فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۲
کد ۸۹۴۹۵۵
انتشار: ۲۰:۰۸ - ۰۱-۰۴-۱۴۰۲

امیرعبداللهیان: خبرهای خیلی خوبی در راه است

امیرعبداللهیان: خبرهای خیلی خوبی در راه است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در امارات حضور دارد، پس از دیدار با مقام‌های ارشد این کشور گفت «همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد یک فصل نوینی شده است».
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت همکاری تهران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد یک فصل نوینی شده است.
 
به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در چهارمین مقصد سفرش به حاشیه خلیج فارس در امارات حضور دارد، پس از دیدار با مقام‌های ارشد این کشور گفت «همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس وارد یک فصل نوینی شده است».
 
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از امارات، به قطر، عمان و کویت نیز سفر کرده بود.
 
امیرعبداللهیان امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر امور خارجه و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات عربی متحده به خبرنگاران گفت: «ما در این کشورها موضوعات دوجانبه را در دستور کار جدی خود قرار دادیم و درباره رفع موانع و تسهیل همکاری‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری، علمی و فناوری بحث و تبادل‌نظر داشتیم».
 
او در ادامه گفت: «پیگیری توافقات رئیس‌جمهور با مقامات عالی عمان و قطر در دستور کار ۲ مقصد اول ما بود. از جمله موضوعاتی که در هر چهار کشور با مقامات عالی این کشورها دنبال کردیم، مسئله ایرانیان مقیم این کشورهاست».
 
امیرعبداللهیان درباره پیگیری مشکلات ایرانیان حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «برخی از مشکلات در خصوص فعالیت و حضور ایرانیان در کشورهایی مثل کویت و امارات وجود دارد که اتفاق‌نظر داشتیم که به سرعت از طریق تشکیل کمیسیون کنسولی این مشکلات حل‌وفصل شود و از ظرفیت ایرانیان در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور بتوانیم استفاده کنیم».
 
دیپمات ارشد ایران گفت: «در این سفر مسئله دیپلماسی پارلمانی هم در دستور کار بود و بر تمرکز بیشتر بر ظرفیت دیپلماسی پارلمان در برخی از این کشورها بحث و اتفاق‌نظر داشتیم».
 
امیرعبداللهیان درباره همکاری‌های منطقه‌ای تصریح کرد: «در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه شمالی و جنوبی خلیج فارس، ایده تشکیل مجمع گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای مطرح شد و مورد استقبال یکایک این چهار کشور قرار گرفت. ما در شهریور ماه به ابتکار دبیرکل سازمان ملل اولین نشست وزرای خارجه همسایه هشت کشور را داریم یعنی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به اضافه جمهوری اسلامی ایران و عراق».
 
وزیر امور خارجه کشورمان درباره برگزاری نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز ابراز امدواری کرد و گفت: «اتفاق‌نظر داشتیم با مقامات عالی  و همتایان خودم در این چهار کشور که لازم است این ابتکار دبیرکل را به فال نیک بگیریم و نسبت به برگزاری نشست سران هشت کشور در یکی از پایتخت‌ها اقدام کنیم و نسبت به پیگیری ابتکارات در این چارچوب بتوانیم اقدامات موثرتری را انجام دهیم».
 
امیرعبداللهیان در پایان گفت: «در عین حال، در هر یک از این کشورها از جمله موضوعات مورد توجه ما مباحث فرهنگی و دیپلماسی عمومی هم قرار گرفت اما در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و تجاری خبرهای خیلی خوبی را در آینده برای ملت عزیزمان و ملت‌های این چهار کشور خواهیم داشت».
ارسال به دوستان
دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است ترامپ: شاید باید دوباره نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری بشوم! تجارت سیاه جسد؛ چرا اشراف اروپایی مومیایی های مصر را می خوردند؟ / مهمانی های مومیایی گشایی چگونه برگزار می شدند درگذشت آذر عظیما؛ بانوی پیشکسوت آواز ایران بررسی اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو در وزارت صمت نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از لبنان ندارد