فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۲
کد ۳۰۵۷۴۹
انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۴-۰۹-۱۳۹۲

رتبه ایران در تولید علم جهان

 به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، ایران جایگاه هفدهم یا هجدهم دنیا را در زمینه تولید علم در اختیار دارد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه کرمانشاه، علی باقرزاده در نخستین جلسه مشترک روسای آموزش و پرورش و شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمانشاه که امروز(چهارم آذر) در محل پژوهشرای دانش‌آموزی برگزار شد، گفت: کشور ما با دارا بودن 22 هزار رکورد علمی جایگاه هفدهم یا هجدهم دنیا را در زمینه تولید علم در اختیار دارد.
 
به گفته باقرزاده، نخستین کشور در این خصوص کشور ایالات متحده آمریکا است که با در اختیار داشتن 475 هزار رکورد علمی رتبه نخست را در سطح جهان داراست.
 
رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه کشور دوم جهان حدود 220 هزار رکود علمی دارد، افزود: این اختلاف زیاد بین رتبه‌های اول و دوم حکایت از زیاد بودن فاصله بین جایگاه‌ها دارد.
 
وی ابراز امیدواری کرد: در مراحل بعدی علم وضعیت تجاری سازی به خود بگیرد و در خدمت تولید قرار گرفته و براساس چشم انداز سیاست های کلی نظام حرکت کند.
 
باقر زاده در ادامه به تعریف سواد از دیدگاه یونسکو پرداخت و گفت: در این تعریف سواد عبارت است از توانایی افراد برای شناسایی، درک، تفسیر، ایجاد و برقراری ارتباط محاسبه شده با مواد چاپ شده و نوشته شده که در این دیدگاه ادبیات شفاهی سواد به حساب نمی‌آید.
 
وی سپس به بیان ارزش علم آموزی پرداخت و گفت: ارزش علم، دانش و یادگیری تا حدی بالاست که بر اساس آموزه‌های دینی و در فرهنگ ما یاد دهنده و یاد گیرنده از قداست بالایی برخوردارند.
 
معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سازمان سواد آموزی کشور افزود: گوهر علم به معلم و متعلم شرافت خاصی می‌دهد و آنها را از هر حیث منحصر به فرد می‌کند.
 
وی با بیان اینکه معلم شدن و در اختیار گرفتن مسئولیت هدایت دیگران نمی‌تواند تصادفی باشد، گفت: معتقدم رسیدن به این درجه به توفیقات خاصی نیاز دارد و تنها از جانب خداوند متعال به انسانها داده می شود.
 
به گفته باقر زاده، زمانی که امام خمینی (ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کرد معتقد بود که همه افراد جامعه بایستی با سواد شوند.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در بیانات خود تاکید زیادی بر این مسئله داشتند که ایران باید مدرسه شود، گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که منظور ایشان کلاسهای نهضت نبوده، بلکه منظور از مدرسه شدن ایران به این معنا بوده که همه ایرانیان بایستی در همه زمانها یا معلم باشند و یا متعلم.
 
باقرزاده سپس مهمترین ماموریت معلمها را هدایت انسانها به سوی کمال دانست و گفت: معلمان باید تلاش کنند تا با تلاش بی‌وقفه خود شرایطی را فراهم کنند که این امر محقق شود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ نوشیدنی که فواید بیشتری نسبت به چای سبز برای فشار خون دارند پویش ملی «ققنوس» با مشارکت ۶۳۷۵ دانش‌آموز و معرفی ۱۰۰ اثر برتر یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس) فرمانده روسی آتریاد تبریز و عده‌ای از سربازان روسی و ایرانی قزاقخانه در دوره قاجار(عکس) آلپاین A290؛ تلفیق میراث رالی با فناوری الکتریکی (+عکس) یکی از زیباترین صورت های مرسدس بنز از HWA EVO (+عکس) تهدید رئیس جمهور به مرگ چه پیامدهایی دارد؟ کاتیدید برگ‌مانند ؛ سخت است باور کنید که برگ نیست! (+عکس)