فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۹۲۸۵۲
انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۵-۱۱-۱۳۹۶

مدیر آیگرام : دولت هیچ حمایتی از استارت آپ ها نمی کند

مدیر آیگرام : دولت هیچ حمایتی از استارت آپ ها نمی کند

مدیر اپیلیکیشن آیگرام تصریح کرد: متاسفانه برخی نهادها و ارگان ها به استارتاپها به صورت پیش فرض نگاه کلاهبردار دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود!

سعید رجبی در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به مشکلات استارت آپ ها در فضای کسب و کار آنلاین گفت: دولت ادعاهای بسیاری برای حمایت از استارت آپ ها و ایجاد شغل و کسب و کار آنلاین می کند اما به وقت عمل نه تنها هیچ حمایتی ندارد بلکه در برخی مواقع سنگ نیز لای چرخ اپیلیکیشن ها و نرم افزارها و کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند می اندازد.

وی افزود: مدیران استارت آپ ها از هیچکس حمایت مادی نمی خواهند همین که برخی نهادها و ارگان ها سنگ اندازی نکنند و چوب لای چرخ نرم افزارهای ایرانی که با زحمات جوانان با استعداد همین مرز و بوم طراحی شده و کار آفرینی انجام گرفته نیندازند کافی است.

رجبی تصریح کرد: متاسفانه برخی نهادها و ارگان ها به استارتاپها به صورت پیش فرض نگاه کلاهبردار دارند مگر اینکه خلافش ثابت شود! این فعال عرصه اپلیکیشن افزود: به تازگی یکی از ده ها نهادی که در این حوزه مرجع می داند  بدون اطلاع قبلی برخی اپلیکیشنها را از مارکت بازار حذف کرده است، بعد از پیگیری مشخص می شود که صرفا بدنبال جمع آوری اطلاعات مالکین و همکاری بوده اند! در صورتی که اطلاعات این اپلیکیشنها در چند مرجع دیگر ثبت بوده است . جالب اینجاست مثلا آیگرام که دارای شماره ثبت می باشد و مشخصات آن کاملا روشن است بدون اتهام  بر اساس دستور یک نهاد از بازار حذف می گردد.

وی افزود: برخی از نهادهای دیگر سنگی را به شیشه زده و شیشه را می شکنند و می گویند بعدا خود شخص پیگیر می شود تا بفهمد کار چه کسی بوده، چرا این افراد و نهادها به جای اینکه زنگ خانه را بزنند و مساله را مطرح کنند با اپلیکیشنها این چنین رفتار می کنند؟

مدیر آیگرام بیان داشت: زمانی که یک نرم افزار تمام مشخصاتش شفاف است و ثبت شده چرا باید با چنین برخوردی مواجه شود؟ در صورتی که پس از پیگیری های فراوان متوجه شدیم آن نهاد محترم صرفا می خواهد تعامل داشته باشیم!  با یک تماس هم می توان تعامل برقرار کرد دیگر نیازی به این نوع برخوردهای قهری نیست.

رجبی خاطر نشان کرد: هنوز یک مرجع مشخص برای پاسخگویی و ساماندهی استارت آپ ها وجود ندارد و هر نهادی به هر شکلی که دوست دارد برخورد می کند.

وی ادامه داد: برخی ها در داخل کشور ادعا می کنند که نرم افزارهایی طراحی می شود که جای تلگرام و شبکه های اجتماعی دیگر را می تواند بگیرد اما آیا با چنین برخوردهایی و ایجاد ناراحتی برای جوانان این کشور می توان انتظار داشت که انگیزه ای برای طراحی وجود داشته باشد؟

برچسب ها: آیگرام ، استارت آپ
ارسال به دوستان
رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد