فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۱۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲
کد ۳۱۹۹۲۴
انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۰-۱۱-۱۳۹۲

میراث فرهنگی: امامزاده ها احیا و بازسازی می شود

عصر ایران
سلطانی فر امضای این تفاهم نامه را از وظایف ذاتی و قانونی سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: با امضای این تفاهم نامه اختلافاتی که در زمینه احیا و مرمت این اماکن وجود داشت برطرف می شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری گفت: براساس تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و سازمان اوقاف و امورخیریه، امامزاده ها و اماکن مذهبی تاریخی احیا و بازسازی می شود.

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در حاشیه نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان میراث فرهنگی قصد دارد با سرمایه گذاری بخش خصوصی امکانات رفاهی برای این اماکن مذهبی تاریخی فراهم کند.

وی اظهارداشت: با ایجاد این امکانات حضور زایران از چندساعت به چند روز افزایش خواهد یافت و از این طریق بخش اشتغال نیز فعال خواهد شد.

سلطانی فر امضای این تفاهم نامه را از وظایف ذاتی و قانونی سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: با امضای این تفاهم نامه اختلافاتی که در زمینه احیا و مرمت این اماکن وجود داشت برطرف می شود.

وی با بیان اینکه این اماکن دارای ارزش تاریخی و مذهبی است و باید مورد بررسی قرار گیرد افزود: امامزاده ها محل مراجعه و تردد مردم و زایران داخل و خارج کشور است و همواره مورد بازدید مسافران و گردشگران قرار می گیرد.

سلطانی فر با اشاره به اینکه اکنون 3 هزار و 387 بنای مذهبی در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد بنا 947 امامزاده، 119 حوزه علمیه و مدارس علمیه و 180 بنا نیز متعلق به ادیان دیگر است.

وی افزود: هم اکنون 200 هزار سایت تاریخی و بیش از یک میلیون بنای تاریخی در کشور وجود دارد که برای شناسایی آنها دهها سال وقت نیاز است.

سلطانی فر با بیان اینکه بدون اعتبارات نمی توان حرکت قابل توجهی برای شناسایی و ثبت این آثار انجام داد از همه علاقه مندان، دستگاه ها و بخش خصوصی خواست برای بازسازی این اماکن به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند.

رییس سازمان اوقاف و امورخیریه نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه با هدف رفع برخی مشکلات این سازمان در رسیدگی به ساختمان امامزاده ها، مساجد و اماکن مذهبی تاریخی امضا شده است.

حجت الاسلام علی محمدی افزود: اجرای مفاد این تفاهم نامه در گرو وحدت و همدلی مسئولان دو سازمان است تا در نهایت به استفاده بهینه زایران از این اماکن منجر شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده