فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۷-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۴۸۷۱
انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۷-۰۳-۱۴۰۳

آمادگی بیمارستان‌های کشور برای مقابله با تب دنگی

آمادگی بیمارستان‌های کشور برای مقابله با تب دنگی
رییس مرکز مدیریت بیمارستانی با اشاره به گسترش تب دنگی در برخی مناطق و کشور‌های جهان، گفت: آماده سازی کادر درمان سرپایی و بستری برای تشخیص و درمان به هنگام بیماری‌های منتقله از پشه آئدس در صورت مواجهه با بیماری تب دنگی در حال انجام است.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه زیست بوم پشه آئدس در کشور از مالاریا بیشتر است، از آمادگی بیمارستان‌های کشور برای مقابله با تب دنگی خبر داد.

به گزارش مهر، حسن واعظی، در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تالار شهید سلیمانی وزارت بهداشت، گفت: استان‌های فارس، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و گلستان مناطق پرخطر از نظر وجود این بیماری بوده و موارد وارداتی ابتلای بیمار در این مناطق فراوان است.

وی با اشاره به گسترش تب دنگی در برخی مناطق و کشورهای جهان، افزود: آماده سازی کادر درمان سرپایی و بستری برای تشخیص و درمان به هنگام بیماری های منتقله از پشه آئدس در صورت مواجهه با بیماری تب دنگی در حال انجام است.

واعظی ادامه داد: حفاظت از انتقال بین بیماران، حفاظت از پرسنل پزشکی و مدیریت پسماند و فاضلاب از جمله محورهای اقدامات پیشگیرانه در بیمارستان ها است.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت تب دنگی را یک بیماری عفونی ویروسی که توسط پشه ناقل به انسان منتقل می شود معرفی کرد و بیان داشت: انتقال ویروس دِنگی به عوامل بیولوژیک و غیر بیولوژیک بستگی دارد. عوامل بیولوژیک ویروس، ناقل و میزبان و عوامل غیر بیولوژیک دما، رطوبت و میزان بارندگی هستند.

واعظی اظهار کرد: مراکز خط مقدم برای مقابله با این ویروس در بخش بیمارستانی اورژانس، تیم پزشکی، تیم آزمایشگاه و تیم اپیدمیولوژی هستند که در قالب تیم واکنش سریع باید توسط دانشگاه های مناطق پرخطر در آمادگی قرار داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه کودکان زیر ۵ سال در صورت ابتلا نیاز به بستری در بیمارستان خواهند داشت، بنابراین هماهنگیِ متخصصان اطفال و فوق نوزادان در دانشگاه های علوم پزشکی الزامی است.

رییس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، خطاب به معاونان درمان دانشکده‌ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، عنوان کرد: دپوی دارو و سرم و تجهیزات مرتبط برای مراقبت و ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها و همچنین فعال سازی رابط بهداشتی بیمارستانها برای مدیریت بهینه پسماندها و آب های سطحی احتمالی در محیط مجاور بیمارستانها، مورد تاکید است.

ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند