فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۷-۰۹-۱۳۹۸
کد ۷۰۰۷۴۷
انتشار: ۱۵:۲۸ - ۰۷-۰۹-۱۳۹۸

عوارض ۴۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت پلاسکو

عصر ایران
پلاسکو ذینفعان متعددی دارد که برخی ذینفعان آن اصلی هستند که عبارتند از کسبه شمال و جنوب پلاسکو، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، میراث فرهنگی، وزارت کشور، استانداری تهران، وزارت راه و شهرسازی.

مجری پروژه پلاسکو گفت: سنگ‌اندازی های شهرداری تهران به دلیل نقشه‌های پلاسکو نیست و آنها در تلاش هستند عوارضی حدود ۴۰۰ میلیارد تومانی را از بنیاد دریافت کنند و این در حالیست که بر اساس رای کمیسون ماده ۵، بنیاد از پرداخت آن معاف است.

به گزارش تسنیم، مهدی مقیمی مجری پروژه پلاسکو با اشاره به پروژه پلاسکو اظهار کرد: این پروژه به لحاظ عمرانی پروژه بسیار بزرگی نیست و در سطح شهر تهران پروژه‌های به مراتب بزرگتر انجام شده است و یا در دستور کار پیمانکاران قرار دارد.

وی تصریح کرد: پلاسکو ذینفعان متعددی دارد که برخی ذینفعان آن اصلی هستند که عبارتند از کسبه شمال و جنوب پلاسکو، بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران، میراث فرهنگی، وزارت کشور، استانداری تهران، وزارت راه و شهرسازی.

مقیمی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و پس از اجماع ذینفعان پروژه پلاسکو پس از مصوبه کمیسیون ماده ۵ مبنی بر ساخت ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین و با تأکید بر عدم پرداخت عوارض، پروژه آغاز شد.

مجری پروژه پلاسکو اضافه کرد: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ و مستندات موجود نباید در فرآیند ساخت پلاسکو ریالی بابت عوارض از بنیاد مستضعفان دریافت شود و با در نظر گرفتن تمام شرایط و برگزاری مسابقه معماری استارت پروژه پلاسکو از اواخر سال گذشته کلید خورد.

مقیمی ادامه داد: براساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ نقشه‌های معماری پروژه پلاسکو پس از تصویب شهرداری در گام اول و تأیید شورای عالی شهرسازی اجرا شد و براساس نقشه‌های بارگذاری شده فرآیند کار آغاز شد و هیچ مشکلی در ارتباط با نقشه‌های پلاسکو وجود ندارد.

وی گفت: براساس تاکید کمیسیون ماده ۵ نباید عوارضی بابت این پروژه دریافت شود و شهرداری نیز مکلف به رعایت این مصوبه شده است. اما متاسفانه از چند روز گذشته شهرداری تهران با سنگ‌اندازی‌های متعدد بنا دارد این پروژه را متوقف کند.

وی افزود: با توجه به اتفاقات اخیر نماینده پلاسکو (شهسواری) با معاون شهرسازی شهرداری تهران تماس‌هایی را برقرار کرده است و امیدواریم بزودی اتفاقات اخیر مرتفع شود.

مقیمی افزود: طبق آخرین آماری که داریم شهرداری منطقه ۱۲ عنوان کرده است که به میزان هزینه ساخت ساختمان پلاسکو که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است باید عوارض ساخت پلاسکو پرداخت شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پلاسکو ، عوارض
ارسال به دوستان
صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور