فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۹۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۹
کد ۵۳۹۶۱۶
انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۲-۱۱-۱۳۹۹

توسعه ارتباطات کشور با کارکنان با انگیزه

توسعه ارتباطات کشور با کارکنان با انگیزهکارکنان اساس بهبود کیفیت و بهره‌وری فرایندهای سازمانی هستند ، آنها تنها منبع مشترک بین سازمان و رقیبان آن به حساب می آیند و بالاخره بکارگیری این منابع است که باعث سودآوری خواهد شد. امروزه نقش و اهمیت نیروی انسانی در فرایند تولید و ارائه خدمات در جوامع بشری به عنوان مهم ترین عامل مشخص شده است.

کارکنان با انگیزه باعث ارتقای بهره وری ،اثربخشی،کارایی و کیفیت خدمات و استفاده بهینه از منابع در هر سازمانی می گردند.

این در حالی ست که با عدم افزایش منطقی تعرفه ها ، چندین سال است که شرکت مخابرات ایران با وجود عوامل اقتصادی کشور از جمله تورم ، تحریم ها و افزایش هزینه ها ، با بحران کاهش درآمد مواجه شده است و مهمترین ضربه ای که این کاهش درآمد به آن وارد کرده ؛ معیشت کارکنان شرکت مخابرات ایران است . کارکنانی که تا به امروز با انگیزه و دانش و تخصص خود چرخ توسعه ارتباطات و فناوری را در کشور می چرخانند .

امروز، با توجه به افزایش شدید تورم و مشکلات جانبی آن ، نوعی کاهش انگیزه و بی اعتمادی به سازمان در کارکنان ایجاد شده است . این در حالی ست که طی این سالها با وجود فرسودگی تجهیزات زیرساخت  شرکت مخابرات ایران، کارکنان و کارشناسان با انگیزه و وظیفه شناس ، برای توسعه شبکه مخابراتی کشور گام برمی داشتند و برنامه های توسعه ای مدیران شرکت را گام به گام به جلو می راندندکه نتیجه آن خدمات رسانی مناسب به مردم در سراسر کشور است .

اما امروز همان کارکنان زحمتکش و با غیرت به جایی رسیده اند که علی رغم کار در حوزه ای که پیشران اقتصاد و فناوری ست ، حقوق و دستمزدی منطبق با تورم موجود دریافت نمی کنند . این موضوع با وجود بحران های اقتصادی که در کشور وجود دارد ؛ فشارهای روحی و روانی بسیاری را برای کارکنان و خانواده های آنها و قطعا تبعات فراوان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تجاری و مالی را نیز،  به دنبال خواهد داشت.

این در حالی ست که در شرایط حاضر، و با توجه به بحران کرونا ، بستر تبادل دیتای آموزشی، تحصیلی ، بانکی، تجاری و...در کشور بر مدار ارتباطات می چرخد، متاسفانه کاهش انگیزه ای را که با افزایش شدیدتورم به بدنه سازمان تزریق شده است ، می تواند بصورت مستقیم بر توسعه فناوری اثر گذار باشد . زیرا که همه واقفیم دستمایه قراردادن معیشت کارکنان موجب ترویج فسادهای گوناگونی در بدنه کارکنان می شود که کم کاری و بی توجهی به ارباب رجوع و کاهش کارایی وبهره وری از جمله آن است.

این اثرات مخرب در شرایط بحرانی فعلی ، تبعات اجتماعی زیادی خواهد داشت که توصیه می شود نظام حاکمیتی و عزیزانی که همچنان بر عدم ترمیم منطقی تعرفه ها پافشاری می کنند ، تمامی این تبعات را بررسی و مطالعه کرده و با دستمایه قرار دادن معیشت کارکنان شرکت مخابرات ایران ، مانع رشد صنعت مخابرات و ارتباطات در کشور نشوند .

برچسب ها: اقتصاد ایران
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد