فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۷۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۳-۰۱-۱۴۰۰
کد ۷۷۸۹۸۶
انتشار: ۱۴:۰۲ - ۲۳-۰۱-۱۴۰۰

پاسکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها در فیلتر کلاب هاوس

عصر ایران
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس معتقد است؛ در مشکل مربوط به پیام رسان کلاب هاوس وزارت ارتباطات با نامه نگاری سعی دارد که توپ را به زمین اپراتورها انداخته و از زیر بار قانونی که بر دوش این وزارتخانه است، شانه خالی کند.

پاسکاری وزارت ارتباطات و اپراتورها در فیلتر کلاب هاوسنایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس معتقد است؛ در مشکل مربوط به پیام رسان کلاب هاوس وزارت ارتباطات با نامه نگاری سعی دارد که توپ را به زمین اپراتورها انداخته و از زیر بار قانونی که بر دوش این وزارتخانه است، شانه خالی کند.

به گزارش ایلنا، وزارت ارتباطات طی نامه‌ای به مدیران سه اپراتور تلفن همراه کشور آن‌ها را متهم به اختلال در پیام رسان کلاب هوس کرده و به آن‌ها 24 ساعت مهلت داده تا در صورت عدم وجود دستور قضایی، اختلال در کلاب هاوس را متوقف و رفع کنند.

این در حالی بود که یکی از این اپراتورها در همان ابتدای اختلال، اعلام کرد که مشکل به وجود آمده ارتباطی با آن‌ها ندارد.

نامه‌نگاری وزارت ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه انداخت توپ به زمین آن‌ها و شانه خالی کردن از وظایف قانونی است

در همین راستا محمد وحیدی، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت‌وگو با ایلنا معتقد است؛ نامه‌نگاری وزارت ارتباطات با اپراتورهای تلفن همراه انداخت توپ به زمین آن‌ها و شانه خالی کردن از وظایف قانونی است که بر دوش این وزارتخانه قرار داده شده است.

وی گفت: این اولین بار نیست که وزارت ارتباطات در هنگام بروز مشکل تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازد.

وحیدی با اشاره به خبر لو رفتن اطلاعات تعداد زیادی از کاربران کلاپ هاوس، افزود: طبق قانون وزارت ارتباطات مکلف به حمایت از اطلاعات کاربرانی است که در فضای مجازی به صورت قانونی فعالیت دارند.

وی شورای عالی فضای مجازی را نیز در شرایط پیش آمده مقصر دانست و افزود: این شورا نیز مانند وزارت ارتباطات با توجه به وظایف حاکمیتی و قانونی خود در سرگردانی کاربران کلاب هواس و دزدیده شدن اطلاعات آن‌ها گناه کار است.

وحیدی این را نیز پذیرفت علاوه بر ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول، خلاء‌های قانونی نیز در این زمینه وجود دارد که باید از طریق مجلس شناسایی و مرتفع شود.

وی تشکیل کمیته فضای مجازی مجلس را مربوط به همین امر عنوان کرد.

وحیدی اظهار کرد: زمان زیادی از آغاز به کار مجلس یازدهم نگذشته بود که در کمیسیون فرهنگی مجلس کمیته فضای مجازی را تشکیل داده و در نامه‌های متعدد از وزارت ارتباطات و شورای فضای مجازی خواستیم که در شناسایی خلاءهای قانونی مجلس را یاری کنند تا آن را به صورت لایحه به مجلس برده و به مصوبه تبدیل کنیم.

به گفته وی؛ تا این لحظه همکاری درخوری از سوی وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی با مجلس نشده است.

وحیدی سخنان مقام معظم رهبری درباره فضای مجاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: رهبر انقلاب نسبت به خطرات فضای مجازی در صورت عدم برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کافی بر آن را گوشزد کرد‌ه‌اند،‌ حالا دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند بیش از گذشته با برنامه‌ریزی دقیق از تکرار مشکلات و نارضایتی کاربران جلوگیری کنند.

ارسال به دوستان
رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند