فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱
کد ۲۲۵۱۳۸
انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸-۰۵-۱۳۹۱

ارائه اینترنت مخابرات انحصاري است؟

عصر ایران
محمود احمدی، مسوول فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص مشکلات اینترنت این دانشگاه اظهار كرد: با وجود اینکه یک قرارداد مشخص با مخابرات مبنی بر دریافت 34 مگابيت پهناي باند داریم و هزینه‌اش را همواره پرداخته‌ایم اما این میزان پهنای باند هرگز به درستی به دانشگاه داده نشده است.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که یکی از اصلی‌ترین مشکلات ایران در عرصه فناوری اطلاعات انحصاری است که شرکت مخابرات ایران دارد.

به گزارش ایسنا، چندی است که سرعت اینترنت در استان کرمانشاه و به تبع آن در دانشگاه رازی بسیار پایین آمده به گونه‌ای که کار کردن با اینترنت برای بسیاری از کاربران عذاب آور شده است.

محمود احمدی، مسوول فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص مشکلات اینترنت این دانشگاه اظهار كرد: با وجود اینکه یک قرارداد مشخص با مخابرات مبنی بر دریافت 34 مگابيت پهناي باند داریم و هزینه‌اش را همواره پرداخته‌ایم اما این میزان پهنای باند هرگز به درستی به دانشگاه داده نشده است. در همین چند وقت اخیر که بررسی کردیم از تاریخ 17 تیرماه تا 26 تیرماه ورودي پهناي باند دانشگاه رازی به صورت متوسط 20 مگا بيت بود. همچنین میزان پهنای باند دانشگاه رازی کرمانشاه از تاریخ 26 تیر ماه تا چند روز گذشته به صورت ومتوسط دارای ورودی 13 مگابیت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: این روند واقعا غیر قابل تحمل است و با توجه به این موارد به جرات می توان می گفت که مخابرات ایران در عرضه اینترنت به کاربرانش، کم فروشی می‌کند.

به اعتقاد او این مقام مسئول در دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات ایران در عرصه فناوری اطلاعات انحصاری است که شرکت مخابرات ایران دارد. تمام پیگیری‌های ما نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است و هیچ پاسخ قانع کننده‌اي از مسوولان مخابرات استان دریافت نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: این روند کندی اینترنت مشکلات بسیاری را در مسیر پژوهشهای دانشگاه رازی به وجود آورده است به گونه‌ای که حتی امکان ATTACH هم برای دانشجویان و اعضای هیات علمی این دانشگاه میسر نیست و هر روز شاهد اعتراضات بسیاری از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه هستیم که می گویند دلیل کندی سرعت اینترنت چیست؟ و ما هم تنها می توانیم بگوییم که مشکل از مخابرات است. اما با گفتن این جمله هیچ دردی از مشکلات دانشگاه دوا نمی شود.

پیگیری‌های جهت انجام گفت‌وگو با مسوولان شرکت مخابرات استان تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

برچسب ها: اینترنت ، مخابرات ، انحصار
ارسال به دوستان
یک حقوقدان: شرکت‌های اینترنتی باید در تصادفات پیک‌های موتوری شریک مسئولیت باشند این ابرخودرو حیرت‌انگیز با ۳۲۷ هزار قطعه لگو ساخته شده است!(+عکس) یکی از معروف ترین اسناد پایان جنگ جهانی دوم (+عکس) مرد جوان همسرش را درون تاکسی و در برابر فرزند16ساله اش به گلوله بست و بلافاصله خودش را هم کشت پشت حصارهای «گراند هتل» چه خبر است؟ تن آسانی، امری روان شناختی یا فلسفی؟ بقائی: پیشرفت های خوبی داشتیم اما تهدیدات ترامپ باعث شد ایران حاضر به ادامه نشست چهارجانبه نباشد معجزه چشمه آهنی در دل ویرانه‌های گیومری ارمنستان (+عکس) فرمانده روسی آتریاد تبریز و عده‌ای از سربازان روسی و ایرانی قزاقخانه در دوره قاجار(عکس) آلپاین A290؛ تلفیق میراث رالی با فناوری الکتریکی (+عکس) یکی از زیباترین صورت های مرسدس بنز از HWA EVO (+عکس) تهدید رئیس جمهور به مرگ چه پیامدهایی دارد؟ کاتیدید برگ‌مانند ؛ سخت است باور کنید که برگ نیست! (+عکس) مدرنیسم سوسیالیستی ساختمان وزارت کشاورزی در کیشیناو؛ میراث معماری شوروی (+عکس) نقش پررنگ ۳ ژن در ۶ اختلال روانی