فیلم بیشتر »»
کد خبر ۹۱۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۲
کد ۹۱۲۸۲۱
انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۲-۰۸-۱۴۰۲

مدیرعامل بانک ملی ایران : ما بانکداریم نه بنگاهدار

مدیرعامل بانک ملی ایران : ما بانکداریم نه بنگاهدار
نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: ما بانکداریم نه بنگاهدار ، هر مدیری که دربدنه بانک ملی ایران و شرکت‌های تابعه در برابر واگذاری مقاومت کند برکنار خواهد شد؛ وقتی به ما مسئولیتی می دهند انتظار است که بر طبق قواعد و وظایفی که تکلیف کرده اند، قدم برداریم.
ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانک با اشاره به این مطلب که براساس برنامه ریزی ها و سیاست های دولت و بانک در مسیر خروج از بنگاه داری، واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک قدم برمی داریم، گفت: یکی از اولویت ها و مهمترین دستور کار در بانک، خروج از بنگاه داری و واگذاری اموال و دارایی های مازاد بانک است که بنا داریم تا پایان سال این هدف با سرعت بیشتری محقق شود.
 
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، نجارزاده در این نشست که اعضای هیات مدیره،هیات عامل و معاونان بانک ملی ایران و مدیران ارشد شرکت های تابعه و تابعه بانک نیز حضور داشتند، با بیان این که برآیند اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه شود، افزود: پرداختن به بانکداری به جای بنگاه داری به عنوان یک استراتژی، اقدامی است که بانک ملی ایران آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است و همه شرکت های بانک در راستای عملیات بانکداری و منطبق بر رویه و چارچوب های بانک هستند و باید از این سیاست تمکین کنند.
 
 نجارزاده در ادامه این نشست در بخش دیگری از سخنانش به وجود 53 میلیون مشتری بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران با یک عملکرد درست و مطلوب و کسب موفقیت های جدید باید پاسخگوی دولت و آحاد جامعه به عنوان اصلی ترین سهامداران بانک باشد.
 
وی با تاکید بر این نکته که مدل ارزشیابی شرکت های تابعه باید بهبود و تقویت شود، گفت: باید ارزیابی عملکرد شرکت های تابعه بانک طی یک دوره با شرایط و چارچوبی خاص برگزار شود.
 
نجارزاده در ادامه افزود: ما بانکداریم نه بنگاهدار، هر مدیری که دربدنه بانک ملی ایران و شرکت‌های تابعه در برابر واگذاری مقاومت کند برکنار خواهد شد؛ وقتی به ما مسئولیتی می دهند انتظار است که بر طبق قواعد و وظایفی که تکلیف کرده اند، قدم برداریم.
 
وی با بیان این مطلب که انضباط مالی در تمامی بخش های بانک با اهمیت است و این سیاست باید سرلوحه تمام  امور شرکت های تابعه باشد، افزود: با توجه به تدوین راهبردها و سیاست های بانک، انضباط مالی در تمامی شرکت های بانک یک رکن اصلی است و تمرکز حساب های شرکت های تابعه در بانک ملی ایران یک ضرورت است.
 
وی در بخش دیگری از این همایش با تاکید بر این که خروج از بنگاه داری براساس سیاست های دولت و اهداف بانک صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: با یک ریل گذاری جدید در بانک باید در مسیر خلق بنگاه حرکت کنیم.
 
نجارزاده یادآور شد: بنگاه داری وظیفه بانک نیست، بلکه بانک باید بنگاه خلق کند و سپس آن را در اختیار مدیران بنگاه های اقتصادی متخصص قرار دهد تا زمینه رشد اقتصادی، رونق تولید و اشتغالزایی در کشور فراهم شود.
 
مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به روند واگذاری بنگاه ها در سال جاری، اعلام کرد: با اصلاح روش ها و فرآیندها، این روند شتاب خواهد گرفت.
ارسال به دوستان
موج جدید حمله به قالیباف/ کامران غضنفری: مذاکرات را برخلاف تمام خطوط قرمز رهبری انجام می‌دهد جمع‌آوری‌ گازهای مشعل بیش از دو برابر شد دادگستری هرمزگان: متأسفانه موشک مستقیماً به بدن شهید ماکان نصیری اصابت کرده / حتی تار مویی هم از ماکان پیدا نشد حسین موسویان: بدون ختم تهدیدهای موجودیتی بین اسرائیل و ایران، هیچ توافقی پایدار نیست ارزان‌ترین کشورهای اروپا برای زندگی( اینفوگرافیک) «سیندرلا» چگونه دستگیر شد؟ پس از ۲۵ سال، سامسونگ دیگر باارزش‌ترین شرکت کره‌ای نیست! چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها)