فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۲۴۰۵
انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۷

مسدود شدن حساب ارزی وزارت ورزش و چرایی آن

مسدود شدن حساب ارزی وزارت ورزش و چرایی آن

حساب ارزی که وزارت ورزش برای رسیدگی به مسائل ارزی و با سه امضا افتتاح کرده بود، مسدود شد تا ورود و خروج‎های ارزی فدراسیون‎ها در حساب‎های مستقل آنها انجام شود.

به گزارش مهر، چگونگی پرداخت ارز از سوی بانک مرکزی به مجموعه ورزش طی ماه های گذشته چندین بار دستخوش تغییرات شد. ابتدا بانک مرکزی با موضوع استقلال فدراسیون ها برای داشتن حساب ارزی مخالفت کرد و اینکه مدیران آنها به صورت مستقیم ارز یا دلار خود را تحویل بگیرند، مخالفت کرد چرا قابلیت واریز اسکناس وجود نداشت.

بنابراین قرار شد ورود و خروج های ارزی فدراسیون ها از طریق وزارت ورزش انجام شود در حالی‌که این وزارتخانه اصلا حساب ارزی نداشت. به همین دلیل بود که این وزارتخانه با تاکید بانک مرکزی، اقدام به افتتاح حساب ارزی کرد. این حساب با امضای مشترک ژاله فرامرزیان معاون مدیریت و توسعه منابع، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و نصرالله پریچهره مشاور وی افتتاح شد.

این موضوعی بود که ژاله فرامرزیان در آخرین نشست خبری خود هم به آن اشاره کرد هرچند که به خاطر وجود برخی مشکلات، این حساب مسدود شد.

حساب ارزی وزارت ورزش، یک حساب دولتی به حساب نمی آمد و به همین دلیل امکان واریز بیش از ۱۰ هزار دلار به آن وجود نداشت. به همین دلیل بانک مرکزی دستور مسدود شدن آن را اعلام کرد. بعد از آن بود که افتتاح حساب ارزی مجددا در دستور کار فدراسیون ها قرار گرفت.

معاونت مدیریت و توسعه منابع وزارت ورزش با تاکید بر اینکه افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها با دستور این وزارتخانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: حدود یک ماه و نیم پیش افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها را به روسای آنها اعلام کردیم. فدراسیون ها هم اقدام لازم را انجام داده اند. بیشتر آنها تا به امروز شماره حساب ارزی خود را به ما اعلام کرده اند.

به گفته وی، از دو هفته پیش ارز مورد نیاز فدراسیون ها با قیمت حواله تامین می شود به همین دلیل به اولویت های اصلی و تعیین کننده فدراسیون ها رسیدگی می شود.

به گزارش مهر، پیش از این تامین ارز مورد نیاز فدراسیون ها به این صورت انجام می شد که ابتدا باید معادل دلار یا یورو مورد نیاز، پول نقد (ریال) پرداخت می شد سپس در ازای ارائه فیش و نامه رسمی وزارت ورزش، دلار یا یورو موردنیاز از بانک مرکزی دریافت می شد اما با توجه به افتتاح حساب ارزی در فدراسیون ها، جابه جایی ارزی دیگر به صورت اسکناس انجام نمی شود و ارز مورد نیاز فدراسیون ها به طور مستقیم به حساب آنها واریز می شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وزارت ورزش
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود چرا بلانشو «فوکو» را نویسنده‌ای در فضای ادبی می‌خواند؟ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند