کد خبر ۹۷۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۳-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۳۸۴۵
انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۳-۰۳-۱۴۰۳

چرا نباید تلفن همراه را با خود به توالت ببریم؟

چرا نباید تلفن همراه را با خود به توالت ببریم؟
مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه در توالت می‌تواند باعث انتقال باکتری روی دستان ما شود. این رفتار می‌تواند به تجمع میکروب‌ها بر روی موبایل منجر شود که انتقال آن به بدن ما ممکن است خطری بسیار جدی برای سلامت‌مان ایجاد کند.
بر پایه نظرات علمی بردن تلفن همراه به سرویس بهداشتی توصیه نمی شود، چرا که ممکن است برای سلامتی شما خطراتی ایجاد کند.
 
به گزارش یورو نیوز؛ امروزه به سختی می‌توان بدون تلفن‌همراه از پس امور روزانه برآمد. برای مثال تنها در فرانسه، بیش از ۹۹ درصد از جمعیت ۱۵ ساله یا بیشتر، تلفن همراه دارند.
 
۹۵ درصد از کل فرانسوی‌ها نیز موبایل دارند که ۷۷ درصد از آن‌ها از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. استفاده از گوشی هوشمند به ویژه در میان جوانان پس از توسعه شبکه‌های اجتماعی فراگیرتر شده و جوانان کار بدون آن را سخت‌تر می‌دانند.
 
۹۴ درصد از افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله دارای حداقل یک گوشی هستند و گوشی‌های هوشمند روز به روز کارآمدتر و باکیفیت‌تر می‌شوند.
 
باید گفت که تلفن همراه از این پس بهترین همراه ماست و برای همه چیز استفاده می‌شود. می‌توان به وسیله آن با دیگران ارتباط برقرار کرد، سریال تماشا کرد یا در شبکه‌های اجتماعی گشت و گذار کرد.
 
استفاده از تلفن همراه به ویژه از زمان ظهور هوش مصنوعی افزایش بیشتری داشته است و ما حتی از آن برای پاسخ به سوالات ساده زندگی استفاده می‌کنیم. به طوری‌که در مواقعی حتی هنگام رفتن به دستشویی هم تلفنمان را با خود می‌بریم.
 

استفاده از تلفن همراه در سرویس بهداشتی

اما باید توجه کرد که استفاده از تلفن در توالت ایده بسیار بدی است و علم در این‌باره هشدار می‌دهد.
 
اما سوال این جاست که چرا نباید موبایل خود را به توالت ببرید؟ پاسخ خیلی ساده است. به این دلیل که این کار می‌تواند باعث مشکلات روده شود.
 
بیش از حد نشستن در توالت ممکن است تشکیل هموروئید را آسان کند. مشکلی که به صورت یک حمله احتقانی با احساس گرما و نیز تورم و درد شدید در مقعد همراه است و با هربار اجابت مزاج تشدید می‌شود.
 
در کنار این موضوع مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از تلفن همراه در توالت می‌تواند باعث انتقال باکتری روی دستان ما شود. این رفتار می‌تواند به تجمع میکروب‌ها بر روی موبایل منجر شود که انتقال آن به بدن ما ممکن است خطری بسیار جدی برای سلامت‌مان ایجاد کند.
 
بنابراین برای کاهش این خطر، دست‌های خود را به دفعات بشویید و همچنین از بردن گوشی‌همراه خود به توالت خودداری کنید.
برچسب ها: تلفن همراه ، توالت
ارسال به دوستان
مردم قبل از گوگل چطور در اینترنت جستجو می‌کردند؟ نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد(+عکس) ۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه