کد خبر ۷۶۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۹
کد ۷۶۶۵۴۷
انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۳-۱۱-۱۳۹۹

خروج مازندران از وضعیت قرمز کرونایی

خروج مازندران از وضعیت قرمز کرونایی
بر اساس اعلام مسئولان ستاد کرونای مازندران هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، عباس آباد و کلاردشت زرد است. پیش از این وضعیت سوادکوه قرمز و بقیه 6 شهرستان هم نارنجی بود.

 با توجه به این که ۱۰ شهرستان مازندران به عنوان شهرستان‌های باقیمانده قرمز کشور بودند اکنون همه این شهرها از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد سوق یافتند.

به گزارش تسنیم، شیوع ویروس منحوس کرونا حدود 11 ماهی است که گریبانگیر مردم کشور و استان شده است. مازندران استانی با پذیرش گردشگران مقیم و غیرمقیم در طول سال میزبان 20 میلیون توریست داخلی و خارجی است که بخشی از این افراد به واسطه دارا بودن ویلای شخصی، شهروندان یا روستاییان مقیم برخی فصول سال قلمداد می‌شوند.

این استان که از آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا دست و پاگیر شده بود، اکنون در حال گذر از پیک سوم شیوع ویروس کرونا بوده و تلاش مسئولان استانی بر این است که تا ماه‌های باقیمانده به سرمای زمستان، جلوی ورود به پیک چهارم کرونا را بگیرند و آن را کنترل کنند.

در هفته‌های گذشته که طرح‌های ممنوعیت تردد در محورهای مازندران و استان‌های دیگر کشور اعمال شده در ابتدا کمی بر ورودی مسافران افزوده ولی صدور کارت‌های تردد توسط فرمانداری‌ها و استانداری سبب شد تا مازندران گوی سبقت را از شیوع ویروس کرونا و تبدیل این استان به عنوان استان اول قرمز کرونایی کشور بربابید.

در زمانی که از هفته‌های گذشته شیب شیوع ویروس کرونا در استان‌ها از قرمز به نارنجی، زرد و حتی آبی سوق یافته، 10 شهرستان مازندران و 2 شهر استان گلستان به عنوان شهرهای قرمز شمالی ایران تبدیل شده بودند که با تلاش مسئولان و مردم استان اکنون هیچ شهرستان مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی نبوده و بسیاری از شهرهای قرمز به وضعیت نارنجی و زرد سوق یافتند.

شکنندگی شیوع ویروس کرونا در استان

بر اساس اعلام مسئولان ستاد کرونای مازندران هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، عباس آباد و کلاردشت زرد است. پیش از این وضعیت سوادکوه قرمز و بقیه 6 شهرستان هم نارنجی بود.

نقشه رنگ‌بندی کرونایی نرم افزار ماسک همچنین نشان می‌دهد که وضعیت مابقی 15 شهرستان مازندران هم اکنون نارنجی است. پیش از این وضعیت 10 شهرستان مازندران شامل ساری، قائم‌شهر، آمل، فریدونکنار، بابل، جویبار، تنکابن، رامسر، نکا و سوادکوه قرمز بود.

به گفته سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساعت گذشته تعداد 207 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند. در این مدت تعداد 210 نفر از افراد مشکوک بستری شده از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: هم اکنون هزار و 116 نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد 239 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از پذیرش 44 بیمار جدید در مراکز درمانی این دانشگاه خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 30 نفر بهبود یافته و مجموع بستری شدگان با احتساب 43 نفر بخش مراقبت‌های ویژه به عدد 224 رسیده است.

برچسب ها: مازندران ، کرونا ، بیماری
ارسال به دوستان
مردم قبل از گوگل چطور در اینترنت جستجو می‌کردند؟ نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد(+عکس) ۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس) عراقچی: تحریم صادرات نفت و پتروشیمی تعلیق شد/ برخی پول های مسدود شده آزاد شدند / طرح بزرگ بازسازی و توسعه اقتصادی ایران اجرایی شد معمای نام‌گذاری خودروهای مرسدس‌ بنز؛ هر حرف و عدد چه معنایی دارد؟ چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه