فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۵
کد ۴۸۳۵۰۳
انتشار: ۱۸:۴۳ - ۱۱-۰۵-۱۳۹۵

دفترچه های بیمه حذف می شوند

عصر ایران
دفترچه‌های بیمه همانند چک‌های سفیدی بود که در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گرفت و مطمئناً با حذف این دفترچه‌ها هزینه‌های اضافی نیز حذف خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دفترچه‌های خدمات درمانی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی تا پایان دولت یازدهم حذف می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در برنامه بهره‌برداری از 9 پروژه (مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعیCRM، کارت هوشمند، نسخه‌نویسی الکترونیکی، طرح محاسبه و پرداخت متمرکز مستمری،‌سامانه بیمه بیکاری،‌طرح ساختار نوین ارائه خدمت در شعب، سیستم پکس، طرح سیستم بیمه‌ای با نگاه مالی و نظام تعهدی و طرح بهبود و روان‌سازی فرآیندها در ارائه خدمت) اظهار داشت: هر کدام از طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید،‌ بخشی از مسائل مهمی بودند که در سلامت کشور سال‌ها به دنبال آن بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 42 میلیون نفر از آحاد جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت:  تا پایان دولت یازدهم پروژه‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسیده اند در سراسر کشور اجرایی می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته مراجعه به تأمین اجتماعی سخت بوده و باید چندین ساعت برای دریافت خدمت در شعبات صبر می‌شد ولی امروزه با الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در مدت زمان کوتاهی خدمات لازم به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

وی به شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قسمت‌های مختلف بازرسی می‌تواند شفافیت مالی در سازمان تأمین اجتماعی را نظاره‌گر باشند.

ربیعی تأکید کرد: یکی از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت ارائه کارت هوشمند بود که تا پایان دولت یازدهم دفترچه‌های درمانی در مراکز ملی تأمین اجتماعی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: دفترچه‌های بیمه همانند چک‌های سفیدی بود که در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گرفت و مطمئناً با حذف این دفترچه‌ها هزینه‌های اضافی نیز حذف خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5 بیمارستان در حال ساخت است و ما مناطق حاشیه‌نشینی و جنوبی تهران نیز ورود پیدا کرده‌ایم.

وی گفت:‌ در حال حاضر بیمارستان 600 تختخوابی همچون بیمارستان میلاد در جنوب غرب تهران در حال ساخت است و مراحل ساخت 9 بیمارستان و 26 مرکز نیز در حال طراحی است.

ربیعی یادآور شد: در دولت یازدهم 14 بیمارستان جدید در سراسر کشور به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اضافه می‌شود که جمعاً 840 تخت بیمارستانی اضافه خواهد شد.

وی  گفت: صندوق‌های بیمه‌ای باید به خانه‌های امنی برای بازنشستگان تبدیل شوند و در همین راستا هم تسهیلاتی را برای این قشر از آحاد جامعه در صندوق‌های بیمه‌ای ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا تسهیلاتی بدون بهره بانکی به بازنشستگان ارائه می‌شود و 30 هزار سفر نیز برای این افراد در طول سال انجام خواهد شد و به بیمه تکمیلی بازنشستگان نیز کمک‌هایی صورت گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد خانه‌های امید برای بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز گفت: در حال پیگیری و امضای تفاهمنامه هستیم که بازنشستگان بتوانند از 285 مرکز ورزشی و فرهنگی در سراسر کشور استفاده کنند.

ارسال به دوستان
قیمت طلا جهانی امروز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ جلسه رئیس آلمانی بانک ملی ایران با اعضای اتاق تجارت؛ اوایل دهه ۱۳۱۰(عکس) سنگ تمام مکزیکی‌ها برای فوتبال ایران یافته جدید جیمز وب: تفاوت کابوس‌وار هوای صبح و عصر در غول گازی معروف تصویر لگویی از علیرضا بیرانوند با اشاره به بسته بودن تنگه هرمز چرا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشده است؟ ۰.۹ درصد معتادان ایران «زن» هستند/ وجود بیش از ۳۳۰ میلیون معتاد در دنیا «علی الاصول» در پیام رهبری یعنی چه؟ راه‌اندازی سامانه «بینا» برای ثبت‌نام دانش‌آموزان/ برپایی کلاس‌های تقویتی برای ابتدایی‌ها روابط زن و شوهر و تناقض‌ های پنهان: چرا هم زمان هم خوشبخت‌ ایم و هم سردرگم؟ شگفتی بدن انسان؛ دلیلی که ریه ها غرق نمی شوند بهترین شهرهای دایره‌ای جهان در سال ۲۰۲۶ کدامند؟ روزنامه اطلاعات: آقای دولت! طاقت مردم دارد تمام می شود؛ با حذف یارانه نان؛ پاس گل به دشمن ندهید تیراندازی در مدرسه‌ای در فیلیپین/ ۳ کشته و چندین مصدوم ۳کشته در آتش‌سوزی مرگبار ۲ پژو / احتمال افزایش آمار جان‌باختگان با کشف یک گوشواره نوزاد