فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۱۶۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۳-۰۳-۱۴۰۵
کد ۱۱۶۵۲۷۶
انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۳-۰۳-۱۴۰۵

استراتژی تأمین برق پتروشیمی‌ها تغییر کرد

برق
مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی برق تحویلی امسال به صنایع انرژی‌بر گفت: این مهم نشان‌دهنده عزم توانیر برای حفظ نبض تولید در میانه ناترازی‌های مالی و آسیب‌های جنگی است.

محمد اله داد مدیرعامل توانیر، در نشست تخصصی با مدیران صنایع انرژی‌بر استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور تا دوم خردادماه، از افزایش ۱۱ درصدی تخصیص برق به صنایع انرژی‌بر کشور در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: با وجود چالش‌های شدید زیرساختی، اولویت اصلی این شرکت، تداوم فعالیت چرخ‌های صنعت و به حداقل رساندن محدودیت‌هاست.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: صنعت برق با وجود تمامی موانع، در تلاش است تا با مدیریت دقیق، تابستانی به مراتب بهتر از سال گذشته را برای بخش تولید رقم بزند.

مدیرعامل توانیر همچنین با اشاره به تغییر رویکرد در حوزه صنایع خودتأمین از جمله تغییر استراتژی در تأمین برق پتروشیمی‌ها افزود: در حالی که پتروشیمی‌ها پیش‌تر انرژی مورد نیاز خود را به صورت مستقل تأمین می‌کردند، اکنون این صنایع به زنجیره سراسری برق کشور متصل شده و از این طریق مدیریت می‌شوند.

وی صنایع را شرکای راهبردی توانیر خواند و تصریح کرد: با توجه به ضرورت فعالیت حداکثری صنایع برای حفظ پویایی اقتصاد کشور، تأمین برق آن‌ها با بهترین شرایط ممکن در دستور کار قرار دارد.

خسارات ۵۸ همتی بر صنعت برق

اله داد با تشریح ابعاد آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های برق کشور و عبور از بحران با وجود خسارات ۵۸ همتی صنعت برق گفت: در پی حملات اخیر به کشور، صنعت برق در بخش سرمایه‌ای متحمل ۵۸ هزار میلیارد تومان خسارت شده و بالغ بر ۴۴۰۰ مگاوات از ظرفیت نیروگاهی کشور (بخش خصوصی و دولتی) آسیب دیده است.

وی افزود: علاوه بر این، در دو ماه ابتدایی سال، ماهیانه بین ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان عدم‌النفع ناشی از توقف یا کاهش مصرف صنایع آسیب‌دیده به صنعت برق تحمیل شده است ولی با این وجود، توانیر برای حمایت از تولید، جریمه‌ها و محدودیت‌های «اضافه دیماند» را تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به طور کامل بخشوده است.

مدیرعامل توانیر به ۲۱ خط مواصلاتی صادرات برق به کشورهای همسایه و اولویت‌بندی در شرایط اضطرار اشاره و تأکید کرد: سیاست قطعی ما در مواقع کمبود انرژی، کاهش یا قطع صادرات و اختصاص تمامی توان شبکه به تأمین نیاز داخلی است.

وی در پایان به چالش پیک مصرف تابستان اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه ۴۰ درصد از کل برق تولیدی کشور در تابستان صرف بخش ساختمان و مصارف خانگی می‌شود، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای مدیریت این بار و جلوگیری از آسیب به صنایع استراتژیک، به‌ویژه در قطب صنعتی اصفهان، صورت گرفته است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: برق ، پتروشیمی ، شبکه برق
ارسال به دوستان
معماری جالب یک ساختمان در پایتخت بلژیک (+عکس) ایران مقاومت را تنها نمی‌گذارد/ پاسخ به اسرائیل حق قانونی تهران است اطلاعیه خدمات انفورماتیک ابهام را بیشتر کرد؛ بحران بانک‌ها همچنان ادامه دارد نکته‌ای درباره تشییع پیکر رهبر شهید «اوریگامی بتنی»؛ یکی از عجیب‌ترین سکوهای فوتبال جهان (+عکس) تصویری جدید از رحیم نجار «بامداد خمار» با بازی نوید پورفرج (عکس) قفل اکران فیلم «رستاخیز» در محرم باز می‌شود؟ علی شادمان «غروب مامان» را می‌خواند مذاکرات ایران و آمریکا محور رایزنی وزرای خارجه قطر و هلند روسیه: آماده کمک برای دستیابی ایران و آمریکا به توافق هستیم ۶ عادت غذایی که می‌توانند به سلامت استخوان‌ها آسیب بزنند / پای یک ویتامین هم در میان است که هیچ ربطی به استخوان ندارد! استان تهران ۱۳ و ۱۴ تیر و کل کشور دوشنبه ۱۵ تیر تعطیل شدند ویلای ۱۲-۷۰؛ معماری مدرن در دماوند (+عکس) رتبه‌بندی ۲۰۲۷ QS: دانشگاه تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های ایران قرار دارد آیا شکلات تلخ واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟