فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۸-۱۱-۱۴۰۲
کد ۹۳۸۹۲۱
انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۸-۱۱-۱۴۰۲

وزرای دولت ابراهیم‌ رئیسی چقدر حقوق می‌گیرند؟

وزرای دولت ابراهیم‌ رئیسی چقدر حقوق می‌گیرند؟
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف بوده در نخستین سال اجرایی‌شدن این قانون (سال ۹۶) سامانه حقوق و دستمزد مدیران دولتی را راه‌اندازی کند تا مردم به‌طور شفاف به فیش‌های حقوقی وزرا و مدیران رده‌ اول تا کارمندان عادی دسترسی داشته باشند اما اجرای این بند تا حالا که مجلس در حال بررسی برنامه هفتم توسعه است، طول کشیده است.

 هرازگاهی صحبت‌های غیررسمی درباره حقوق وزرا و اعضای کابینه دولت مطرح می‌شود که افکار عمومی را به سمت حقوق‌های نجومی می‌برد. وزیران معمولاً حقوق خود را فاش نمی‌کنند اما نمونه‌هایی از سخنان وزرای سابق و فعلی در خصوص میزان مبلغ دریافتی آنها به ‌عنوان حقوق وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق کار در دوره وزارتش از وضعیت بد معیشتی وزرا سخن گفت و وزیر فعلی کار، صولت مرتضوی نیز حقوق ۵۰ میلیونی‌اش را فاش کرده است.

در بند ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده در نخستین سال اجرایی‌شدن این قانون (سال ۹۶) سامانه حقوق و دستمزد مدیران دولتی را راه‌اندازی کند تا مردم به‌طور شفاف به فیش‌های حقوقی وزرا و مدیران رده‌ اول تا کارمندان عادی دسترسی داشته باشند اما اجرای این بند تا حالا که مجلس در حال بررسی برنامه هفتم توسعه است، طول کشیده و مشخص نیست چه زمانی قرار است حقوق کابینه دولت به صورت شفاف اعلام شود. 

ابتدا جمشید انصاری (معاون وقت رئیس جمهور) از راه‌اندازی سامانه حقوق و دستمزد مدیران دولتی خبر داد و گفت این سامانه تنها برای نهادهای نظارتی است و مردم به آن دسترسی نخواهند داشت و در ادامه سال گذشته نیز لطیفی، معاون رییس جمهور دولت سیزدهم از راه‌اندازی سامانه شفافیت حقوق وزرا خبر داد اما هنوز از جزئیات این سامانه خبری نیست. 

در تابستان سال جاری محمد مهاجری فعال سیاسی ادعا کرد که ابراهیم رئیسی در ابتدای دولت سیزدهم، حقوق اعضای کابینه خود را دو برابر کرده است. محسن منصوری معاون رئیسی بلافاصله این ادعا را کذب خواند و گفت اساسا قانون اساسی اجازه این موضوع را نمی‌دهد و دریافتی و پرداختی و سقف و کف تمام پرداخت‌ها در قانون بودجه موجود است. 

لطیفی، دیگر معاون رئیسی نیز در واکنش به این صحبت‌ها اشاره کرد که ممکن است به واسطه‌ی اضافه‌کاری و موارد دیگر، دریافتی وزرا بیشتر شود اما دولت هرگز دست به افزایش چند برابری حقوق وزرا نزده است.

مدتی پس از این ادعاها، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رویدادی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره حقوق دریافتی خود گفت: مجموع حقوق، اضافه‌کار و حق ماموریت و… من حدود ۵۰ میلیون تومان در ماه است.

حقوق ۵۰ میلیونی وزیر کار تنها اطلاعاتی است که از میزان دریافت وزاری کابیه دولت درز پیدا کرده و هیچ اطلاعات دیگری به صورت رسمی از حقوق وزرا در دست نیست.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: وزرا ، دولت رئیسی ، حقوق
ارسال به دوستان
مذاکرات ایران و آمریکا محور رایزنی وزرای خارجه قطر و هلند روسیه: آماده کمک برای دستیابی ایران و آمریکا به توافق هستیم ۶ عادت غذایی که می‌توانند به سلامت استخوان‌ها آسیب بزنند / پای یک ویتامین هم در میان است که هیچ ربطی به استخوان ندارد! استان تهران ۱۳ و ۱۴ تیر تعطیل شد ویلای ۱۲-۷۰؛ معماری مدرن در دماوند (+عکس) رتبه‌بندی ۲۰۲۷ QS: دانشگاه تهران همچنان در صدر دانشگاه‌های ایران قرار دارد آیا شکلات تلخ واقعا به کاهش وزن کمک می‌کند؟ جمهوری‌خواهان کنگره، راهبرد بودجه نظامی ترامپ را «پرخطر و ناهماهنگ» خواندند قطع ناگهانی خدمات 3 بانک / ایجاد مشکل برای میلیون ها ایرانی هیأت «میناب ۱۶۸» از مسقط راهی تهران شد سفر قالیباف و عراقچی به مسقط و دیدار با سلطان عمان (+عکس) سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در راستای تاکید رهبر انقلاب بر نزدیکی روابط دو کشور است پخش زنده رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶ پرویز صراف درگذشت دلیل قطع خدمات مبتنی بر کارت بانک‌ها اعلام شد