۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۴
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۵۱۵۱۹
تعداد نظرات: ۷۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۴-۱۰-۱۳۹۱
کد ۲۵۱۵۱۹
انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۴-۱۰-۱۳۹۱

سلائق خودساخته و تعظیم شعائر الهی: نسل جدید را از دین نرانید

متأسفانه برخی تصمیمات عجیب و غریب که از سوی "کاسه های داغ تر از آش" اتخاذ می شود ، همه چیز را به هم ربط می دهند تا به نوعی - ولو ناخواسته - مروج دین گریزی مخصوصاً بین نوجوانان و جوانان باشند.
عصرایران - بزرگداشت مناسبت های دینی ، بی هیچ تردیدی ، دغدغه مومنان است و صد البته ستودنی. هم از این روست که هیچ مسلمانی ، در سالروز شهادت ائمه اطهار (ع) ،  ازدواج نمی کند و جشن تولد نمی گیرد و قس علیهذا .
این حرمت نگه داشتن ، به عنوان مصداقی از تعظیم شعار الهی ، قرن هاست که در جامعه اسلامی ایران رواج داشته و حتی در زمانی که حکومت های غیر دینی و حتی ضد دینی در ایران حاکم بوده اند ، از سوی عموم مردم ، رعایت شده است و همچنان می شود و در آینده نیز باید استمرار یابد.

سخن اما این است که نباید سلائق و محدودیت های "خودخواسته و خودساخته" را به عنوان بزرگداشت شعائر دینی بر جامعه تحمیل کرد ، چه آن که چنین رویکردی به نقض غرض خواهد انجامید.

به عنوان مثال ، عدم برگزاری کنسرت های موسیقی یا تئاترهای کمدی در ایام عزاداری ، عقلاً و عرفاً امری قابل درک و پسندیده است و کسی در جامعه اسلامی برنمی تابد ، مثلاً در روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) ، در گوشه ای از شهر صدای ساز و دهل بلند باشد و در گوشه ای دیگر ، رقص و پایکوبی راه بیندازند ؛ این امر ، ربطی به دولت ها هم ندارد و یک امر عرفی و مذهبی محترم بین عموم مردم است.

اما برخی امور ، اساساً ربطی به دین و مذهب و عزاداری های آیینی ندارند و اقدام به آنها نیز شرعاً ، عرفاً و اخلاقاً منعی ندارد. مثلاً اگر در روز ارتحال یکی از بزرگان دین ، فردی از یک موزه یا بنای تاریخی بازدید کند ، هیچ اهانتی به شعائر الهی نشده است چه آن که این دو مقوله ، ارتباطی به هم پیدا نمی کنند ، چه برسد به این که بین بازدید از یک بنای تاریخی و یک مناسبت مذهبی ، قائل به توهین هم باشیم!

با این وجود ، متأسفانه برخی تصمیمات عجیب و غریب که از سوی "کاسه های داغ تر از آش" اتخاذ می شود ، همه چیز را به هم ربط می دهند تا به نوعی - ولو ناخواسته - مروج دین گریزی مخصوصاً بین نوجوانان و جوانان باشند. به عنوان مثال ، اگر کسی روز ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) ، بخواهد با خانواده ، از عمارت تاریخی 150 ساله باغ شاهزاده در اطراف کرمان بازدید کند، آیا کار او وهن دین و رسول خدا(ص) است؟! قطعاً هیچ عقل سلیمی ، چنین رابطه اهانت باری بین این دو پیدا نمی کند.

حال اگر ، روز ارتحال پیامبر اسلام (ص) ، روی قطعه کاغذی که بر روی در  یک اثر تاریخی چسبانده اند ، اعلام کنند که به مناسبت سالروز ارتحال پیامبر (ص) ، این اثر تاریخی تعطیل است ، آیا این کار تعظیم شعار الهی است یا زمینه ای برای بدبین کردن مردم و به ویژه افراد کم سن و سال به همین شعار است؟
به عنوان مثال ، به این تصویر که متعلق به همین دو روز قبل است دقت کنید:

باغ شاهزاده

باغ شاهزاده - ماهان کرمان

به راستی از نظر مسوولان ، کجای بازدید از این عمارت تاریخی ، مغایر با شؤون اسلامی است و تعطیلی این اثر تاریخی ، چه ربطی می تواند به یک مناسبت مذهبی داشته باشد که ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) را «بهانه» تعطیلی خودشان قرار می دهند؟
مگر قرار است مردم در داخل این بنای تاریخی چه کنند جز نگاه کردن به در و دیوار بنا؟

وقتی صدها خانواده و مخصوصاً مسافران ، در یک روز تعطیل به دیدن یک عمارت تاریخی می روند و بعد با اطلاعیه تعطیلی به مناسبت رحلت پیامبر (ص) مواجه می شوند ، آیا این امکان وجود ندارد که جوان ترها و خردسالان احساس نامناسبی نسبت به موضوع داشته باشند؟
در تصویر زیر ، بخشی از مراجعان به این بنای تاریخی را می بینید که چیزی جز این کاغذ نوشته بدخط را ندیدند!

البته این ، فقط و فقط یک مثال نازل و ملموس از روش های این چنینی است و الّا در سطوح دیگر ، چنین رویکردهایی به وفور وجود دارد و روز به روز هم بر حجم شان افزوده می شود.

مردم در باغ شاهزاده

به نظر می رسد عده ای هنوز نه دین را به درستی شناخته اند و نه معنی تعظیم شعائر الهی را می دانند و نه از آثار سوء کارهای خود بر روح و روان مردم ، به ویژه نسل جدید خبر دارند و هنوز نمی دانند که هر چیزی به جای خویش نیکوست.

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۱۳۸
غیر قابل انتشار: ۵۵
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
36
606
خیلی عالی گفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
چرا بعد از سی وچهار سال این اسم طاغوتی روی این بنا است؟باغ شازده یعنی چی؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
تعطیلی جهت شرکت در مراسم سوگواری میباشد نه تفریح وتفرج وبازدیدازاین مکانها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
من آدم مذهبی هستم و به پسر6 ساله ام رعایت شعاعر دینی را آموزش داده و سفارش می کنم. روزهایی که به دلایل مذهبی و رحلاتها تعطیل هستند پسرم به هیچ وجه سراغ تلوزیون و شبکه پویا نمی اید. دلیلش هم افراط سیما در نمایش برنامه ها و کارتونهای مذهبی هست. به نظر من تاثیر این قبیل اقدامات در نهایت به زده شدن کودکان، نوجوانان و جوانان از دین می شود.
مملا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
15
398
چ عجب یکی ی چیزی گفت بالاخره
amin
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
988
88
نویسنده محترم به نظر من اولا تعطیل رسمی هیچ مکانی باز نیست .ثانیا احترامه . شما می تونی تو این روز آرایشگاه بری ولی به احترام ائمه نمی ری .آرایشگاه رفتن که جرم نیست.به نظر من بحث خوبی را مطرح نکردی.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
النظافته منال ایمان
دوست گرامی
خداوند پیامبر را برای ما فرستاد که زندگی کردن را
بیاموزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
آقاي امين
آرايشگاه نرفتن چه ربطي به احترام به بزرگان دارد.
حتمآ به طريق اولي حمام رفتن يا احيانآ دست و صورت شستن گناه كبيره خواهد بود.
ناشناس
| Brazil |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
دوست عزیز، اماکن تاریخی جمعه ها باز هستند چون خیلی از افراد فقط همین روز رو به دلیل مشغله کاری فرصت بازدید دارند، در ضمن بازدید از این بناها به پیامبر توهین یا بی احترامی تلقی نمیشه، نمیدونم چرا شور همه چیز رو افرادی مثل شما در میارن
amin
| - |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
با سلام .اونایی که به من منفی میدین توجه کنین .اگه خدای ناکرده یکی از فامیلهای شما فوت بشن دوست دارید برید مسجد و برایش مراسم بگیرید یا برید باغ و مکان تاریخی و عشق و صفا کنین. بابا هر چیزی یه جایی داره .خواهی نشوی رسوا .همرنگ جماعت شو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
اقای امین حالا انصافا شما اون روز به مسجد رفتی که به دیگران امر و نهی میی کنی و اینکه چرا فکر می کنی اون چیزی که می گی درسته
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
چه ربطی داره
يه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
بعضي وقتها هم خواهي نشوي همرنگ رسواي جماعت شو
سعید
| Germany |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
برای همین است که پیامبر فرموده اند : (کتاب الله و عترتی ) یعنی رفتارتان در چهار چوب کتاب خدا و سیره عترت من باشد ، حال با توجه به سیره ائمه می توان تکلیف این سنت ها روشن نمود . مثلا : نگاه کنیم که آیا امام صادق و سایر ائمه در چنین روزهایی چه رفتارهایی داشتند ؟ آیا آرایشگاه نرفته اند؟ آیا موهایشان را شانه نکرده اند؟ آیا کار نکرده اند؟آیا درس و بحث و امور روز مه را تعطیل می فرمودند؟ آیا به مهمانی نمی رفتند؟و.........
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
کلا داری بیراه میگی.. حرفات هیچ ربطی به هم ندارن... میخوای اگه تو هم مردی اعلام کنیم که تمام ایران تعطیله و هیشکی حق تکون خوردن نداره؟؟
در ضمن اینکه بناهای تاریخی در تمام طول سال خدمات میدن.. یکم به مغزت فشار بیاری که متوجه تفاوت روزهای هفته در ایران و سایر کشورها بشی هم بدنیس... هر چند فک کنم الان یه فحش هم میدی و میگی ما و بناهای تاریخی و خارج ها چه ربطی به هم داریم!!! ای کیو....
اصفهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
منفی ها و مثبت های گویای صد سخن است
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
واقعا برات متاسفم ضربه ای که افرادی مثل شما به دین اسلام وارد می کنند صد برابر صهیونیست هاست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
جناب امین خان این مثل برمیگرده به خودت ، شما سعی کن مسائل رو قاتی نکنی و همرنگ جماعت شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
پس درد دین نداری آقای امین؟ نمیتونی برای خودت درست و غلط رو انتخاب کنی پس میخوای همرنگ جماعت بشی آره؟ عزیزم اگه میخوای همرنگ جماعت هم بشی که اشتباه کردی یکبار دیگه مثبت و منفیها رو بشمار ، آفرین پسر خوب
rashid
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
عزیز من پاکیزگی نیمی از ایمان است مگه نه پیامبر نیز همواره آراسته بوده.نقلا . پس فرمان پیامبر مقدم تره یا نظر چهارتا امثال تو؟ از امتیاز های منفی درصد منطق خودت رو درک کن
جانبازی از ارومیه
Germany
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
13
480
داداش خواب دیدی خیر باشه!!1 جوانان را دین گریز کردن شما خبر نداری!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
797
95
با سلام
بنده یک جوان 21 ساله هستم و این کار مسئولین "باغ شازده" رو کاملا عاقلانه میدانم و به آنها حق میدهم به چند دلیل:
1.از شهر بیرون رفتن یا بازدید از این بنای زیبا و موارد این چنینی مصداق تفریح و مغایر با ایام عزاداری است(البته فقط در روز رحلت و شهادت نه ایام بینابین)
2.مسئولین این مکان هم حق دارند ر چنین روزی جهت احترام به حضرت رسول(ص) به عزاداری بپردازند و کار را تعطیل کنند
3.روز رحلت پیامبر اکرم(ص) علاوه بر سنگین بودن ماه صفر روز 28 صفر نیز بسیار سنگین تر از تاسوعا و عاشور(به عقیده ی بعضی ها) است
و در ضمن در عین حالی که خود بنده بسیار مخالف بعضی از تند روی ها از جمله عدم برگزاری تئاتر و غیره در روزهای نزدیک محرم ولی معتقدم اینگونه موارد را باید از علما پرسید و کسب تکلیف کرد.
یاعلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
همه روزها روزهای خداوند هستند سبک و سنگین نداریم بهتره بجای تظاهر به سیره آن بزرگان عمل کنیم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
ديگه عزاداريم زوري شده؟، شايد كسي بخواد اين چندروز تعطيل رو با خانوادش تفريح كنه حالا چون نظر امثال شماها اينه بايد بشينن توي خونه پخش شدن نوحه از تلويزيون رو تماشا كنن؟!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
جنابعالی با این متن طویل وبلند بالا از کدام عالم سوال کرده اید که دستور وبخشنامه صادر میکنید ؟در ضمن بیرون رفتن ودیدن بنای زیبا به هیچ وجه مغایر با ایام عزا نیست مسئولین این مکانها هم حقوق میگیرند که ایام تعطیل وبازدیددر سر کار باشند نه اینکه بخوابند ویابه فرض عزاداری کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
منفی ندیددل ناشناس رامی رنجونید!!!!.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
پس بنده هم كه در يك نيروگاه كار مي كنم بيام كار رو تعطيل كنم برم عزاداري. اونوقت خودت تو تاريكي مي موني!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
28
322
"قل من حرم زینه الله التی اخرج لعباده"
بگو چه کسی زینت های الهی که خداوند برای بندگانش آورده را حرام کرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
چی ربطی داشت؟!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
12
363
هيچ وقت يادم نميره. دو سال پيش از يكي از استانهاي شمال غرب كشور كلي راه طي كرديم و رفتيم اصفهان منزل يكي از دوستان. با اين دوست عزيز با دو ماشين و كلي تدارك راه افتاديم كاشان كه مناطق تاريخي و به ويژه باغ فين كاشان رو ببينيم. وقتي رسيديم ديديم انبوه مسافران پشت در باغ فين وايسادن و فقط يك قطعه كاغذ پشت در باغ نصب شده كه «به دليل سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) تعطيل است»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
دقیقا دو سال پیش این اتفاق برای من افتاد و متاسفانه تاکنون موفق به دیدار این مکان نشده ام.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
16
190
احسنت عصر ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
14
199
سلام
واقعا به نظر من اين قبيل كارها جز بدبين كردن نسل نوجوان وجوان كه شناخت دقيقي از دين ومبلغان وفرستاده هاي ان ندارند چيزي در بر ندارد وعواقب ان شايد علني وبه چشم امروز نيايد ولي چند صباحي ديگر باعث بروز دين گريزي و بدبيني نسبت به دين واسلام دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
با سلام
به نظر من نبايد هر چيزي را به بد بين شدن نسل جوان از دين ربط داد.زيرا جواناني كه با تحقيق و بررسي دين و اعتقادات خود را انتخاب كرده باشند با اينگونه اعمال از اعتقاد خود گريزان نخواهند شد.مگر كسانيكه بدون تحقيق دين خود را انتخاب نموده اند كه اين انتخاب از نظر اسلام مورد قبول نميباشد.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
این کارهای من در اوردی وبدعت ها وزیادکردن مشقات ومحدودیتها منحصر به جوان نیست منی که 55سالم هست وعمرم را در راه انقلاب صرف کرده ام با دیدن این وصله های ناجور به دینم وفرهنگم بدبین میشوم وبه بانیان آنها لعنت میکنم اینها ظلم به دین وظلم به جوان است که دارد آموزش دین میبیند
آ
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
در جواب ناشناس مقیم امارات
حرف شما درست. اما این بحث شما شامل حال یک کودک زیر 10 سال نمی شود. تاثیرات چیزهای کوچک و بی اهمیت در کودکی چند برابر است و تا آخر عمر با انسان می ماند.
بنده خودم به یاد دارم خیلی اوقات که بعد از چند روز انتظار بی صبرانه می نشستم که برنامه یا کارتون مورد علاقه ام را از تلویزیون ببینم، و پخش نمیشد، از والدینم می پرسیدم دلیلش چیست؟ و می گفتند رحلت یا شهادت فلان امام است. این حرف ها برای یک بزرگسال در سن ما بسیار بی اهمیت و مسخره جلوه می کند. اما یک کودک، مقصر محروم ماندن از بزرگترین لذتش که دیدن کارتون مورد علاقه اش است را اسلام می بیند. مقصر محروم ماندن از بازی و ورزش و پیک نیک رفتن را اسلام می بیند. و این ها اثرش در ناخودآگاه وی تا آخر عمر می ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
بیخودی نگویید نسل جوان بدبین می شودنسل جوان ما بسیارخوش بین وامیدواراست زیرا همه مشغول بکار پردرآمد ومناسب تحصیلاتشان می باشند ووقت سرخاراندن هم ندارند تاچه رسد به بد بین شدن!!.
ناشناس
United States of America
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
418
20
شما انگار خودتم از اون ور بوم افتادی مگه اگر یه روز تعطیل عمومی به هر مناسبتی باشه مثلا این باغ باید باز باشه شامل تعطیلات عمومی نمیتونه باشه!
عصر ایران با سلام
اماکن گردشگری در همه دنیا ، روزهای تعطیل باز هستند ، مثلاً همین باغ شاهزاده در ایام عید نوروز باز است زیرا مردم در ایام غیرکاری فرصت رفتن به این قبیل جاها را دارند.
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
اي شمايي كه از اون ور بوم نيفتادي شنيدي يكي رستوران زده بود سر ظهر تعطيل مي كرد مي رفت خونه ناهار بخوره؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
19
197
درود به شجاعتت عصر ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
بابا خدا وكيلي يه همچين انتقاد ملايم و بديهي رو حماسه نخونيد
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
11
116
عیسی به دین خود ،موسی به دین خود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
8
170
...بابا کشور کلا تعطیله...!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
شهر امن وامان است آسوده بخوابید که مابیداریم وهیچ چیز هم تعطیل نیست وتخته گازهمه بجلو می تازند وشبانه روزبدون لحظه ای تعطیلی پیش می رویم وهیچ مشکلی جز کمبودتعطیلی نداریم!!!!!! که آنهم بزودی حل می شود!!!!.
مسلمان
Kazakhstan
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
9
139
موضوع خوبی مطرح کردید .من توی کمپ اقامتی در عسلویه هستم متاسفانه امسال تو روزهای تعطیل تمامی اماکن ورزشی رو تعطیل می کردند و می گفتند کسی حق ورزش کردن رو نداره به نظر شما اسم این کار رو چی میشه گذاشت؟ !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
اشکال از خودتونه آخرتو کمپ چه می کنید برید لب دریا!!!!!.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
11
139
به همين مناسبت استخر را هم تعطيل كرده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
استخرواسه چی برودریا!!نشد بشین فکرکن دراستخری مجلل بدورازغوغاهای جامعه ومخصوصا نکن وبکن این وآن ونروبرو های صدمن یک غازفکرکن داری روی تشک بادی بآسمان نگاه می کنی بی ضرر وبی خطر وبدون مزاحمین سرخر!!.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
403
26
با نظرتان کاملا مخالفم. روز رحلت پیامبر گرامی اسلام که حتی نانوایی ها نیز تعطیل هستند گردشگری معنایی ندارد. برای سایتتان واقعا متاسفم! من از خوانندگان پرو پاقرص سایتتان هستم اما متاسفانه این دومین مورد است که در چند روز اخیر برخلاف نظراتتان کامنت میدم. خیلی بیشتر از این از سایتتون انتظار دارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
آرزوي شفا دارم برات.كجا نونوايي ها تعطيله.ميخواي بيمارستانها هم تعطيل كنن؟!
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
اينجانب نيز به عنوان يكي ديگر از خوانندگان پروپاقرص عصرايران براي افكار شما متاسفم !!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
با نظر شما کاملا مخالفم روز رحلت پیامبر اکرم نانواییها ییکه کار میکنندونیاز مردم راتامین میکنند بیشتر اجروثواب میبرند تا تعطیلیها گردشگری وتفریح وتفکر ودیدن آیات الهی هم نوعی عبادت است بخصوص در روزهای عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
نانوایی را دیگه قاطی این تعطیلی ها نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
همه از گشنگی بمیرین. چرا که ما اینجا مسلمان تر از پیغمبر اسلام داریم اونم تا دلت بخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
به نظرم باید کمی بیشتر راجع به موضوعات مطرح شده فکر کنید. شرایط برای همه یکسان نیست شاید شما در طول سال امکان مرخصی گرفتن و رفتن به تعطیلات و مسافرت را داشته باشید ولی خیلی ها این امکان برایشان فراهم نیست و ترجیح می دهند از این تعطیلات برای مسافرت استفاده کنند ولی کاش با توجه به تنوع عزاداری ها و آیین ها در کشور برای این روزها هم برنامه های خاص گردشگری ترتیب داده می شد هرچند بسیاری از مردم تمایلی به کار کردن در این روزها ندارند.
بهرام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
5
53
پیست اسکی فریدونشهر را روز جمعه و شنبه تعطیل کردند.
مشابه متن مقاله ارتباطی بین ورزش اسکی و ادعای تعظیم شعار الهی وجود ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
4
41
آخه نمیدونی مساجد ما جمعه ها و مناسبتها هم تعطیل میشه.این از عجایب نیست؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
119
16
عصر ایران با اینکه در بیشتر زمینه ها باهات هم عقیده ام ،اما اینجارو نیستم.بلاخره پیامبرمون بودن کم شخصیتی نبودن.حالا اگه روز رحلت ایشون ما به بازدید از این باغ نریم باید دین زده بشیم؟!
ناشناس
Netherlands
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
49
10
البته حرف درستی زدی ولی میتوان از آن اراده باطل نمود خیلی مسائل وقتی در مئردش صحبت بشه بی فایده به نظر میاد ولی رعایت نکردنش بی احترامی به حساب میاد مثلا اگه کسی تو عزای پدرش مشکی نپوشه یا اصلاح کنه خیری به پدرش میرسه یا زنده میشه ولی همه چیز ناگفته پیداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
دوست عزیز مطلب درباره ی یک کشور هست ربطی به عزای پدر من وشما نداره من شما یک پدر داریم ولی این مسائل جوانانی مثل من را به تحیر وا می دارد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
6
55
کاملا با این بحثتون موافقم.تو این روز حتی بعضی سالن های ورزشی رو هم تعطیل کرده بودن!حالا من دلیلشو ندونستم....!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
8
60
روز جمعه كه وفات بود از سر عادت و برنامه هميشگي به استخر رفتم كه در كمال تعجب بسته بود.واقعا نميدانم كه ورزش كردن آنهم ورزشي كه توصيه خود پيامبراكرم است چه منافاتي با ارزشهاي اسلامي دارد؟؟ براي من در اين چند روز سئوال بود كه من چه گناه كبيره اي ميتوانستم دراستخرانجام دهم؟
معتدل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
5
56
شما لطف کنید راه پیامبر را برید لازم نیس نانوایی تعطیل بکنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
1
42
برنامه های صداوسیماوفیلم هایش چندمدتیه همش دعواوقتل و..شده.
عبداله حق جو
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
3
54
يكسال ما بعداظهر 14 خرداد بچه ها را برديم مقبره فردوسي تعطيل بود
واقعا تصميم مسؤولين ما نابخردانه و آزاردهنده است كي مي خواهد اين روند اصلاح شود خدا مي داند
كيلومترها رفته ايم مشهد يكي از مناظر هم همين جا بود اما تعطيل بود و ديگر فرصت بازگشت هم نداشتيم
جابر
Germany
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
3
32
خيلي عالي بود
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
4
73
تنها و تنها کشور مسلمان کل کهکشان وهمه عالم هستی فقط ایران است و بس
ناشناس
France
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
101
10
خلط مبحث نشه، ولی باید از خودمون بپرسیم اون تو چه غلطی میکنیم واقعا در و دیوار میبینیم؟
ناشناس
Germany
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
1
26
تمام این اختلاف نظرها فقط و فقط برمیگرده به عدم توجه و اجرای قانون. اگه تمام مکانهای گردشگری طبق بخشنامه تعطیل بودند ملالی نبود. اما وقتی در یک همچین ایامی، یکی بازه یکی تعطیل، این جای سئوال و بحث داره. متاسفانه در همین نظرات فوق هم میشه بخوبی جایگزینی سلیقه های شخصی رو بجای تبعیت از قانون دید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
3
63
اقایان مخالف مقاله سری به کشورهای همسایه مثل ترکیه یا اربیل عراق بزنند تا بفهمند اینگونه مسائل و احترام به اداب ورسوم دینی و فرهنگی باید در ذات افراد باشد . وقتی دولتی یا متولیان دینی یک کشور موقفند که انتخاب با مردم باشد و نه اجبار . مثلا حتی مسافرباشی و خودت روزه خواری نکنی نه از ترس شلاق . صدای اذان را بشنوی و خودت به نزدیک ترین مسجد محله بری نه اینکه برای زیر کار در رفتن از ساعت 12 تا 14 مدام همکارنت بگن رفته نماز . باید اینقدر ایمان و اعتقاد قلبی و خالص باشه که نیاز به این کارها نباشه
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
119
15
دوستانی که باغ شازده رفته اند میدانند معمولا در این باغ برخی افرادی که می آیند شئونات را رعایت نمیکنند و حتی موسیقیهای تند و .. پخش میشود به نظرم تعطیلی کار خوبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
3
59
هزاران مسافر درقشم سر گردان بودند. بازار ها بالاجبار تعطیل شدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
3
63
ای ناشناس بزرگوار جنابعالی که حتی موافق بازبودن نانوایی ها نیستی اگه یک روز شهادت اتفاقا نون نداشته باشی و بچه ات از گرسنگی گریه کنه و بخودش بپیچه اونوقت هم کاسه داغتر از آش میشی؟ جمع کنین این چیزا رو که اگه ائمه بزرگمنش ما امروز دوباره پا به عرصه وجود بذارن همین شماها اولین کسانی هستین که باهاشون دشمنی میکنین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
82
13
خب اين بندگان خدا مسئولين باغ اگر ميخواستن در مراسم مربوط به عزاي رسول خدا (ص) شركت كنند چكار بايد ميكردن!؟
sasan
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
4
52
قابل توجه دوستان گرامی که با کوچکترین نقدی عصبانی میشوند. همین رویکرد شماست که جوانان تو صف وزارت علوم هستند دم در سفارت خونه ها. تا یکی یه حرفی که حرف دل خیلی هاست میزنه حمله میکنین بهش.اتفاقا این مباحث حرف دل خیلی هاست و باید زده بشه.
آريا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
6
72
توي قرآن مجيد هيچ آيه اي مبني بر عزاداري نداريم اما بصراحت اومده :"سيروا في الارض"
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
6
54
اي بابا .....
اول سيره و روش حضرت رسول(ص) را بشناسيم بعد بياييم براي وفاتشان جنجال كنيم.
اصلاً مگر برگزيده شدن رسول اكرم براي دعوت به يگانه پرستي و نفي خرافه پرستي نبود؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
6
45
متاسفانه بعضي ها شعور ندارن! پس حتما" مردم شمال هم كه ميرون گناه كبيره ميكنن؟اين حرفا مال كساني كه واقعا" نمفهمن اصلا" پيامبر چي گفتن و چي خواستن!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
3
31
ملت ما اهل افراط و تفریطند و متاسفانه از این به بعد شاهد آنچه شما گفتید خواهیم بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
6
19
آريا دمت گرم
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
93
11
سلام
تيتر مطلب با موضوع و متن آن همخواني ندارد
خوب روز تعطيل رسمي آنها هم حق دارن تعطيل بكنند.تعطيل كردن جايي روز تعطيل رسمي ربطي به كاسه داغ تر از آش و ... نداره. مگه كاركنان آنجا روز تعطيل رسمي هم بايد بيان سر كارشان . يه كمي حرفه اي تر عمل كنيد.و البته انصاف را هم رعايت كنين
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
104
14
با سلام، پاسخ هر کس به این موضوع به توانائی تحلیل و فهم خود از مسئله بر می گردد .
هر حرکتی چنانچه در راستای تعظیم و بزرگداشت آن مناسبت صورت پذیرد مورد رضایت است .
بنظر من مثلا بازدید از موزه بدلیل اینکه در این راستا نیست می تواند به وقت دیگری موکول شود از قبل می دانیم که این روز تعطیل است و می توانیم برنامه ریزی لازم را برای فرصت دیگری در نظر بگیریم . موفق باشید.
وزارت بهداشت غزه: ۹۱ درصد از ساکنان غزه در بحران غذایی قرار دارند آمریکا: دور تازه گفت‌وگوها با ایران به زودی برگزار می‌شود پوشش بیمه‌ای برای کارگران جانباخته فاقد بیمه در بندر شهید رجایی رئیس ستاد ارتش اسرائیل: در جنگ غزه تاوان سنگینی داده‌ایم جاده چالوس از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مسدود می‌شود آمریکای امروز: سرزمین ترس؛ مقاله ای نه چندان معمول در گاردین  عراقچی: بیش از هر زمان دیگری مصمم به دستیابی به یک توافق عادلانه و متوازن هستیم واکنش معاون دفتر رئیس جمهور به شایعه موافقت پزشکیان با ارسال پیامک حجاب ترامپ: والتز سفیر بعدی آمریکا در سازمان ملل خواهد شد اعزام نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب به هرمزگان برای دلجویی از حادثه‌دیدگان بندر شهیدرجایی شناسایی ۲۹ نفر از جان باختگان حادثه انفجار در بندر شهید رجایی ترامپ: هر کسی که از ایران نفت بخرد، اجازه تجارت با آمریکا را نخواهد داشت تساوی چادرملو و فولاد/ هوادار سقوط کرد پیروزی شیرین پرسپولیس در رفسنجان کشته شدن دست‌کم ۱۰۱ نفر در درگیری‌های مناطق دروزنشین سوریه
نظرسنجی
به نظر شما هدف ستاد امر به معروف از ارسال پیامک های حجاب به موبایل های مردم چیست؟