فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۷-۰۳-۱۴۰۲
کد ۸۹۳۱۲۲
انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۷-۰۳-۱۴۰۲

آتش‌سوزی بازار چسب تهران هنوز ادامه دارد

آتش‌سوزی بازار چسب تهران هنوز ادامه دارد
حدود 24 ساعت از آغاز آتش‌سوزی بازار چسب تهران می‌گذرد. در چند ساعت اولیه آتش‌سوزی در مغازه‌های بالایی خاموش و عملیات لکه‌گیری نیز به پایان رسید و عملیات ایمن‌سازی آغاز شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران آخرین وضعیت مهار آتش در انبار چسب در بازار سید ولی را تشریح کرد.
 
به گزارش ایلنا، جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره آخرین وضعیت مهار آتش‌سوزی گسترده صبح روز گذشته در بازار سید ولی در انبار چسب و حلال‌های کفاشی گفت: عملیات مهار این آتش‌سوزی که از روز گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: حدود 24 ساعت از آغاز آتش‌سوزی می‌گذرد. در چند ساعت اولیه آتش‌سوزی در مغازه‌های بالایی خاموش و عملیات لکه‌گیری نیز به پایان رسید و عملیات ایمن‌سازی آغاز شد.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه مشکل اصلی این انبار زیر زمین بود، گفت: آتش‌نشانان از همان ساعات اولیه از سه نقطه و سه جبهه در نقاط غربی و شرقی و روی سقف شیروانی عملیات خود را آغاز کرده و ادامه دادند. مشکل اصلی در قسمت زیر زمین این انبار است. باتوجه به اینکه انبارهای بزرگتری در زیرزمین وجود دارد و به گفته مالکان چندین برابر طبقه همکف اجناس در طبقه زیرزمین وجود دارد، این بخش کاملا شعله‌ور بود و فقط یک مسیر به بالا داشت که آن هم یک راه پله بسیار باریک بود.
 
ملکی تصریح کرد: حرارت و شعله زیادی از این راه‌پله به بیرون متصاعد می‌شد و علیرغم تلاش آتش‌نشانان امکان ورود به این بخش وجود نداشته و همچنین احتمال انفجار و تخریب بخشی از ساختمان وجود داشت از همین‌رو عملیات تهاجمی در قسمت زیرزمین با در نظر گرفتن تمام ریسک‌ها انجام شد و عملیات زمانبر و سخت بود و برای اینکه آسیبی به آتش‌نشانان وارد نشود با احتیاط کامل و با حداقل نفرات کار انجام شد.
 
وی ادامه داد: حوالی ساعت 23:09 شب گذشته در حالی که آتش‌نشانان مشغول فعالیت بودند به یکباره سقف قسمت شرقی به وسعت بیش از 50 متر تخریب شده و روی مغازه‌ها ریخت و با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود و احتمال تخریب ساختمان وجود داشت و با توجه به اینکه با حداقل نفرات عملیات در حال انجام بود و همین امر باعث شد که در هنگام ریزش کسی آسیب نبیند و در زیر آوار گرفتار نشود.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پس از ریزش سقف دوباره عملیات ادامه پیدا کرده و بخش زیادی از آتش در قسمت شرقی با تلاش آتش‌نشانان خاموش شد، اما همچنان در زیرزمین با توجه به حجم بالای اجناس و شدت زیاد حرارت و وجود گازهای متصاعد شده از سوختن چسب‌ها که مسموم کننده است، علیرغم اینکه با محلول آب و کف عملیات انجام می‌شود اما حرارت بر مواد غلبه کرده و مجددا شعله‌وری ایجاد می‌شود. اما کماکان همچنان آتش‌نشانان عملیات را انجام می‌دهند درجه حرارت نسبت به روز گذشته کمتر است و امیدواریم که امروز عملیات اطفاء به پایان برسد.
 
وی تاکید کرد: این ساختمان در دو الی سه سال گذشته شش مرتبه مورد بازدید قرار گرفته و اخطار لازم داده شده بود، اما ترتیب اثر داده نشده بود.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: آش سوزی ، بازار تهران
ارسال به دوستان
چرا کلسترول شما پایین نمی‌آید؟؛ مقصر اصلی این ۴ عادت روزانه است ترامپ: بنزین باید ارزان شود زن بریتانیایی ملخ صورتی در باغ خانه‌اش پیدا کرد(+عکس) کاهش قیمت جهانی طلا به کمترین رقم طی 2 هفته اخیر قیمت جهانی نفت امروز 1405/4/3  رابرت مالی: ترامپ بالاخره پذیرفت که برای تشویق ایران، امتیازات اقتصادی بدهد سهم مالیات از اقتصاد ۳۸ کشور بزرگ جهان چقدر است؟ (+ اینفوگرافیک) شب آخر دور دوم گروهی؛ پرتغال و کلمبیا به دور بعد رسیدند/ درخشش تیم کیروش مقابل انگلیس(+خلاصه بازی ها) مداحی ای اهل حرم میر و علمدار نیامد مجید بنی فاطمه اشک های مان را دریغ نکنیم: چرا بعد از گریه کردن آرام می گیریم؟ ترامپ، نتانیاهو را به قطع رابطه تهدید کرد: «همه از تو خسته شده‌اند» ۹ واقعیت شگفت‌انگیز درباره مغز که هنوز دانشمندان را شگفت‌زده می‌کند راز طول عمر از زبان جراح گوارش: ۹ میوه برتر برای سلامتی نصیحت روسیه به کشورهای عربی: اتحاد علیه ایران اشتباه است ۴۰ قطعه شعر تاسوعایی از شاعران معاصر