فیلم بیشتر »»
کد خبر ۸۹۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۲
کد ۸۹۱۰۸۷
انتشار: ۱۹:۰۲ - ۳۰-۰۲-۱۴۰۲

حمله ناشیانه صداوسیما به «غریب» و شهید بروجردی

حمله ناشیانه صداوسیما به «غریب» و شهید بروجردی
این کج فهمی و نافهمی صداوسیما در مواجهه با یک اثر هنری، ریشه‌ای تاریخی دارد و خیلی هم تازه نیست اما با ژست‌های مدیران انقلابی صداوسیما که هر روز خود را گشاده‌روتر و پذیرای همه جریان‌ها تلقی می‌کنند، خیلی فاصله دارد و همان دم خروس است!
رضا جعفری در عصر خبر نوشت: برنامه صبحگاهی یکی از شبکه های تلویزیونی با حضور یک کارشناس توئیتری بار دیگر انحصارطلبی صداوسیما را عیان کرد.
 
دم خروس انحصار طلبی صداوسیما در روایت تاریخ، سالهاست گریبان هنرمندان را گرفته و حالا همین موضوع در ساترا نیز خودنمایی می‌کند جایی که شبکه نمایش خانگی باید زیر تیغ ممیزی افرادی باشد که تاریخ و سیاست را از دریچه نگاه خودشان یا همان قاب تلویزیون می‌بینند و روایت دیگری را جز روایت خود نمی‌پسندند! گویی تمام رسانه‌ها باید مشی آنها را داشته باشند و برای روایت تاریخ با آنها هماهنگ باشند! 
 
در تازه ترین شفاف سازی و رونمایی از «انحصار طلبی» صداوسیما کارشناسی که توئیت‌ها و یادداشت‌هایش زبانزد خاص و عام است و همه او را یک فعال غیرفرهنگی و بولتن‌ساز می‌دانند تا خبرنگار فرهنگی، در برنامه زنده گفته فیلم غریب مشکلاتی دارد که نشان از مشکلات نویسنده است! 
 
شهید بروجردی دیالوگ‌هایی دارد که نباید داشته باشد و اصلا چه نیازی بود و...مجری هم همراهی می‌کند و تاکید می‌کند که اگر نبود هم ایرادی به شخصیت فیلم وارد نمی‌کرد! بعد هم کارشناس دلسوز می‌گوید یعنی چی که «من شهید بروجردی خودم را ساختم»؟ شهید بروجردی یک نفر است و ملی است و ... 
 
اما اصل ماجرا چیست؟ 
 
صداوسیما با این برنامه ثابت کرد که چرا دنبال تعطیلی نمایش خانگی و ممیزی من در آوردی سریال‌های مختلف است، آنها هیچ روایتی را غیر از روایت خود بر نمی‌تابند! اگر شهید بروجردی از پر شدن زندان‌ها انتقاد می‌کند، آن را سیاسی تلقی می‌کنند و برای «دفاع از نظام» حاضرند فیلم خوب، شهید عزیز و سازمان سینمایی سپاه را هم قربانی کنند تا کسی جرات ساخت فیلم تاریخی بویژه تاریخ معاصر را نداشته باشد!  
 
این کج فهمی و نافهمی صداوسیما در مواجهه با یک اثر هنری، ریشه‌ای تاریخی دارد و خیلی هم تازه نیست اما با ژست‌های مدیران انقلابی صداوسیما که هر روز خود را گشاده‌روتر و پذیرای همه جریان‌ها تلقی می‌کنند، خیلی فاصله دارد و همان دم خروس است! 
 
که اگر واقعا چند صدایی خواست مسئولان انقلابی کم مخاطب‌ترین دوران صداوسیما بود، هم خندوانه پخش می‌شد، هم دورهمی و هم نود...اما چه فایده که اکنون دوران «بله قربان‌گوها»یی است که بولتن می‌خوانند و روی آنتن می‌روند تا فیلم دفاع مقدس را به بهانه نقد، تخریب کنند تا دیگر کسی جز خودشان سمت این سوژه ها نرود!  
 
ظاهرا برای انحصارطلبان صداوسیما «شهید خوب»، شهید ساکت است! که در هیچ شرایطی انتقاد نمی‌کند! 
 
شاید بد نباشد صداوسیما به جای انتقاد از تک گل سینمای ایران در ژانر دفاع مقدس که دست بر قضا مخاطبان بسیاری نیز داشته و دارد، اگر خودش بلد است، دست به کار شود و فیلم جنگی پرمخاطب بسازد؛ البته به شرطی ساخت سریال «حبیب» که اصلا مشخص نشد کی شروع شد و کی تمام شد را برای حاج قاسم فاکتور نکند و جای محتوای الف ویژه جا نزند!
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم وقتی برای عکس گرفتن با ایرانِ پیروز صف می‌کشند تقاضا از برخی مداحان: درباره بقیه مسائل هم راهکارهای نو بدهید! سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند