۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۲۳:۰۴
فیلم بیشتر »»
کد ۱۸۰۹۳۳

سخن نژادپرستانه قلعه نویی

بر فرض که، به قول قلعه نویی، نژاد آریایی برتر از سایر نژادها باشد. مگر منتقدین قلعه نویی جزو نژاد آریایی نیستند؟
عصر ایران ورزشی، اهورا جهانیان - امیرقلعه نویی بعد از بازی استقلال و تراکتورسازی، در مصاحبه با خبرگزاری فارس، در دفاع از خودش ادبیاتی را به کار برده است که به هیچ وجه قابل قبول نیست.

قلعه نویی در این مصاحبه می گوید: " متاسفانه باید اشاره کنم عده‌ای قلم خود را فروخته‌اند که همان اجنبی پرستان هم هستند. آنها نمی خواهند قابلیت‌های مربیان ایرانی را ببینند و هر وقت یک مربی ایرانی نتیجه می گیرد علیه او مقاله می نویسند و 24 ساعت شروع به تخریب نیروهای داخلی می کنند. من اعتقاد دارم عده‌ای قلم را به اجنبی ها فروخته‌اند و تا یک اتفاق خوبی برای مربیان ایرانی می افتد فردا علیه‌اش موضع می گیرند. "

فارغ از رنگ و روی " قجری " ادبیات قلعه نویی، درباره این سخن او باید گفت اینکه کسی معتقد باشد مربی خارجی برتر از مربی ایرانی است، لزوما دال بر اجنبی پرستی او نیست. چه اشکالی دارد کسانی که معتقدند فوتبال ایرانی به مربیان خارجی نیاز دارد، حالا چه نظرشان درست باشد چه نادرست، رای خود را به شکل استدلالی مطرح کنند؟

 قلعه نویی در چند سال گذشته، علیرغم تمامی نقدهایی که شنیده، در موضع ضعف نبوده است. پس آن به که تحمل انتقاد ولو نادرست منتقدین خود را داشه باشد و از چنین ادبیات ناشایستی استفاده نکند.

جهانگیر کوثری یکی از کسانی است که همواره مربی خارجی را به مربی ایرانی ترجیح می دهد. آیا صرفا به این دلیل که رای او را نمی پسندیم، باید او را اجنبی پرست بخوانیم؟

اما نکته مهمتر در سخنان قلعه نویی، صبغه نژادپرستانه حرفهای اوست. قلعه نویی می گوید: " ما ملت کاملا بزرگی هستیم و این مسئله را در تاریخ ثابت کردیم. ایرانی، نژاد آریایی برتر است و یک عده نمی خواهند مسئله به این مهمی را قبول کنند به همین خاطر همیشه علیه من موضع می گیرند. "

فارغ از داوری تاریخی قلعه نویی ( که در این جا موضوع بحث نیست )، این سخن که " نژاد آریایی { نژاد } برتر است "، سخنی است کاملاً نژادپرستانه. آقای " ژنرال " احتمالاً نیک می داند که آدولف هیتلر نیز با چنین استدلالی دست در خون خلق خدا کرد و اعضای نژادهای غیرآریایی را تا جایی که اجل مهلتش داد، از میان برداشت.

 البته هر سخن نژادپرستانه ای دال بر نژادپرستی سخنگو نیست؛ چه بسا ناشی از غفلت او به لوازم و تبعات سخنش باشد. همچنین هر نژادپرستی لزوماً در پی قتل عام خلق الله نیست ولی قلعه نویی باید بداند که چنین سخنان نژادپرستانه ای، نه عاقلانه است نه اخلاقی و نه حتی علمی.  

نکته دیگر اینکه، بر فرض که نژاد آریایی برتر از سایر نژادها باشد. مگر منتقدین قلعه نویی جزو نژاد آریایی نیستند؟ کسانی که به قلعه نویی و سایر مربیان ایرانی اعتقاد چندانی ندارند، بر مبنای همان عقل آریایی شان به چنین نظری رسیده اند.

در واقع قلعه نویی تلاش می کند پشت مفهوم ظاهراً ملی " نژاد آریایی " سنگر بگیرد تا از تیر و سنان نقد ناقدان در امان باشد. هم از این روست که می گوید: " نژاد آریایی برتر است و یک عده نمی خواهند مسئله به این مهمی را قبول کنند به همین خاطر همیشه علیه من موضع می گیرند. "

امیر قلعه نویی بهتر است به کار خودش، یعنی همان مربیگری فوتبال، بپردازد و در دفاع از عملکرد فنی خودش نیز صرفاً سخنان فنی و فوتبالی بگوید. گام نهادن در میدان بحث های علمی و تاریخی و تمدنی و سیاسی، صلاحیتی می خواهد که قلعه نویی فاقد آن است.   
 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۸۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
GERMANY
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
87
233
خوب بايدم ناراحت باشه ، اگه مربي خارجي بياريم اين آقاي پرادعا درآمده ميليارديشو از كجا بياره؟
پاسخ ها
یاسر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
حرفهای قلعه نویی قشنگ نبود
ولی نظر شما هم منطقی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
97
76
چرا اینقدر گندش میکنید . هرکسی یه اشتباهی میکنه .انسان جایزالخطا هست حالا اگه ایشون اشتباه کرده بهتر بود یه مقاله در مورد تذکر به ایشون مینوشتید میزدید تو سایت. شاید این حرف ایشون به خاطر تقویت خود باوری باشه که به صورت اشتباه بیان کردند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
آقای محترم هرکس در هر مقام و رتبه ای که باشد باید مواظب حرف زدنش باشد . شاید اگر قلعه نوعی فرد عامی بود حرجی بر او نبود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
61
118
ایشان بعضی موقعها بدجوری جوگیر میشوند و حرفهای آنچنانی میزند که بهتر زیاد به دل نگیرید.
یه لبخند و از گوش بگیرید و از اون یکی گوش در کنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
86
100
راست میگه خب
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
46
156
نژاد آریایی هم برتر باشد، این به تو چه ربطی دارد؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
دقیقا میخواستم همین کامنتو بنویسم دیدم شما نوشته ای
ابراهيم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
132
105
خيلي ها ناراحت برد تراكتورسازي برابر استقلال هستند انگيزه نوشتن اين مقاله هم مشخصه!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
ما که خیلی خوشحالیم که بردیم
حسن
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
قلعه نویی هر حرفی بزند باز محبوب طرفداران تراکتور سازی است وبه هیچ عنوان میانه اش با هواداران به هم نمی خورد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آخه تراکتور رقمی نبود که بخواد استقلال رو ببره . اینم فقط بخاطر اشتباه مظلومی و حضور قلعه نویی روی نیمکت تراکتور بود
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ما هم خوشحالیم تراکتور برد
از طرف پرسپولیسیا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ما هم خيلي خوشحاليم حالا چه با قلعه نويي چه بي قلعه نويي! تراكتورو عشقه.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
کلاً برد هر تیمی جلو استقلال خوشحال کنندس
ایشالله تو داربی هم ...
ناشناس
| GERMANY |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
in dar javabe fardi lke mige tractor ragami nis:fasle gablam galenoyi ru nimkate tractor bud?amele aslish fagat havadarane ba gheirate tractor bud
امير اكبري از تبريز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
با حضور كمالوند هم مفتضحانه استقلال رو شكست داديم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
65
89
قلعه نویی حرفش رو خوب نزده اما باید بهش احترام گذاشت
متخصص!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
21
152
آقای نویسنده چرا به ژنرال توهین می کنی؟ مگه نمی دونی در این کشور آریایی نشین! بیش از 70 میلیون متخصص پزشکی، بیش از 70 میلیون مهندس ساختمان، بیش از 70 میلیون اندیشمند و صاحب نظر سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، کارشناس تصادفات و ....... وجود داره؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
بقيه اش هم اينه:
و به تعداد کارشناساش!!! مشکل وجود داره!!!!
صمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
70 میلیون نفرم هستن که 69999999 نفر دیگه رو نقد میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
25
31
حالا حتما باید یه مربی موفق رو هر جور شده بکشیم پایین دیگه .
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
10
25
راست میگه.حالا مربی خارجی بود میگفتید:خارجیها از ما تو همه چی جلوترن.قلعه نوعی مربی درجه1هست.کسی که این همه قهرمانی در طی مدت کوتاهی به دست اورده.
آذربایجانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
35
31
من طرفدار تراکتورم از نژاد آریایی هم نیستم و ترک هستم نمی دونم این مربی این حرف رو زده. از چشم من که افتاد باقی رو نمی دونم زنده باد تساوی نژادی چه آریایی و چه ترک و چه ....
پاسخ ها
ايران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آقاي آذربايجاني شماكه اطلاعات نداري چرا ميگي آذري ها ازنژاد آريايي نيستن پس قيافه شما بايد شبيه ازبكها قرقيزها وقراقهاوغيره مي بود
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
عزیزم ترک ها هم آریایی هستن
شیرازی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
من هم یک شیرازی هستم عاشق ایران و نژاد آریایی
زنده باد برابری نژادی زنده باد ترک و کرد و لر و بلوچ و آریا
اذری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اذری ها اریایی اصیل هستند ترک ها فرق دارند با اذری ها
ناشناس
| GERMANY |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اقای عزیز مردم خطه ی آذربایجان ترک نیستند ، آذری هستند
و زبان مردم اذربایجان چیزی بین زبان پهلوی فارسی و ترکی عثمانیه
در ایران همه ی مردم یک نژادند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
خدمت آقای ناشناسی که از خارج نظرداده اند باید عرض نمایم که بنده آذربایجانی هستم و این زبانی هم که در آذربایجان صحبت می شود ترکی است و این آذری که شما می فرمائید زبان نیست بلکه کلمه انتساب به سرزمین آذربایجان است مثل اینکه بگویی تهرانی .
در هیچ کتاب زبانشناسی از چنین زبانی ذکری به میان نیامده و فقط میتوان گفت آذری یک لهجه از زبان ترکی است . مثل لهجه تهرانی زبان فارسی یا لهجه اصفهانی زبان فارسی و هیچ وقت نمی گویند زبان تهرانی یا زبان اصفهانی . لذا هر کس که آذری را زبان تلقی کند کمترین اطلاعی از علم زبانشناسی ندارد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
28
13
viva persia
وژم
ROMANIA
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
11
11
چرا سعی میکنید نگذارید کسی موفق باشد به نطر من متن تفسیر شما تائید مطلق گفتار ونطریات این مرد محترم میباشد شایدجیره خواری نباشد . ولی حتما کینه ورزی وتنگ رزی است
امیر
UNITED STATES
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
22
7
دربازی باتراکتورسازی بعضی ازبازیکنان اسبقلال بازی همیشگی خودرا نمیکردندازانجمله جاسم کراروعمران زاده اندرانیک هم که خودشرا عمدا 3کارته کرد که بازی نکند اشتباه مظلومی درتعویض شریفات هم مزیدبرعلت شد درحالیکه باید کرار راتعویض میکرد
پیام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
11
29
آقای نویسنده توجه کن امیر خان گفتن که شما قلم فروشی نه اجنبی پرس.راست میگه علی دایی و بسیاری از بزرگان فوتبال را همین قلم کج و بی دانش شما تخریب کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
16
32
این یک مقاله کاملا بی منطق و چرند بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
11
25
اگه با این حرفا می خواهید ترکارو حساس کنید کور خوندی عصر ایران
تارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
13
18
نمیدونم مربی که نه در جام باشگاههای اسیا نه در تیم ملی نتیجه نگیره قابلیتش کجاس؟
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
11
77
کدوم اریایی؟چه کشکی؟انقدر به اینجا حمله شده که معلوم نیست ما بچه اسکندریم یا سعد ابی وقاص یا چنگیز یا محمود افغان ول کنید این حماقتهارو.ما فقط انسانیم همین
پاسخ ها
پژمان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
خداییش حرف حق زدی
............................
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
دمت گرم گل گفتی ........................
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
چه عجب یه کامنت عالمانه(به قول رئیس جمهور محترم) هم دیدیم
باهات موافقم
كريم
SWITZERLAND
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
10
28
متاسفانه برخي از الفاظ وكلمات واصطلاحات در ايران رايج است كه غالب استفاده كنندگان از مفاهيم آن بي اطلاع مي باشند،از اين جمله ميتوان به كلمه آريائي اشاره نمود كه حتي مورخين هم تاكنون نه توانسته اند معني دقيق وقابل دفاعي در ماهييت آن ارائه نمايند، خوب شما از آقاي قلعه نوعي كه ساليان سال دنبال توپ بوده است وامروز دنبال پوي چه توقعي داريد ؟ از اين آقايان توقع دوكلمه با ارزش شنيدن خطاست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
15
16
مگه دروغ میگه؟
کدوم نژادپرستی؟!
دقیقا فراماسونرهای اجنبی پرست و مزدور نرخ به روز خور و آدم فروش رو رسوا کرده.
شما که نیستید؟
پس به خودتون نگیرید مگه اینکه ....
شاهرخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
37
11
من نژاد پرست نیستم اما قبول دارم که ایرانی ها مردمانی بسیار باهوش با غیرت و با تعصب هستند به ایرانی بودن خود افتخار میکنم همیشه جر بهترین ها بوده اند فارغ از رنگ و زبان و قومیت یک کلمه ایرانی یعنی شرافت و درایتو..............
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اینا همش توهم هست
مردم دنیا با هم فرقی ندارن این ما هستیم که خودمونو تافته جدا بافته می بینیم
از نظر علمی ایرانیان هیچ ارجهیتی نسبت به دیگر نژادها ندارن حتی در بعضی موارد بسیار عقب تر هستند
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اگر دقت كني تخم همچين سيمرغي كه تعريف كردي خيلي وقته برچيده شده!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اصلا چنین چیزی نیست و این دروغها برای این بوده که ما هیچوقت دنبال رفع نقاط ضعفمون نباشیم و فکر کنیم بهترینیم. کسی که پاشو گذاشته باشه خارج از این مملکت میفهمه که این حرفها فقط مصرف داخلی داشته. تو عصر اطلاعات و اینترنت دیگه یاد بگیریم بدون تفکر و مطالعه حرف نزنیم. رتبه ایران تو IQ هم حدودهای 56 است تو دنیا و ما اصلا هم باهوشترین نیستیم و اینو بوضوح میشه تو جامعه دید. ما تو ... چاپلوسی و نون به نرخ روز خوری ... تو دنیا اولیم. خواهشا منتشر کنید
ناشناس
| GERMANY |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
بله!!! بله !!!!!!!
sobhanss
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
24
12
زنده باد ژنرال اميركبير استقلالي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
55
21
هر كس از ايراني بودن ناراحته بزنه به چاك
پاسخ ها
نیما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
از منفی هایی که بهت داده شده معلومه که کی باید بزنه به چاک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
10
11
وقتی گفته یک عده هميشه دنبال بهانه برای خراب کردن او هستند راست ميگه چون شما هم طاقت نياورده و حرف دلت را زديد
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
4
22
نحوه نگارش مقاله خیلی جالب نبود ولی نکته مهمی رو مورد اشاره قرار داده اصولاً نژاد پرستی نشانه ضعف فکری هر شخص و جامعه ایست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
8
8
تو هم یکی از اون هفتاد میلیونی متخصص
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
15
19
اینا همه به خاطر اینه که ژنرال تو مربی تراختور شده ای اگه مربی تیم دیگه ای بودی این همه به تو گیر نمی دادن.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
کلاً به خاطر غرور بی خودش چندان دوس داشتنی نیست
تراکتور چی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
کل مشکل از اونجا شروع میشه که تراختور موفقه واین به مذاق خیلی ها خوش نمیاد ختم کلام
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
12
5
تمام اين حرفا به خاطر اينه كه اگه يكي دو تا باخت كي روش آورد ايشون با لابي گري دوباره تيم ملي رو بگيره. تو شهر كورا يه چشم پادشاهه. تو اين وانفساي فوتبال ايران، وضع ايشون از بقيه مربي هاي ايراني بهتره واسه همين نمي تونه ببينه يه مربي خارجي بياد جارو براش تنگ كنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
16
15
قلعه نویی گل گفته.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
16
23
به عنوان یک طرفدار تراکتور ، این مقاله را درخور دیدم اما مساله آنجاست که خدا کند شما به این مزخرفاتی که قلعه نویی گفته معنقد نباشید و بدانید که نژاد آریایی موهوم است.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
میشه اونوقت شما بفرمایید موهوم است یعنی چی؟؟؟!

بابا بی خیال
خجالت بکشید

تاریخ و تمدنو همه چیزو واسه منافعتون زیر سوال می برین
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
منظور ایشون از موهوم یعنی یه چیز پوچ بی معنی
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
10
1
افرين اقا ابراهيم حرف حق نوشتي ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
16
شما هم انگار از همون قلم فروخته هایی که اینقدر بت برخورده
از نژاد ایرانی و مربی ایرانی دفاع کرده چی گفته که اینطور نوشتی ادبیات ناشایست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
2
20
قلعه نوعی هم مثل همه آدمهایی دیگه آدمی است با ضعفهای کوچک و بزرگ و با اینکه من خودم گرچه استقلالی هستم ولی از قلعه نوعی هم خوشم نمیاد بخاطر همین رفتار و گفتار نسنجیده اش! با اینجال برام جالبه که هر وقت قلعه نوعی حرفی میزنه اکثر روزنامه نگارها، مجری ها و... میشوند متخصص علم کلام و به ریز و درشتش ایراد میگیرند در حالیکه ما مربی بد ادبیات تو این مملکت متاسفانه کم نداریم! جریان چیه؟!
..................................
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5
2
نظرخاصی ندارم ........................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
4
15
كل يوم !!! بد نگفته فقط جو گير شده
aria
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
10
بابا آریاییها شامل پارسها، مادها و پارت ها هستند حالا پیدا کنید پرتقال فروش را، قلعه نویی چه بخشی از این سه گروه است
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آخه عزيزه من آريايي فقط يك واژه براي يك گروه از زبانهاي هند و اروپاييه چه ربطي به نژاد داره؟ انسان شناسها اصلاً به زور ميتونن بين انسانها تفاوتي از نظر ژنتيكي (نژادي) گير بيارن اونم بين سياه وزرد و سفيد چه برسه به گروهاي زيرين. اين نژاد بازي فقط خروجي ذهن هاي سياسي و غير علميه كه تو فریفتن مردم عامه و خودشون واقعاً استادن/
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
32
12
يكي نيست بگه آقاجون اگه نژاد آريايي برتره تو چرا رفتي زن كره اي گرفتي؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اون قطبی بود دلبندم!
علي كوچولو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
حسن، اون قطبيه كه زن كره اي گرفته نه قلعه نويي!! اصلاً مي دوني بازي چند چنده؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
خيلي خنده‌دار بود! اصلا برا چي نظر مي‌دي؟
ارش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
22
18
آقاي عصر ايران! چرا ناراحت شدي!؟ مگه آريايي نيستي!؟ ما كه بلد نيستيم با ساختن يه فيلم "خوب" جواب فيلم 300و بديم!! حداقل بذاريد در موردش حرف بزنيم! مگه شك داري كه ما نژاد برتر هستيم؟
پاسخ ها
ناشناس
| NETHERLANDS |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
بودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
16
15
اهورا جان تو که پدرت بقدری به ایرانی بودن و ریشه زرتشت داشتن ایرانیها اعتقاد دارد که اسمت را اهورا گذاشته چرا از این چرندوپرندها مینویسی بر گرد به اصل خود ، خودت باش ایرانی بزرگ و آریائی.
عصر ایران باید نژادپرستی و میهن دوستی را حقیقتاً ( و نه فقط لفظاً و علی الادعا ) از یکدیگر جدا کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
آقا اهورا خداوکیلی نژادپرستی و میهن دوستی ( ناسیونالیسم ) چه قدر باهم فرق میکنند ؟!
بابا هر دو تاش یکیه
فکر مدرن علمی و امروزی میگه انسانها از هر نژاد و زبان و مذهب و میهن و سرزمین و ملیت و جنسی که باشند برابرند و از حقوق یکسان برخوردارند .
میهن دوستی هم مثل نژادپرستی و ناسیونالیسم از افکار برتری جویانه و مرامهای پوپولیستی ناشی میشه و حربه ایست که دیکتاتورها از آن جهت جذب عوام در راستای به دست گرفتن قدرت و ثروت و استفاده میکنند .
خواهش میکنم این کامنت را جهت آگاهی مردم درج کنید .
عصر ایران میهن دوستی ( patriotism ) با ملی گرایی ( nationalism ) فرق دارد. میهن دوستی، گرایشی کاملاً طبیعی و البته اخلاقی در وجود هر انسانی است. هم از این روست که پیامبر گرامی اسلام هم فرموده اند: حب الوطن من الایمان. اما ناسیونالیسم، لااقل در شکل منفی اش، معمولاً زمینه ساز ادعای برتری یک ملت نسبت به سایر ملل می شود.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
17
14
آقای قلعه نویی حرف درستی زده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
15
17
واقعا براي اين نويسنده عزيز متاسفم
چرا هميشه سعي در تخريب آدم هاي موفق خود داريم ؟اين مقاله كجايش ورزشي بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
حرف اقای قلعه نوعی هم ورزشی نبود و وارد مباحث اجتماعی شد
صمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
21
آقا این بحثها چرا تا چند ماه پیش نبود فقط چون الان مربی تراکتور شده دارن بهش گیر میدن تا این تیم پرهوادار رو به حاشیه بکشن...
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
3
18
حرف آقاي قلعه نوعي كاملا درست است وايشان مي تواند اظهار نظر نمايند اگر بحث تخصصي ورزش فقط ملاك است پس چرا كليه مسولان ورزش مملكت از بين سياسيون انتخاب شده اند؟؟؟؟؟
پاسخ ها
امید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اگر میتوانستم هزار بار نظر مثبت میدادم معلومه که خیلی ریز بین هستی حسین جان
ناشناس
| GERMANY |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
اقا حسین انسان باید در حوزه ی تخصصش حرف بزند حالا مگه کسی گفت که مسئولین ورزشی ما خوب کردن که الان تو ورزشن؟
وضع ورزش ما رو ببین
اشتباه در هر صورت اشتباهه نه اینکه یکی دیگه اشتباه کنه بقیه هم میتونن اشتباه کنن!!
پژمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
6
12
حالا جدا از این حرفهای نژاد پرستانه مگه فقط ما ایرانیا آیایی هستیم این بندخ خدا خیال کرده که نژاد آریا مختص ایرانه .یه چیزی شنیده و گفته
پاسخ ها
آذربایجانی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
همه ی ایرانی ها آریایی نیستند مثلا من ترکم و آریایی نیستم این صحبت ها به جاهای بدی می رسونه ایرانو
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ترک زبانی مردم نشان نژاد آنها نیست
ابدارچي جهنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
12
23
سلام شرمنده معذرت مي خوام اين حرف ميزنم چرا ما ايراني ها نمي خوايم بفهميم اقاي قلعه نوعي بهترين مربي ايرانه چرا كارنامه اقاي قلعه نوعي را نميبينيد چند قهرماني داره با تيم هاي سپاهان استقلال حالا كه داره با تيم تبريزي نتيجه مي گيره بجاي اينكه به اين اقاي قلعه نوعي افتخار كنيم داريم از همه طرف مي كوبيم اقا عزيزشما كه مي گي اقاي قلعه نوعي ميليارديه شما هم برو مربي بشو افتخار قهرماني كسب كن قرار داد ميلياردي ببند كي جلوي شما رو گرفته اقاي عزيز چون شما ازاون دسته ادمايي هستيد كه بهتر از خودتون نمي تونيد ببينيد چون شما نتونم بين هستيد ما ايراني هستيم بايد به هم وطنمون افتخار كنيم پشتيبان يك ديگر باشيم داريم ازهمه طرف مي كوبيم
پاسخ ها
علي كوچولو
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
دوست عزيز وقتي تيم ايشون مي بره كه كسي ازش انتقاد نمي كنه. درست مثل اين روزا. خود آقاي قلعه نويه كه نمي تونه جلوي خودشو بگيره و يه ريز داره حرف مي زنه. يعني هركي افتخار آورد هر خزعبلاتي كه به ذهنش مي رسه بايد بگه بقيه هم ساكت بمونن؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آبدارچی جان
من به شخصه کاملاً با نظرت موافقم

ولی
می دونی مشکل چیه؟

موفقیت تو ایران از راه مستقیم تو اکثر موارد بدست نمیاد که هم فرد موفق و هم اطرافیانش به اون ببالن

علت همه ی ناکامی های ایران و برخوردهای منفی با اون موفق "البته از نظر شما" شاید فقط و فقط همین باشه عزیز
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
8
14
وقتی پول مفت بیت المال را به راحتی (به اسم ورزش حرفه ای)به جیب این آقایان می ریزند، نتیجه اش همین است که می بینید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
14
17
اگر1درصد اعتبارات كشوربراي امثال ايشان هزينه نميشد گنده گويي نميكرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5
8
اينا را لوسشان کرديم حالا بايد ادعاهاشان را تحمل کنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
12
11
عصر ایران اینبارو گند زدی و نباید به نژاد اریایی گیر میدادی خراب کردی
کیوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5
4
آقا فقط تبم ملیییییییییییییی ایران حالا با مربی خارجی یا بی مربی خارجی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
6
13
بهتر نبود راجع به شعارهای نژادپراستانه ای که که در ورزشگاهها می دهند مقاله می نوشتید
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
4
6
خود اروپایی ها مگه میرن از ایران و عراق مربی میآرند وای بر شما براین سایت ها و روزنامه ها چه شده . بابا بییایید اول خودمونو باور کنیم . حرف راست تلخه دیگه . مربی خارجی هم که آوردید هی دارید میکوبیدش ( کیروش )
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ای بابا عباس جان تا کی بگیم ما الیم ما بلیم.وقتی هیچ کدوم از مربی های ایرانی نمی تونن در مقابل کشورهای دیگه خوب نتیجه بگیرند چه باید کرد؟
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
4
7
مقاله بسیار مزخرف و غرض ورزانه ای بود واقعا از عصر ایران بعیده !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
6
9
یاشاسین امیرخان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
2
7
ببينيد قلعه نوعي يا هركس ديگه اي هركاري كنه وهر حرفي بزنه ايراد نداره فقط شما مواظب باشيد يه موقع مايلي كهن نفس نكشه همين
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
12
آقا به کسی بر نخوره همه چی خارجیش خوبه. شما حاضرید برید یه کالا ایرانی بخرید؟ اگه حاضرید یا پول کافی ندارید یا عقل درست و حسابی
albarsalan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
9
4
بابا لنگیا اصلا نبایدنظربدن
باباشماهاخیلی پروویید
سي سي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
6
9
حالا همچين هم از قهرماني هاي قلعه نويي صحبت نكنين ايشالله يه روزي دستش رو ميشه اون موقع معلوم ميشه با چه تبانيهايي قهرمان شده .فعلا كه هيچكي نيس عليه اش مدرك رو كنه چون همه را خريده
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
12
آقای نویسنده
شما که برای تقبیح تفکر نژاد پرستانه نسل کشی و یا نژاد کشی هیتلر را مثال می زنید پس باید به هولوکاست اعتقاد داشته باشید
اما وقتی آقای احمدی نژاد چندین بار هولوکاست را منکر شد ندیدم شما مقاله ای در نقدش بنویسید
کمی منصف باشید و از آنطرف بام نیفتید
شما که در مقابل هزاران گفتار و رفتار نژاد پرستانه عرب ها سکوت می کنید چه شده که از صحبت در مورد نژاد آریایی اینطور برآشفتید؟!!!
پاسخ ها
کوروش
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
من کلا در مورد یه چیز همیشه متعجبم و اون اینکه مثلا کسانیکه در مجلس به یک طرح یا لایحه رای ممتنع می دهند یعنی چی ؟
آخه شدن نماینده مردم که اظهار نظر صریح نکنند که مبادا شرایط ادامه نمایندگی شان به خطر بیفتد
شاید بگید این چه ربطی به این موضوع داشت
ببینید آنهاییکه رای مثبت در مورد یک نظر می دهند که مشخص است که نظر را در مجموع پسندیدند
اما آنهاییکه منفی میدهند دلیلشان از منفی دادن را آدم متوجه نمی شود
مثلا در اظهار نظر من عدم ثبات رای نویسنده در برخورد با یک موضوع مشخص مورد نظر بوده حالا این منفی ها برای چیه
آیا با اینکه آقای احمدی نژاد هم تلویحا نقد شده مخالفید یا چی ؟
هری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
3
8
آخه یکی نیست بگه گیریم فلان نژاد برتر
تو برای بدست آوردن این نژاد چه زحمتی کشیدی؟
فکر کنم اگه توی مریخ هم بدنیا میومد میگفت مریخیها نژاد برتر هستند
این حرفها من رو یاد دعواهای بالا برره ای و پایین برره ای میندازه

زنده باد همه ی انسانهایی که ارزش انسانیت رو فهمیدن و درگیر نژاد و زبان و . . نیستند
matin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
8
10
زیاد خودتون را نار احت نکنید دریک کلام نه آبی نه مشکی فقط تراختورعشقی
پرسپولیسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
3
6
مهمترین نکته نهفته در صحبتهای ایشون فارغ از هرگونه تعصب رنگی و تیمی و نژادی غرور و خودخواهی مفرط و کیش شخصیت ایشونه مانند آقای مایلی کهن
روزی که گواردیولا رئال رو در سوپر جام برد یک جمله گفت اونها از ما برتر بودن و ما باید بیشتر تلاش کنیم
ضمنا ظرف سه سال حدود دوازده تا از مرغوبترین جامهای موجود جهان رو برده و تیمش استخوان بندی قهرمان جهان رو تشکیل میداد و روش بازی تیم قهرمان جهان مثل تیم بارسا بود
.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
8
درود بر امیر و ژنرال بزرگ تا کور شود حسود که نتواند دید . واقعا هر تیمی امیر خان رفته عالی و بهترین شه و قهرمان .تیم ملی حق او بود. نعمت چگینی از دوستداران امیر خان وعلی دایی وکریمی واز نظر تیمی استقلالی ام وتیم داماش هم دوست دارم
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
8
7
قابل توجه عصر ایران: در ایران بازیکنی مثل علی دایی و مربی مثل امیر قلعه نوعی نداشتیم، نداریم ودیگر نخواهند آمد وما با این اسطوره ها چه کردیم، برنامه خنده بازار درست می کنیم که به تمسخر شون بگیریم وبخندیم و یا اینجوری با قلم ناحق خرابشون کنیم. وای بر ما مردم زنده کش مرده پرست.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5
4
حرف امیر درست است اما شما جنبه مثبت حرفهاش را ببین که مطمئن باشید منظور آن نژادپرستی نیست فقط خواسته به شما حالی کنه که مربی ایرانی هم کاربلد است همین .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
1
9
اصطلاح آریایی به معنای نجیب بوده در گذشته آلمان نازی برای بهره برداری های سیاسی از آن تعبیر به نژاد کرد. با نتایج تحقیقات ژنتیکی در نقاط مختلف جهان که در سالهای 2003 تا کنون انجام شده است وابستگی ژنتیکی میان صاحبان زبان های هندو اروپایی بسیار کمتر از آن است که بتوان آن ها را از یک تیره دانست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه عبارت haplogroup را در اینترنت سرچ کنید و مقالات مربوطه را بخوانید تا توهمات نژادی در ایران کنار گذاشته شود به امید آن روز
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
3
3
عصرايران دلت خنك شد اين همه رو بهم ريختي؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
5
8
من ایرانی هستم, نژادم اهمیتی برام نداره, چون همه انسانها بندگان خدا هستن,ولی به ایرانی بودنم افتخار میکنم, و اما قلعه نوعی اگر صحبت نژادپرستانه کرده خیلی کار ناپسندی انجام داده ولی این مقاله نویس محترم از روی بغض با وی برخورد کرده. امیر قلعه نوعی از نوابغ این کشوره در این تردیدی نیست.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
8
8
نتایج آزمایشات ژنتیکی نشان می دهد که مردم اروپای غربی(از جمله آلمان) از طرف پدری(!!) فرزندان ترکان آسیای میانه هستند!!!! برای اطلاعات بیشتر کلمات R1a و kurganisation را سرچ بفرمایید. جالب ترین قسمت کم بودن این ژن ها در ایران حتی در ترک های ایران می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
کوچولو ازمایشات ژنتیکی هیچ ربطی به نژاد شناسی نداره اون dna هست نمیدونی بدون تو ویکیپدیا یه مقاله توسط دانشمندان اروپایی منتشر شده در مورد ازمایشات dna اذری های ایران مشخص شده اذری ها از اول تاریخ تا حالا اریایی بودند واین ربطی به ژن نداره
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
ما که متوجه ندیم نوشته های سوپرعلمی شمارو
irani
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
5
به چه دل خوش کردید ؟ول کنید تو رو خدا این بحث وحرفهای بیهوده رو؟ اینقدر تو این مملکت جوان بیکار و مجرد وهزار کوفت وبدبختی داریم که دیگه جای این بحثها نیست
دل خوش سیری چند...؟؟؟
رفيق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
4
2
آخه كسي كه هنوز طرز صحبت كردن بلد نيست و از اصطلاحاتي مثل كل يوم و... استفاده ميكنه چه به اظهار نظر در مورد ن‍‍زاد آريايي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
2
از این همه مطلبی که درباره قلعه نوعی در این چند ماه نوشته اید و همه را به نوشتن و صحبت کردن درباره او ترغیب می کنید ، شک من به یقین تبدیل شده که تعمدا می خواهید اسم این اقا را بزرگ کنید البته برای روز مبادا بدردتون می خوره والا چه دخلی داره که اینقدر و با هر بهانه در پیتی راجع ایشون قلم فرسایی می کنید و کلی هم نظر مردم رو راجع به تحلیل خودتون چاپ می کنید؟
عقاب علی احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
10
0
برای آگاهی گردانندگان دیدارگاه
"عصر ایران " می گویم که تحقیقات محققان ایرانی و بیگانه نشان می دهند که مردمان آذربایجان " ترک زبان " هستند و نه "ترک نژاد " ؛ و ترکی حرف زدن آذربایجانی ها به معنای ترک بودن آنها نیست . زبان ترکی در دوره هایی در آذربایجان رایج شده است و پیش از آن ، زبان آذربایجانیان ، زبان "آذری " بوده است که از زبانهای خانواده زبانی " هند و ایرانی " است .به یاد داشته باشیم که در آذربایجان اقلیتی" ترک نژاد " هم زندگی می کند که از هم میهنان شریف ما هستند و همواره پابه پای برادران هم میهن خود در روزهای سخت از کشور و ملت خود دفاع کرده اند . ایرانیان نشان داده اند که با همه مردمان جهان " دوست " هستند و رسم دوستی را در برابر هر بیگانه ای به جا آورده اند .اینکه پهلوان قلعه نویی از " نژاد " خود ستایش کرده است ، به معنی بدبودن مردمان دیگر نیست و تنها به معنی ابراز احساسات شخصی است .در واقع ، هر کس می تواند به نژاد خود بنازد . و نمونه مشابه ابراز احساسات پهلوان قلعه نویی در میان همه شهروندان جهان دیده می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
من تورک هستم افتخار میکنم که تورک هستم زبانم تورکی آذربایجانی است وبه زبان وملیت وهویتم ارزش زیادی قائلم وضمنا آقای قلعه نوعی باید بداند با تفکر نژاد پرستانه نمیتواند در آذربایجان ومخصوصا تبریز دوام بیاورد البته اگر واقعا این حرفها را زده باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
7
0
در اينكه آقاي قلعه نويي در طي چند سال گذشته در رده باشگاهي موفقيتهاي بزرگي بدست آورده شكي نيست و قابل احترام است . ولي تجربه نشان داده متاسفانه در رده مربيگري تيم ملي موفق نبوده است و بحث مقايسه مربي داخلي و خارجي صرفا در جهت ناكامي تيم ملي است اميد است با حمايت از مربي تيم ملي به جايگاه مناسب در فوتبال دست يابيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
3
3
در قرن 21 ام هر کی به خاطر قومیت به دیگری توهین کنه معلومه دارای چه طرز فکری می تونه باشه
arya
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
8
1
شما آريايي نيستنيد؟ ما كه هستيم/.شايد شما عربيد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
1
8
نژادپرستی به هر نحوی نفرت انگیز است... چه اهمیتی دارد که مثلاً اجداد یک فرد دهها یا صدها سال پیش از کجا آمده اند؟
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
10
5
من يك ايراني آذری زبان هستم و بزرگترين افتخارم ايراني بودن است و از پان تورك ها بيزارم. ياشاسين ايران ياشاسين امير پاشا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
آذری زبان نیست بلکه یک لهجه از زبان ترکی است مثل لهجه تهرانی یا لهجه اصفهانی که از لهجه های زبان فارسی هستند و هیچ وقت نمی گویند زبان تهرانی یا زبان اصفهانی .
آقا بابک یا کمترین اطلاعی از زبانشناسی نداری یا اینکه مغرض هستی و با این حرفا قصد گمراه کردن افراد بی اطلاع را داری که در این صورت باید بگویم دروغ راه به جایی نمیبرد و دروغگو در نهایت به پستی و مذلت می افتد .
بنده هم از پان پارسیسم و پان ترکیسم و پان ایرانیسم و پان آریاییسم و پان .... و کلا از نژاد پرستی بیزارم چون معتقدم طبق افکار مدرن امروزی کلیه انسانها از هر نژاد و زبان و مذهب و جنس و کشوری که هستند از حقوق یکسان برخوردارند .
lمحمد راموز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
3
2
من از هموطنان عزیز بعنوان کوچکترین خواهش می کنم در نظرات ارسالی به کسی توهین نکنند تا روح شان کدر نشود"اما سیوالم از نویسنده این است که چرا مربی که عملا خوب نتیجه می گیرد را به چالش می کشید یادمان باشد همه ادم ها اشتباه در گفتار و کردار دارند چرا باید دنبال پیدا کردن نقطه ضعف از دیگران هستید چرا قابلیت های ایشان را قبول نمی کنید نتایج سپاهان و تراکتور در فصل جاری نشان دهنده تسلط ایشان بر کارش نیست ایا حمایت های ایشان از آقای کی روش را انکار می کنید به هر حال من طرفدار فوتبال خوبم و اذعان می کنم به استقلال گرایش دارم ولی صمیمانه به هواداران و مسِِِوءلین تیم تراکتور تبریک می گویم چون در غیر این صورت از جاده انصاف خارجم دوست نویسنده گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن چه هست گیرند خود شما هم می دانید نقطه ضعف هایی دارید لطفا اغراض شخصی را دخیل در قلم تان نکنید پاینده باشی
علی آذربایجانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
2
2
بابا این تیپ مقاله ها سعی در کشاندن تیم بزرگ آذربایجان به حاشیه است و تعمدا چنین مسائلی را مطرح می کنند
ارسطو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
1
3
ایهالناس محمدمایلی اگریک حرف راست توزندگیش زداین بودکه این باباسوادلازم برای گروهبانی رونداره بهش میگن ژنرال!!
رنگ وروی قجرچیه؟
این بابااینقدربی سواده که فرق قجروقمررونمی دونه!!
اصلاً بهش بگین اقایی که تعدادبازی های ملیت یک رقمی است توصلاحیت اظهارنظرراجع به بزرگانی چون
حجازی-روشن-دایی-پروین و... رانداری. گروهبان قندعلی تواصلاً می دونی اریاواریایی چیه یاچه ربطی به ایران داره؟
مجتبی یادت به خیرکه جواب درست راتوبهش دادی!
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
2
3
قلعه نويي هر چي هم كه باشه براي مربي گري در تيم ملي هنوز خيلي كوچيكه هنوز هيچي نشده شمشير دو لبه براي مربي تيم ملي تيز كرده
ناشناس
SWITZERLAND
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
0
6
يكي نژاد اريايي رو تعريف كنه ببينم كيه چيه از كجا اومده چه شكليه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ايراني
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
واقعا راست گفتي اصلا ارياييها هم اقوام مهاجر و بيابانگردي در سيبري بودند كه نهايتا در حوالي ايران باستان ساكن شدند و ادامه داستان تا حالا
امین
SWITZERLAND
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
3
0
به نظر من حرفهای قلعه نوعی کاملاً درسته . درود بر امیرخان . درود بر غیرتت
امير اكبري از تبريز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
3
0
نويسنده اين مطلب مزخرف يك نژادپرست واقعي هست