویر بخشنامه) رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری استعفا کرد مرجانه گلچین با کت و شلوار آبی در یک مراسم عروسی (عکس) تقی ظهوری بازیگر قبل انقلاب در ۷۹ سالگی؛ سال ۱۳۷۰ (عکس) 4 مقصد جذاب برای سفری متفاوت/ از نواختن گیتار فرضی در اروپا تا استرو توریسم در آفریقا وضعیت زندگی روزمره مردم پایتخت از اول تا ۴ آذر ۱۳۵۴ (عکس) واردات کالاهای اساسی بدون ارز از مرزها مجاز شد اوری؛ اولین چتر بدون فریم جهان که با اصول اوریگامی باز می شود (+تصاویر) نفروپاتی دیابتی، عامل اصلی نارسایی کلیه/ کنترل قند و فشار خون کلید پیشگیری است مرگ جوان ۲۲ ساله بر اثر گازگرفتگی رتبه‌بندی بهترین مقصدهای بازنشستگی جهان در ۲۰۲۶ فوت ۲ نفر بر اثر آنفلوآنزا در این استان