فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۳۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۶-۱۰-۱۴۰۲
کد ۹۳۲۷۲۸
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۶-۱۰-۱۴۰۲

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟

چند درصد پزشکان زیرمیزی می‌گیرند؟
طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن  زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی‌کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه فقط در رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، امکان دریافت زیرمیزی وجود دارد گفت: وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند.

هامون سبطی دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طبق بررسی‌ها، تنها ۱۶ درصد پزشکان کشور با توجه به رشته و تخصص خود امکان گرفتن  زیرمیزی را دارند که قطعا عمدهٔ این عزیزان چنین اقدامی نمی کنند، اما در صدا و سیما و در فضای مجازی این فرهنگ رواج یافته که اغلب پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، در حالی که اصلا ۸۴ درصد پزشکان از این موقعیت برخوردار نیستند؛ روانپزشکان یا متخصصان کودک یا متخصصان غدددرون ریز و و و ...، نمی‌توانند از بیمار چیزی به نام زیرمیزی دریافت کنند.

وی گفت: فقط در  رشته‌های خاصی از جمله جراحی ها، این چنینی امکانی وجود دارد اما وقتی در جامعه جا می‌افتد که پزشکان زیرمیزی بگیر هستند، فشار اجتماعی به آنها وارد می‌شود و تشویق به مهاجرت می‌شوند؛ بنابراین،  بیش از ۹۰ درصد پزشکانی که بعضا درآمد کافی هم ندارند در آتش تعداد معدود پزشک متخلفٍ زیررمیزی بگیر می‌سوزند. واقعیت این است که تخلفات در مشاغل حساس دیگر نیز وجود دارد اما چرا آنها بزرگنمایی نمی‌شود بلکه فقط عده‌ای به دنبال تخریب جایگاه پزشکان و کادر پزشکی هستند.

دبیر کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت  ادامه داد: اگرچه حتی یک مورد تخلف در جامعه پزشکی هم ناروا و نپذیرفتنی است اما نباید فراموش کنیم که کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا چگونه از جسم و جان خود مایه گذاشتند. درواقع حالا پس از فروکش کردن همه گیری کووید، حلقه فاسد و نفوذی که قصد دارد پزشکی  ایران را  که از نهادهای مولد کشور است، نابود کند، دوباره در حال جوسازی برای جلوگیری از ترمیم شدن نگاه مردم به کادر درمان است. شک نیست که این موضوع برای آینده کشور خطرناک است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده