فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۷۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۹-۰۳-۱۴۰۳
کد ۹۷۲۷۶۸
انتشار: ۱۷:۳۶ - ۱۹-۰۳-۱۴۰۳

کربکندی: استقلال قهرمانی را از دست داد، VAR واجب است

کربکندی: استقلال قهرمانی را از دست داد، VAR واجب است
رسول کربکندی، پیشکسوت فوتبال ایران، معتقد است استقلال با تساوی مقابل نساجی قهرمانی را از دست داد. او همچنین به شدت به کمبود VAR در فوتبال ایران و حواشی موجود در این لیگ انتقاد کرد.

 پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم استقلال خودش قهرمانی لیگ برتر را از دست داده است، چرا که بد زمانی در خانه نساجی متوقف شد.

رسول کربکندی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اتمام بیست‌وسومین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور اظهار داشت: لیگ ما در آسیا ششمین لیگ است و کشوری که این همه امکانات دارد و از سابقه روشنی در فوتبال آسیا برخوردار است، نباید لیگ فوتبالش در رده ششم قرار بگیرد. ما فاکتورهای لازم برای برگزاری یک لیگ حرفه‌ای را نداریم و فوتبال ما به اعتراض، جنجال و توهین خلاصه شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در فوتبال ایران همه با هم تضاد دارند و شما می‌بینید که وقتی داور سوت می‌زند 10 نفر روی سر او می‌ریزند و تماشاگران هم روی سکوها هر چه می‌خواهند به زبان می‌آورند. گل سرسبد این حاشیه‌ها چند شب پیش اتفاق افتاد که مدیران دو باشگاه معروف ایران رفتار و گفتاری داشتند که تأسف‌آور بود.

سنگربان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین تصریح کرد: در این فوتبال به جز پول‌هایی که داده می‌شود هیچ چیز حرفه‌ای نیست و بازیکنان، مربیان و مدیران مدام با یکدیگر در حال تنش هستند و تنها بحثی که در کنفرانس‌ها صورت نمی‌گیرد مربوط به مسائل فنی است. از طرفی مردم وقتی مسابقات باکیفیت اروپایی را تماشا می‌کنند، دیگر دنبال کردن فوتبال ایران با این حاشیه‌ها برای‌شان جذاب نیست. فوتبال ایران با این رویه و با این همه حاشیه به جایی نمی‌رسد.

کربکندی با بیان اینکه فوتبال ایران نیاز مبرم به VAR دارد، یادآور شد: این یک علامت سؤال بزرگی است که چرا این تکنولوژی وارد فوتبال نمی‌شود و البته برخی هم معتقدند که چون VAR جلوی شرط‌بندی و تعیین برخی از نتایج را می‌گیرد خیلی‌ها نمی‌خواهند این تکنولوژی به فوتبال ایران بیاید. شما دیدید که در مورد گل پرسپولیس به مس رفسنجان چه جنجالی به پا شد و اگر VAR باشد خیلی از این جنجال‌ها کمتر خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان گفت: در فصلی که پرسپولیس و استقلال با یکدیگر دچار تنش بودند، سپاهان می‌توانست به راحتی قهرمان شود، ولی این تیم با بازیکنان زیادی که داشت قهرمان نشد و حتی با اختلاف 10 امتیاز نسبت به استقلال تیم دوم جدول، در رده سوم قرار گرفت. استقلال هم خودش قهرمانی در لیگ را از دست داد. این تیم می‌توانست نساجی را شکست داده و قهرمان شود، ولی در قائمشهر امتیاز از دست داد تا پرسپولیس از این فرصت نهایت استفاده را ببرد.

ارسال به دوستان
نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه خانۀ اشرافی یک فرانسوی در تهران در دوران قاجار (عکس) در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان