فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۴۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۲۲-۱۱-۱۴۰۲
کد ۹۴۲۸۵۰
انتشار: ۲۳:۴۲ - ۲۲-۱۱-۱۴۰۲

چینی‌ها برای خود در تهران محله می‌سازند؟

چینی‌ها برای خود در تهران محله می‌سازند؟
چینی‌ها قرار است ۵ میلیارد یورو منابع در حوزه های مسکن، هتل سازی و گردشگری  وارد کشور کنند. تعداد اندکی مهندس هم برای انتقال تکنولوژی به ایران آمده و بعد از آموزش کار به پیمانکاران ایرانی واگذار می شود.
در حالی که تفاهم نامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی با چینی برای انتقال تکنولوژیی صورت گرفته است، عضو شورای شهر تهران« نسبت به ساخت و ساز چینی ها درپایتخت اعتراض دارد.»
 
گروه شهری خبرگزاری فارس، «محله‌‌‌سازی توسط شرکت‌های چین در مقیاس بالای ۱۰۰۰ واحد بر روی زمین‌‌‌های ذخیره در مناطق ۹ تا ۱۶  شهر تهران اجرا می شود،» این را معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حمیدرضا صارمی می‌گوید.
 
مشکل کمبود مسکن، طولانی بود زمان ساخت و افزایش نرخ اجاره باعث شد که تفاهم نامه‌ای با چینی‌ها برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بسته شود تا تهرانی‌ها بتوانند در مدت زمان کوتاه صاحب‌خانه شوند.
 
 
 
سرعت ساختمان‌سازی در چین بالاست به طوری که در ایام کرونا ظرف چند روز یک  بیمارستان ۱۰۰۰ تخته ساختند و همچنین یک پل ۱۲ لاینه در کمتر از ۲ روز ساخته شد. 
 
دولت فعلی وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در سال داده و شهرداری هم با ایجاد قرارگاه مسکن به دنبال مانع زدایی در این زمینه است.  شهردار تهران علیرضا زاکانی، 2 سفر در چند ماه گذشته به چین داشت و تفاهم نامه‌ای در خصوص ساخت واحدهای مسکونی با چینی‌ها بست البته این تفاهم نامه هنوز به مرحله قرارداد نرسیده است.
 
چینی‌ها قرار است ۵ میلیارد یورو منابع در حوزه های مسکن، هتل سازی و گردشگری  وارد کشور کنند. تعداد اندکی مهندس هم برای انتقال تکنولوژی به ایران آمده و بعد از آموزش کار به پیمانکاران ایرانی واگذار می شود. یک سری تجهیزات هم  وارد کشور می‌کنند که ایران آنها خریداری و برای ادامه کار مورد استفاده قرار می گیرد؛ کل مصالح ساختمانی هم برای این واحدها از ایران تامین می شود.
 
چینی‌ها در محلات الگو در مناطق ۱۸،۱۹،۲۱ و ۲۲ و همچنین در بافت فرسوده خانه سازی می‌کنند و مدت زمان ساخت به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران سید مهدی هدایت به نصف می رسد و این سازه ها در برابر زلزله مقاوم خواهند بود و اصلا قرار نیست آنها در تهران محله ای برای خود بسازند.
 
کمبود مسکن فقط مخصوص ایران نیست در کشورهای عربی، آفریقایی و .... هم مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و در حال حاضر چینی‌ها که در کشور خود در بحث مسکن اشباع شده‌اند، برای آنها مسکن سازی می‌کنند.
 
در حالی که رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر مهدی عباسی می‌گوید «ایران در صنعت ساختمان‌سازی پیشرو است و در وزارت دفاع کارخانه‌ای وجود دارد که صنعتی سازی ساختمان انجام می‌دهد و باید از  ظرفیت‌های ملی  استفاده کرد. نائب رئیس شورای شهر تهران پرویز سروری می‌گوید« قبلاً ترک‌ها هم در ایران (مسکن مهر) ساختمان‌سازی کردند و «اگر بتوان از ظرفیت چینی‌ها در مسکن استفاده کرد باید دست شهرداری را هم بوسید.»
 
 
به گفته کارشناسان مسکن،  اگر عرضه مسکن بیشتر شود تا حدودی قیمت متعادل می‌شود ولی اثر مطلق ندارد. باید مسکن از یک کالای سرمایه‌ای خارج شود. برای تعادل در قیمت اجاره‌داری باید دولت و شهرداری مانند آمریکا و اروپا که شهرداری هایشان واحدهایی را ساخته و خودشان با قیمت پایین به شهروندان در جهت کنترل بازار واگذار می کنند، ورود کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: چینی ، مسکن ، ساخت مسکن
ارسال به دوستان
ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟