فیلم بیشتر »»
کد خبر ۳۰۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۲
کد ۳۰۱۷۳۷
انتشار: ۱۸:۴۸ - ۰۷-۰۸-۱۳۹۲

قطعي آب در انتظار مشترکين پرمصرف

عصر ایران
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص کيفيت آب نيز گفت: ملاک کيفيت آب اولين شير بعد از کنتور است چرا که بسياري از شبکه هاي داخلي به علت مشکل کيفيت و رنگ آب را تغيير مي دهند همچنين نبود شبکه فني در ساختمان افت فشار را ايجاد مي کند.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از قطعي آب مشترکين پرمصرف خبر داد و گفت: درصورت عدم مديريت مصرف تابستان سال ۹۳ را با مشکل آب روبرو هستيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پرورش شب گذشته در برنامه تهران بيست گفت: تهران تا پايان سال با ۵۰ ميليون متر مکعب کمبود آب روبروست که اين ميزان با صرفه جويي ۲۰ درصدي تأمين خواهد شد.

وي در خصوص دسته بندي مشترکين استان تهران افزود: ۸۳ درصد مشترکين مسکوني، ۵ درصد تجاري، ۴ درصد اداري، ۲ درصد نظامي و ۶ درصد باقي مانده ساير بخش ها است. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بيان اينکه ۶۰ درصد مشترکين بين ۱۵ تا ۳۰ متر مکعب آب مصرف مي کنند افزود: واحدهاي مسکوني که بيشتر از ۳۰ متر مکعب آب مصرف مي کنند در اين دوره قبوض خود به آنها اخطار داده مي شود. و در صورت عدم تغيير رويه مصرف نسبت به قطع آب آنها اقدام مي شود.

وي افزود: درصورت عدم مديريت مصرف آب از سوي مشترکين مجبور به افت فشار شبکه آب هستيم. پرورش درباره درصد مصرف آب نيز گفت: از صد درصد مصارف خانگي ۳۰ درصد مربوط به حمام، ۳۰ درصد آشپزخانه، ۱۳ درصد سرويس بهداشتي، ۱۳ درصد لباسشويي و ۶ درصد باقي مصارف است.

وي هشدار دارد: در صورت عدم صرفه جويي ۲۰ درصدي تابستان سال آينده با قطعي و کاهش فشار آب روبرو هستيم. مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران متوسط مصرف آب در کشور ۱۹۰ ليتر عنوان کرد و گفت: اين متوسط در تهران به ۲۴۰ ليتر مي رسد که با صرفه جويي ۵۰ ليتري اين ميزان به متوسط کشوري نزديک مي شود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص کيفيت آب نيز گفت: ملاک کيفيت آب اولين شير بعد از کنتور است چرا که بسياري از شبکه هاي داخلي به علت مشکل کيفيت و رنگ آب را تغيير مي دهند همچنين نبود شبکه فني در ساختمان افت فشار را ايجاد مي کند.

وي ادامه داد: با ورود آب سد ماملو در سال آينده به شبکه کيفيت و پايداري شبکه بهبود پيدا مي کند و دو ميليون نفر در جنوب تهران از اين شبکه آبي استفاده مي کنند. وي در خصوص کيفيت آب شمال و جنوب تهران گفت: کيفيت آب در تمامي نقاط يک سان است نيترات آب کمتر از ۵۰ و از نظر ميکروبي نيز مشکلي نداريم؛ در شهر تهران منشور کيفيت را اجرا کرديم.

وي در پايان در خصوص ميزان هدر رفت در شبکه گفت: طبق آمارها ۲۵ درصد آب در شبکه هدر مي رود که اين ميزان ۱۱ درصد ميزان هدررفت واقعي، سه درصد مربوط به تأسيسات، و مابقي به خاطر برداشت آبهاي غيرمجاز مي باشد.
برچسب ها: قطعی آب ، آب و فاضلاب
ارسال به دوستان
«گفتند باید بروید»/ کارت قرمز هتل به جنگ‌زدگان عقب­‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی محرم سبز؛ نذر حسینی با چاشنی مسولیت زیست محیطی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ جست‌وجوهای گوگل برای بیت‌کوین از تب‌وتاب افتاد چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟ هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟