۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴
به روز شده در: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۹
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۱۰۵۶۲۹۸
تعداد نظرات: ۷۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۱-۰۲-۱۴۰۴
کد ۱۰۵۶۲۹۸
انتشار: ۱۵:۲۵ - ۱۱-۰۲-۱۴۰۴

یک ساعت گفت و گو درباره «پیامک پرانی» های ستاد امر به معروف

یک ساعت گفت و گو درباره «پیامک پرانی» های ستاد امر به معروف
به نظر شما عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیشتر به گسترش احکام الهی منجر شده یا به دور شدن مردم و به ویژه جوانان از شرع؟

عصر ایران - در حالی که با تدبیر رئیس جمهور و همراهی شورای عالی امنیت ملی، قانون موسوم به حجاب و عفاف ابلاغ نشد تا از گسترش نارضایتی ها و تبعات ضدامنیتی آن جلوگیری شود، خبرها حاکی از آن است که ستاد امر به معروف و نهی از منکر که خروجی کارهایش در ماجراهای مرتبط به مهسا امینی تجربه شده است، بار دیگر پا پیش گذاشته و استان به استان درصدد اجرای این قانون مسکوت و ضدمردمی است و به مدام به گوشی های موبایل مردم، پیام های تذکر حجاب می فرستد.

در "یک ساعت گفت و گو"ی امروز می خواهیم درباره این پیامک پرانی ها با هم صحبت کنیم و روی این چند سوال با همدیگر تبادل نظر کنیم:

1 - هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر از این کار چیست؟ گسترش فرائض دینی یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن یا چیز دیگری؟!

2 - آیا این پیامک ها، اثری در گسترش حجاب دارند؟

3 - ارسال این پیامک ها روی گوشی های مردم، چه اثری روی روح و روان آنها و دیدگاه شان نسبت به حکومت می گذارد؟

4 - به عنوان شهروندی که این ستاد با پول شما و بقیه ملت کار می کند، رضایت شرعی و وجدانی دارید که پول هایتان این گونه صرف شود؟

5 - و در نهایت به نظر شما عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیشتر به گسترش احکام الهی منجر شده یا به دور شدن مردم و به ویژه جوانان از شرع؟

ما از حال به مدت 60 دقیقه با همدیگر زیر همین پست گفت و گو می کنیم. نظراتی که حاوی توهین و مفاهیم غیر اخلاقی و غیرقانونی باشند، طبیعتاً منتشر نمی شوند. بعد از یک ساعت گفت و گو پایان خواهد یافت.

اگر هم خواستید می توانید در نظرسنجی عصر ایران در همین باره  هم شرکت کنید: این لینک

  پایان زمان 60 دقیقه ای گفت و گو
می توانید برای مطالعه دیدگاه های مختلف، به بخش نظرات بینندگان که زیر همین پست قرار دارد، مراجعه بفرمایید.
با سپاس از همراهی تان

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۰
در انتظار بررسی: ۴۶
غیر قابل انتشار: ۱۱
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
19
15
من به چندکشور از شرق آسیا تا اروپا سفرکرده ام.درهیچ کشور دیگری حجاب بشکل ایران نیست و ندیدم.زنان یا با حجاب کامل(بدون بیرون گذاشتن یکذره مو)هستندیا بدون حجاب.یعنی اینطورنیست که روسری سرکنند و کمی هم مو بیرون بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
خب حالا میفرمایید چکار کنیم؟
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
در هیچ کشور دیگه ای حاکمیت تا این حد، به دنبال منافع گروهی و فرقه ای و دنبال دردسر سازی برای مردمش نیست. این هم از تجربه من از سفر به چندین کشور دنیا.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
5
49
1- تفرقه و اغتشاش + تظاهر به امر شرعی + حیف و میل بودجه
2- خیر
3- عناد و عصبانیت
4- خیر
5- قطعا دور شدن و به اضافه مسخره شدن معتقدین دین و نظام توسط مخالفین دین که بفرمایید این شکلیه
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
70
در جامعه ای که امام جمعه باتقوایش ماجرای باغ معروف را دارد و فردای روشن شدن موضوع ، مردم تهران را به تقوای الهی دعوت میکند رفتارهایی همچون ارسال پیامک حجاب جز خراشیدن صورت مردم نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
42
پول میگیرن برا این کار پول ندن تموم میشه می‌ره سه ثانیه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
10
56
من یک مرد چهل و پنج ساله با افکار به نسبت سنتی هستم.
هربار که چنین پیامکی برای خانواده ام میاد ،با تمام توانم اونها رو تهییج میکنم بدون روسری تردد کنند و هرگونه حمایت از جمله پرداخت جریمه رو بر عهده میگیرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
عناد از سر و روت میباره
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
5
63
دلیل این کارها بی عملی و شل و ول بودن شخص مسعود پزشکیان است، وزارت کشور جناب پزشکیان این وسط داره چکاره میکنه که هر کسی هر کاری دلش میخواد میکنه؟! وزارت ارتباطات جناب پزشکیان چرا اطلاعات شماره های مردم را داده دست اینها؟! ٱوپراتورهای تحت نظارت وزارت ارتباطات جناب پزشکیان چرا امکانات ارسال پیام را در اختیار اینها میزاره؟! چرا دولت به اینجور گروهها بودجه اختصاص میده؟ یکی از شعارهای اصلی پزشکیان در انتخابات، جمع مردن همین بساط بود، خودش هم که رییس شورای امنیت و پاسدار قانون اساسیه!! چرا اراده و اقتداری نداره؟!
ناشناس
Germany
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
41
5
من نظره متفاوتی دارم.اینکارها یعنی شل کن سفت کن در مورد حجاب را شیخ حسن فریدون در ایران باب کرد وباید خودش پشت پرده اینچیزها باشد.خودش گفته که اول انقلاب رفته به ادارهجات و ابلاغ کرده که زنها باحجاب بیان.قبل انقلاب هم شاه با تغییر تقویم باعث شدانقلاب بشه.یعنی یکی از عوامل انقلاب همون بود.اینکارها هم الان با موضوع حجاب داره انجام میشه.لعنت به خط و مشی اصلاحطلبی که برخلاف اصولگراها دورو و متقلب هستن.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
هنوز توی اصلاح طلب و اصولگرا گیر کردی !!!
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
21
در تمام زمانهایی که مسیله حجاب پر رنگ شده است اگر توجه شود یک مسیله خاصی در کشور ایجاد شده و قرار است افکار مردم از ان منحرف شود .زمان مرحوم رییسی درست زمانی گشت ارشاد پر رنگ شد که قرار بود مسیله به اصطلاح جراحی اقتصادی ایجاد شود و پس از ان تورم شدید در کشور درست . الان هم لازم است افکار مردم از مسیله بندر شهید رجایی و سو مدیریت در ان منحرف شود . مطمین هستم مدتی سر و صدا می شود مسیله که تمام شد مسیله پیامک ها هم تمام می شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
32
بساط نون دونی و اخاذی برای کاسبان حجاب هست و بس.
عده ای از هر چیزی بلدن مردم رو سرکیسه کنند.
هیچ چیزی جز کسب درآمد از این منبع درآمد جدید پشت این قضیه نیست. شک نکنید.
حزب الله امریکای شمالی
Italy
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
55
5
باید شریعت را اجرا کرد و بی حجابان را مجازات کرد و در صورت لزوم به دار مجازات آویخت زیرا جاسوس اسرائیل هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
برو کشکتو بساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
نخیییییییییر. میدونی چرا؟ میددنی چرا؟
اینا همش کار اییسراییل و آمریگاس. از من بپرس. ول کن اون لخت و پتیها...
یکمی هم جلوی این دزدیهارو بگیرن. اون کی بود رفت کاناداا.
مهران خوبرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
7
27
این کار فقط مردم رو بیش از پیش از دین و حکومت بیزار میکنه...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
29
با اینها باید برخورد شود مملکت ملوک و طوایفی شده هر کسی برای خودش حکمرانی می کنه یعنی چه که اطلاعت مردم رو مخابرات در اختیار این نهاد معلوم حال میزاره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
36
10
پوشش مسئله مهمیه

باید تا اون جایی که موجب بی نظمی اجتماعی نشه رعایت بشه

هرچیزی رها بشه در نهایت به ولنگاری ختم میشه،
اینکه نهادهای فرهنگی باید کار میکردند که جای شکی نیست، به طور وزارت ارشاد اسلامی داریم که خودش خیلی جاها موجب گسترش بی حجابی است بقیه نهادها هم اگه خوب عمل کنند تخریب میشن و اگه برای اجرا بد عمل کنن انتقام گیری سیاسی میکنن،

درکل پوشش تا جایی که موجب ناهنجاری اجتماعی نشه لازمه.
اما رسانه های غربگرا دوست دارند به هر قیمتی از مسئله حجاب عبور کنند.

ضمنً اکثر دختران و زنان ایرانی پوشش لازم رو دارند ولی برخی رسانه ها طوری دیگر روایت میکنند و در پی اهداف سیاسی خود هستند.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
9
25
اثر روانی بدی رو اعصاب مردم میزاره. مردم را از دین زده میکنه. نهایتا آبروی حکومت میره و از حکومت بیزار میشن. فاصله بین مردم و حکومت بیشتر از اینی که هست، افزایش پیدا میکنه. الانشم مردم دل خوشی ندارن. مردم یعنی اکثریت، نه اون اقلیت ۵ درصد.
با پول بیت المال این جنگولک بازیا کاملا حرامه. اینایی که این بازیارو در میارن، دانسته یا نادانسته آبروی حکومت رو میبرن.
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
23
خیر و صلاح کشور و مردم رو نمیخوان، هدفشون یه چیز دیگست!
چرا همچین نهادی که باعث نارضایتی اکثریت مردم هست و هر روز به مردم توهین میکنه باید با پول مردم فعالیت کنه، چرا اصلا منحل نمیشه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
6
19
این کار ستاد امر به معروف حرکت درست و بجایی بوده
چون اولا صادقانه یاداوری کرد که این ستاد چقدر ساختار نابجا و ناهنجار و فراقانونی داره و هیچ اثری (حتی در راستای اهداف خود!) نداشته و نخواهد داشت، صرفا در این وضعیت متلاطم اقتصادی و درد و رنج شدید مردم بودجه می‌گیره تا نمک روی زخم مردم بپاشه، در حالیکه داندانم درد شدید داره و پول ندارم برم درستش کنم این نظر را با رعایت چهارچوب‌های عصر ایران نوشتم.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
16
در ادامه مطلب که ارسال شد لازم به ذکر است که ایا توجه نمی کنید از دیروز تمام افکار عمومی از مسیله بندر شهید رجایی و فاجعه بندر عباس به چه راحتی منحرف شد حتی شما هم که رسانه حر فه ای گول این بازی را خوردید
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
5
18
اگر دولت تونسته در مقابل قانون به اسم مثلا عفاف و حجاب بایسته باید در مقابل اینا هم بایسته چرا که حریم خصوصی مردم داره خدشه دار میشه و تنش روانی جامعه رو بالا می‌بره مجددا
حسن انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
21
هر وقت قراره اتفاق مثبتی تو این کشور بیفته ....مذاکره ای بشه ...دلار بیاد پایین ....اصلا ملت بهر دلیلی یکم غصه هاشون کم بشه ....از یجایی فرمون ضد حال زدن انگار صادر میشه ....
دولت لایحه رفع خشونت علیه زنان میده ...هر جا کلمه خشونت توش بوده ..برش میدارن ....تبدیلش میکنن به لایحه فرزند اوری !!!

کاش یعده یاد بگیرن سکوت کنن تا ملت یه زندگی معمولی رو چند روزی تجربه کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
19
اینها نه از فرهنگ چیزی می دانند نه از رفتار اجتماعی . دنبال پول و کاسبی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
4
این موضوع بخاطر ضعف حکومته. ضعف برای اجرای قانون یا ضعف در جهت اصلاح ساختار که اگر تداخلی وجوددارد اصلاح بشه و یا ضعف در برابر خودورهای که البته خودی هم هستند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
9
ستاد امر به معروف و نهی از منکر یا جزو دولت هست یا نیست ،
که در هر دو صورت وای بر دولت و شخص جناب پزشکیان.
ولی از این ستاد ممنونیم ، با اقدامات خود نمی گذارند که از یادمان برود با پدیده ای به نام حاکمیت دوگانه طرف هستیم .
مشکلی که از زمان خاتمی شروع شده و تا الی الابد ادامه خواهد داشت .
مشکل کشور این نیست که حجاب اجباری باشد یا نه .
مشکل این است که به جای یک دولت ، چند دولت در کشور داریم .
یکی با رای مردم مستقر است و بقیه با دلبخواه این و آن و همه اینها هم خلاف قانون اساسی ، ارمان های انقلاب 57 و سیره حضرت امام است .
وقتی که مجلس و دولت اول تشکیل شد ، هیچ دستگاه و سازمان و شورایی خارج از حیطه اختیارات مجلس و دولت وجود نداشت اما دندان لق شوراهای موازی و سازمان های غیر دولتی بودجه بگیر از دولت کار را به اینجا رسانده است که رئیس جمهور به اسم وفاق، التماس این و آن را می کند، مگر میشود که در حساس ترین روزهای منتهی به احتمال جنگ و وسط گرفتاری خسارت میلیارد دلاری بندر، باید به فکر پیامک فلان نهاد باشیم
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
35
9
واقعا برای مسئول این خبرگزاری متاسفم البته اگر ایشان ذره ای دین داشت هیچ وقت همچین نظرخواهی نمی کرد حجاب قانون و شرع است و همه باید در جامعه رعایت کنند.
عصر ایران

با سلام
درباره حکم خدا نظرخواهی نکردیم، درباره روشی که یک نهاد حکومتی با پول همین مردم و به اسم دین دارد اجرا می کند، نظر همین مردم را جویا شده ایم. 
تصمیمات محفلی مسوولان فلان نهاد و اداره و سازمان را با حکم خدا اشتباه نگیرید.
موفق باشید

پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
عجب پس حتی نباید نظر مردم رو پرسید که چگونه بهشون حکومت کرد؟اونوقت چه کسی شما رو مسئول اجرای شرع کرده؟کجا پیامبر و امامان از زور برای حجاب استفاده کردند؟کدوم قانون گفته پیامک بده تهدید کن جریمه کن؟قانونی در این مورد وجود نداره.ضمنا به گفته بزرگان نظام تمام مسئولین از صدر تا ذیل خادم مردم ایران و به عبارتی نوکر مردمن.کدوم نوکر حق داره به اربابش اینجور زور بگه.قانون باید برآمده از خواست مردم باشه.نه لج و لج بازی یه عده ای افراطی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
14
بنظر من هسته حکومت خیلی برایش مهم نیست که زنها با حجاب باشند یا خیر.... چراکه بی حجابی را تهدیدی برای حکومت نمی بیند‌. اما حکومت مجبور است نظر برخی افراد و نهادها و گروه ها که به هر دلیل اعم از بودجه گرفتن و دلایل دینی و.... که قائل به حفظ حجاب برای زنها هستند را نیز تامین کند و آنها را ارضا کند تا در مواقع نیاز حمایت آنها را برای حکومت داشته باشد. در واقع مجبور است خاطر این گروها را رنجیده نکند و به انها بگوید با این کارها ( مثل ارسال پیامک و گشت ارشاد و....) در حال اعمال نظر انها در جامعه است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
31
8
عصر ایران، همین ادبیات شما و استفاده از واژگانی مانند "پیامک پرانی" به نوعی مسخره کردن یکی از فروعیات دین است. آیا یک مجموعه ای اقدام با تبلیغ دین خدا کند دچار اشتباه شده است؟ آیا شما میخواهید با این نوع فضاسازی رسانه ای برای جلوگیری از تبلیغ دین فشار بیاورید؟
در مورد حجاب، آیا سفارش خدا به این امر مهم در قرآن نیامده است؟ آیا خدا همینطوری یک چیزی گفته است تا صفحات قرآن پر شود؟ آیا در مقابل این امر سوال نخواهد کرد؟ آیا آنانی که با رفتارشان )چه با بی تفاوتی و چه تبلیغ بی حجابی( مواخذه نخواهند شد و کیفر نخواهند دید؟
البته از دست درازی به اموال مردم نیز سوال خواهد شد و کیفر خواهند دید.
عصر ایران

با سلام
دقت بفرمایید که درباره هیچ کدام از اصول یا فروع دین حرف نمی زنیم؛ درباره روشی که ستاد امر به معروف درباره موضوع حجاب پیش گرفته حرف می زنیم. از کی تا حالا پیامک های این ستاد، جزو فروع دین شده اند؟
موفق باشید

پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
منظورش از فروعیات دین «نهی از منکره» نه پیامک زدن. عصرایران کودن
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
تکلیف ستاد که روشن است اما رئیس جمهور و وزیر ارتباطاتش بایستی به افکار عمومی جواب بدهند که چرا اطلاعات مردم در اختیار این نهاد قرار گرفته
ناشناس
Luxembourg
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
4
کدام چیز درمملکت ما از ابتدایش درست انجام شده که این حجاب دومیش باشد؟به قول یکنفر سیاستمدارها خیلی زیباوشکیل حرف می زنن ولی به خشن ترین روشها متوسل میشن تا همون حرف زیبایشان را اجراکنن.
باسا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
11
مشکل اساسی این است که نهادهای تصمیم گیرنده در این گونه موارد ملزم به جواب‌گویی حتی غیرمستقیم به خود مردم نیستند. بسیار عجیب است که بعضی از نهادها فراتر از قانون تصمیم می‌گیرند و کسی هم توان مواخذه آنها را ندارد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
9
عموم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان اصلا اهمیتی به این اقدامات مثل ارسال پیامک نمی دهند.حتی موضوع صحبتشان هم نیست.چه رسد به اینکه تاثیری در دور و نزدیک شدن جوانان از دین یا حاکمیت داشته باشد.
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
5
هدفشان مشغول کردن مردم به چیزی غیر از آنچه می‌گذرد است.
معمولا هر چند مدت یکبار با یک طرح نقش آدم بده رو بازی می کنند تا اتفاقی که در پشت صحنه در حال گذشتن است بدون دست اندازی انجام شود.
حالا سوال اینجاست که چه اتفاقی در روزهای آینده خواهد افتاد
خواهیم دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
آره مثلا برنامه رقاصی میذارن تو بوشهر تا کسی از بانک آینده و .... مطالبه نکنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
9
6
در کشوری که به نام اسلام حکومت میشود باید با گناه علنی به تصریح صریح قرآن و همه روایات و همه مراجع مقابله شود .عرف جامعه شاید به سمت همجنس‌بازی آزاد شدن فحشا رواج لواط بره پس عرف و نظر و‌حرف مردم اگر مخالف صریح دین باشه قابل قبول نیست اگر عرف حرف اول و آخر بود و چه نیاز به رسولان و امامان ودین هر کس بر طبق نظر خودش رفتار می‌کرد.حجاب هم ایرانی هست هم اسلامی .واقعا عده ای آنچنان قبح شکمی و هنجار شکنی کردن که حال آدم بد ونشون دادن آب نیست و کرده شناگر ماهر هست میشه باید برخورد عاقلانه بشه ..
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
10
الان که مذاکرات داره انجام میشه اینا دارن فشار میارن وای به حالی که مذاکرات نباشه و خرشون از پل گذشته باشه. دیگه با چماق مردم رو میزنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
7
14
من یک ضابط قضایی مجوز دار بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر هستم
اعلام میکنم با هرگونه برخورد پیامکی، توقیف خودرو، جریمه و ... برای بدحجابی و حتی بی حجابی مخالفم
تبدیل کردن امر به معروف و نهی از منکر به یک ابزار جناحی و ایجاد نارضایتی هدفمند در جامعه وقتی امثال بابک زنجانی و مجری پتروشیمی میانکاله و امام جمعه زمین گیر! و مجرمین و اختلاس گرهای کلان در آسایش هستند و هیچ برخورد و تذکری نمیشه قطعا خودش یک منکر بزرگه
شخصا سالهاست هیچگونه همکاری با این ستاد ندارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
12
4
متاسفم که حجاب شده از نون شب واجب تر برای عصر ایران!!!!!
بابا بی خیال، بپرداز به مشکلات بسیار بزرگ کشور که پرداختن به این مسائل پیش پا افتاده به بیراه رفتنه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
پس چرا مجلس اقلیت چند ماه درگیر قانون حجاب بود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
دوست عزیز مجلس و عصر ایران با هم اشتباه می کنند. مجلس باید به مسائل بسیار مهم بپردازه و عصر ایران به عنوان رسانه بر روی تربیت اجتماعی و فردی و همچنین باز کردن ذهن جامعه برای تفکر بر روی مسائل فرهنگی که باعث رشد و ارتقا اخلاق علم و فن آوری در جامعه بشود نه مسائل اینچنینی که بیشتر جنبه بازی جناحی دارد
ناشناس
Turkiye
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
18
یه دفعه این مسئله حجاب رو به رفراندوم بذارید تا خیلی از مسائل دیگه هم برای ۵ درصدی ها مشخص بشه.
من شخصا تو هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم. هر وقت یه رفراندوم بر گزار شد آن وقت به درست برگزار شدن انتخابات هم ایمان میارم
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
4
11
۱- سوال صحیح تر: هدف حاکمیت از ورود به مقوله حجاب و ادامه دادنش در این همه سال علیرغم روشن شدن نتایج ویرانگرش چیه؟
به نظرم عوض کردن موضوع از مسائل اصلی و بنیادی کشور که قادر به حل اونها نیست.
۲-خیر، این پیامک‌ها و هر اقدام دیگر برای حجاب اجباری باعث تضعیف جایگاه حجاب شرعی هم نزد مردم و هم نزد مومنان خواهد شد.
۳ـ مردم را ناامید تر از قبل و حاکمیت نزد مردم اصلاح ناپذیرتر خواهد شد.
۴- خیر، مثل اکثریت قریب به اتفاق مردم از تخصیص سهم خودم از بودجه کشور به هیچ یک از ارگانهای به اصطلاح فرهنگی موجود( صدا و سیما و ...) رضایت ندارم و کسانی که این بودجه ها را تخصیص میدهند و مسئولان ارگان‌هایی که میگیرند و مصرف میکنند به من مدیونند و از حقم نمی گذرم.
۵ـ جایگاه شرع در جامعه با توجه به سیاستهای اتخاذ شده در این چند دهه موجب تضعیف شدید جایگاه اجتماعی دین شده و ستاد یادشده با صلابت همین راه غلط را ادامه میدهد.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
16
سلام خدمت همه مخاطبین عصر ایران

چند نکته در رابطه با حجاب ، پوشش و قانون حجاب
ای کاش فرصتی عصر ایران در اختیارم می‌گذاشت تا مقاله‌ای در باب حجاب بنویسم و ایشان منتشر کند، ولی فرصت حال را نیز مغتنم می‌شمارم:

1. قانون باید به گونه‌ای نوشته شود که حداکثر 3% جامعه هدف در آن مجرم احتمالی باشند، یعنی نمی توانیم فردا با حداکثر آراء مجلس قانون بگذاریم که مردان همه باید کلاه سر بگذارند.

2. در قانون حجاب باید افرادی این قانون را بنویسند که خود حداقل یک دختر با سن بالای 18 سال داشته باشند که متولد 70 به بعد باشد تا درک حداقلی درستی از جنسیت دختر ، تفکر دختر و نحوه گفتگو و برخورد با یک دختر داشته باشند.

3. در رابطه با پوشش و حجاب به نظرم بجای قانون شرعی باید قانون ملی پوشش هم برای مردان و هم برای زنان نوشت چون از لحاظ عقلانی مرد و زن بر روی هم تاثیر می‌گذارند و اینکه چه حد از پوشش لازم است تا موجب حفظ آزادی یکدیگر باشند ، این امر قابل گفتگو و بررسی است و عامه حقیقی جامعه در آن در نظر گرفته شود (منظورم این است که در این بررسی افراد شاذ و نادر (مانند اقلیتی که حتی با دیدن یک زن روی موتور تحریک می‌شوند!) نباید در نظر گرفته شوند.)

4. به نظر من مشکل قانون حجاب اول این است که برای این نوشته نشده است که حجاب و عفاف گسترش یابد، اصلا در ایران به نظرم یک نظم برای گسترش عفاف و حجاب وجود ندارد. چون اگر وجود داشته سلسه ای منظم از امور فرهنگی را شاهد بودیم و در نهایت برای درصد کمی از افرادی که خیلی خاص در جامعه حاضر می شدند، فکر می شد و جرم و جریمه تعریف می‌شد.

5. یک پیشنهاد هم مطرح می‌کنم که اگر امروز شروع کنیم شاید 10 سال دیگر وضعیت دین و حجاب و عفاف در جامعه بهبود یابد و آن این است که درس دینی را حذف کنید و بجای آن درس گفتگوی دینی اضافه شود و توسط طلبه‌های باسواد بدون اینکه کتابی وجود داشته مطابق با نیاز دانش آموزان در کلاس صحبت شود. 12 سال سالی 30 هفته و هفته ای دو ساعت گفتگو بدون نگرانی آزمون و نمره و ... (720 ساعت گفتگو!) موجب خواهد شد که وضع دین و حجاب از امروز بسیار بهتر باشد.

6. همه زنان جامعه ایران حتی آن‌هایی که حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند، زنان پاک و با حیا هستند و شایسته است که در صحبت و حتی تفکر در رابطه با ایشان ادب، نزاکت و احترام فراموش نشود.


فراموش نکنیم که ارزش پذیرش دین در آزادی است و اگر نه در قرآن هم بارها گفته شده (مضمون) که اگر می‌خواستیم همه را مومن و دین دار می‌کردیم.

چهل و اندی سال این راه غلط در رابطه با حجاب را رفتیم و نتیجه عکس گرفتیم، اصرار بر این روش جز نادانی و خسران چیزی نیست.

والسلام
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
14
حجاب اجباری به خاطره ها پیوست.به هیچ عنوان نمیشود این نوع زندگی جدید را به قبل برگرداند.کم کم به سمتی می‌رویم که حجاب،اختیاری خواهد شد و مثل بقیه کشورهای مسلمان این آزادی پوشش برقرار میگردد و درستش هم همین است و با بازخوردهای منفی این حرکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر بین مردم،امروز فردا این پیامها قطع خواهد گردید.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
5
13
خیلی از کشورهای اسلامی از جمله عراق و ترکیه و لبنان بحث حجاب اسلامی را در جامعه سالهاست حل و فصل کرده اند وبا آن کنار آمده اند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
19
6
بی‌حجابی ظلم به جامعه‌ست. این رو هر انسان کم‌شعوری میفهمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
افرین به توی با شعور که فقط جلوی خودت رو می بینی
ناشناس
Germany
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
18
کاش به رییس همین ستاد،‌ آقای کاظم صدیقی،‌ هم در مورد ازگل پیامک داده بودند.
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
9
واقعا با این کارها دارن سرمایه های مادی و معنوی رو از کشور فراری میدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
5
یه مقدار عجیبه که بعد از مدتی سکوت، الان که مذاکرات داره جلو میره دوباره جون گرفتن. مشخصه که از این قضیه برای به هم زدن یا آسیب زدن به روند مذاکرات داره استفاده میشه. من هیچ توضیح دیگه‌ای پیدا نکردم که چرا دقیقا الان فعال شدن.

شما (عصر ایران) هم افتادید در تله اینها و ناخواسته دارید همون کاری رو میکنید که اینا میخوان. من نمیگم نباید کاری کرد. راستش مطمئن نیستم بهترین کار برای اینکه اینها به هدفشون نرسن چیه. اما میدونم که طرح دوباره این سوال‌ها نتیجه‌ای جز شعله‌ور کردن دعوا حجاب نداره. همه این سوال‌ها بارها مطرح شده و از بس تکرار شده هر آدم عاقلی جوابش رو حفظه و جزو بدیهیات هست. اینجور هم نیست که ستاد نهی از منکر اهمیتی به نظر مردم بده. بنابراین من هدف تکرار این سوالات رو نمیفهمم.

به نظرم اگر به جای طرح این سوالات که جواب واضحی دارند به همزمانی فعالیت ستاد نهی از منکر و مذاکرات بپردازید بیشتر بهشون ضربه زدید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
4
دوستانی که انتظار دارند همه آحاد جامعه مانند هم رفتار کنند لطفا مطالعه کنند و ببینند که در سایر موارد فرهنگی و اجتماعی همه مردم ایران یک نوع فکر میکنند یا اینکه تنوع در سلایق و ایده ها وجود دارد پس چرا ما باید اصرار داشته باشیم در که در این یک مورد همه مانند همدیگر باشند بگذارید آنکس که حجاب را رعایت میکند مطابق همه شئون آن رعایت کند و کسی که به آن اعتقاد ندارد نیز در آخرات خودش پاسخگو خواهد بودهمانطور که هستند کسانی که سایر واجبات دینی خود را انجام نمیدهندو این حق الله بگردنشان خواهد بود مراقب باشیم که حق الناسی به گردنمان باقی نماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
18
6
بالاخره باید یه کاری کرد. نمیشه همینجوری دست رو دست گذاشت تا بهایی‌ها و اصلاحطلبان جامعه رو به شمت شهوت جنسی منحرف کنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
2
12
صرفا هماهنگ شده جهت به حاشیه بردن مشکلات و مسایل اصلی مردم و کشور. نه دلشان به حال دین میشوزد نه مردم و نه کشور . نتیجه هم تا کنون دیده ایم باعث بی دینی و دین گریزی مردم شده است مخصوصا قشر جوان. شاید هم از خارج از کشور دستور میگیرند . پیشنهاد میشود این پیامکها را برای امام جمعه گریان تهران نیز بفرستند .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
16
4
رهاسازی کامل در این مورد هم خوب نیست. وضعیت خیلی بدتر از خیلی از کشورهای بی دین و سکولار شده است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
تو و امثال تو مسئول به بهشت برند مردمید؟حتی با زور؟چه کسی به شما اجازه داده؟چطور به خودت اجازه میدی هموطنانت رو قضاوت کنی؟هرکسی رو تو قبر خودش میذارن.اکثر اون کسایی که معتقد به حجاب زوری نیستن بسیار انسانهای شرافتمندی هستند
حمیدرضا مهربان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
6
فقط پرونده ی خودشون رو نزد ملت سنگین تر میکنن ، این حرکتها که راه به جایی نمیبره ، محکومه به شکست ، شکستش هم دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره ، اما عاملین این حرکتها بالاخره یک روزی به سزای اعمالشون میرسن! ...من واقعا نمیفهمم چطور جرات میکنن اینطور ملت رو عصبانی کنن و برای خودشون دشمن بتراشن ، خیلی جرات میخواد خدایی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
6
2
اقدام به ارسال پیامک بدترین نوع دفاع از حجاب است ، باید مردم را آزاد گذاشت البته نه فقط در بی حجابی بلکه در داشتن حجاب هم آزاد باشند ، منظور از بی حجابی پوشیدن موهای سر هست نه پوشش افتضاحی که بعضی ها دارند این که بی حجابی نیست بی حیایی است ، در نتیجه باید مردم در پوشیدن موی سر خود آزاد باشند
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
6
به این بحثها کاری ندارم.میخام فقط بدونم چراشماره تلفن ملت حراج گذاشته شده؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
6
این ها با تحولات دنیا سازگار نیستند
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
10
حاضرم قسم‌ جلاله یاد کنم که دغدغه حفظ دین و ارزش های اسلامی ، آخرین انگیزه ی بانیان و مجریان این برنامه های ضد ملی است .
اگر یک روز بودجه کلان این مراکز قطع بشه ، اون وقت معلوم میشه چه شری از سر مملکت کم شده !
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
7
مصادیق دیگر نهی از منکر زیاد است. پیشگیری از مفاسد اقتصادی، شایسته سالاری، ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
3
9
این کار نفرت انگیزه
خانواده
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
7
4
جامعه مثل بازی بچه ها شده : پدر خانوداه به پسرش میگه چرا خونه رو کثیف میکنی میگه ببین داداشم داره با صدای بلند آهنگ گوش میکنه ! یا آبجیم غذا خورده و ظرفارو همینطور ول کرده و رفته ! کسی که با اون خانواده مشکل داشته باشه میگه بهم چیکار دارین بزار هر کی هر کاری کرد بکنه
ولی یه خانواده نظم و قانون نداشته باشه دیگه خانواده نیست و جای زندگی نیست. کثیفی همیشه بده چه همه قبول کنن چه نکنن چون باعث مریضی میشی
میرزا حسین خان شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
15
4
خبرگزاری محترم!
اینکه دختر بی فرهنگ، با نیم تنه به مکان مقدسی مثل آرامگاه سعدی وارد می شود، چه معنایی دارد؟ برایش دست تکان بدهیم؟!
اینکه به منطقه مقدسی همچون مقبره درویش باباکوهی وارد می شود و اندام بالاتنه خود را تکان می دهد در حالی بلندگوی سیار درست دارد، برایش دست تکان بدهیم؟ کدام مملکت کسی با هر پوششی در هر مکانی وارد می شود؟

اینکه باوجود جای خالی در قسمت بانوان، به قسمت آقایان وارد می شوند مردان خسته از کار باید بایستند و این بی فرهنگ بی عفت که دکمه بلاتنه خود را باز گشته.....

هر چند خود اینجانب، با برخوردهای فراتر از قانون افراد خودسر مخالفم، اما وقاحت برخی دیگر واقعا از حد گذشته
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۲/۱۱
1
6
۱- اعلام موجودیت (ما هنوز هستیم و کوتاه نیومدیم)
۲- خیر
۳- دیدگاه‌شون نه تنها نسبت به حکومت بلکه به خود دین اسلام منفی خواهد شد و بار دیگر اصلاح ناپذیری وضعیت موجود رو به مردم گوش زد می کند
۴- ذره ای رضایت ندارم
۵- تنها عملکرد این ستاد و حامیانش تبدیل دین گریزی به دین ستیزی در برخی جوانان بود
ویلیام شکسپیر؛ شاعر و درام‌نویس جاودانه علت به تعویق افتادن مذاکرات ایران و آمریکا به روایت المیادین رئیس صداوسیما: علت خطای «سیمای خانواده» بی‌توجهی شبه‌عمدی و سهل‌انگاری بود ادعای جروزالم پست: سعودی ها با حمله تمیز، تمام کننده و کم دردسر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران مشکلی ندارند صدور مجوز اکران برای «خاتی»، «آنتیک» و ۷ فیلم دیگر ترامپ مشاور امنیت ملی خود را برکنار کرد راز یک معمای پیچیده کهکشانی برملا شد ترکیب پرسپولیس و مس رفسنجان برای دیدار امروز سخنگوی وزارت امور خارجه: تعویق گفت‌وگوها بنا به پیشنهاد وزیر امور خارجه عمان بوده وزیر کار: حمایت فوری از حادثه‌دیدگان بندر شهید رجایی در دستور کار است/ حدود ۶ میلیون شاغل فاقد بیمه در کشور وجود دارد  فرمانده نیروی زمینی سپاه: دستگیری ۱۵۰ تروریست در سیستان و بلوچستان احضار ۵ عضو شهرداری و شورای شهر فریدونکنار به اتهام اخذ رشوه و پولشویی حضور داوطلبانه یک آتش نشان در حادثه بندر شهید رجایی (فیلم) مذاکرات ایران و آمریکا به تعویق افتاد/ وزیر خارجه عمان: به دلایل لجستیکی است واکنش پسر ترامپ به تلاش‌های نئوکان‌ها برای به شکست کشاندن مذاکرات ایران و آمریکا 
نظرسنجی
به نظر شما هدف ستاد امر به معروف از ارسال پیامک های حجاب به موبایل های مردم چیست؟