کد خبر ۷۶۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۹
کد ۷۶۴۵۴۶
انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۰-۱۰-۱۳۹۹

دعوت از مردم برای اهدای خون در تهران

دعوت از مردم برای اهدای خون در تهران
با سرد تر شدن و تداوم آلودگی هوای استان تهران و در پی آن کاهش تردد این نگرانی وجود دارد که ذخایر خون کاهش یابد و به همین دلیل پیش از اینکه تامین خون بیماران با مشکل مواجه شود از اهدا کنندگان و شهروندانی که واجدشرایط اهدای خون هستند دعوت می کنم که برای این امر مهم اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران از شهروندان دعوت کرد که در شرایط همه‌گیری کرونا و سرمای هوا، اهدای خون را در برنامه زندگی خود قرار دهند و بیماران را فراموش نکنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل انتقال خون استان تهران، محمدرضا مهدی زاده نیاز به خون را امری ضروری و مستمر دانست و گفت: از شهروندان تشکر می کنم که با دعوت برای اهدای خون این امر ضروری را در اولویت کاری خود قرار می دهند و در اولین فرصت به یاری بیماران می شتابند.

وی تاکید کرد: با سرد تر شدن و تداوم آلودگی هوای استان تهران و در پی آن کاهش تردد این نگرانی وجود دارد که ذخایر خون کاهش یابد و به همین دلیل پیش از اینکه تامین خون بیماران با مشکل مواجه شود از اهدا کنندگان و شهروندانی که واجدشرایط اهدای خون هستند دعوت می کنم که برای این امر مهم اقدام کنند.

مهدی زاده همچنین با اشاره به عمر سه روزه پلاکت خون گفت: نیاز به پلاکت برای بیماران سرطانی و کسانی که مشکل انعقادی دارند و برخی بیماری های دیگر نیازی همیشگی است و متاسفانه برخلاف خون کامل که بیش از یک ماه امکان مصرف و نگهداری دارد عمر پلاکت فقط سه روز است و از شهروندان دعوت می کنم که با اهدای خون و پلاکت به نجات جان این بیماران کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان تهران پیش از این هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرده بود: مردم در این روزها به هر دلیل که از خانه خارج می شوند، اهدای خون را در اولویت کار روزانه خود قرار دهند و مانند همیشه یاری رسان انتقال خون و نجات دهند بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن باشند.

وی بر تلاش مضاعف برای تامین فرآورده های خونی بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت در این روزهای سخت تاکید کرد.

 مهدی زاده با تایید کاهش آمار مراجعات مردم به مراکز اهدای خون، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما و همکاران، تامین خون سالم و کافی برای بیماران بستری در بیش از ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی در پایتخت است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: شیوع گسترده ویروس کرونا در موج سوم و ایجاد نگرانی های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی در کاهش آمارهای حضور و اهدای خون مردم است که برای از بین بردن نگرانی ها، بارها اعلام کرده ایم که مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، در بالاترین سطح سلامت قرار دارد و البته مراقبت از سلامت اهداکنندگان خون، وظیفه اصلی ما بوده و خواهد بود.

وی ضمن اشاره به نقش مردم در نجات و زندگی بخشیدن به بیماران نیازمند به خون افزود: حضور مستمر مردم به طور خاص در این روزهای سخت می تواند بهترین و شیرین ترین لحظه ها را در نظام سلامت بسازد زیرا چشم بیماران، منتظر اهدای خون مردم و رساندن این مایه حیات بخش به بدن رنجور آن هاست.

مهدی زاده با تشویق مردم به اهدای خون گفت: واقعا در این روزها، بیش از همیشه به مهربانی و وفاداری مردم نیاز داریم و امیدواریم در کنار سختی ها و تلخی های کرونا، شاهد صحنه های پر از عشق و زندگی در مراکز اهدای خون باشیم و باید از مردم عزیز تشکر کنم که هر وقت شرایط سخت می شود، با همه توان و انگیزه به میدان می آیند.

ارسال به دوستان
چوب گلف بوگاتی معرفی شد / تبدیل زمین گلف به پیست مسابقه (+عکس) چرا بعضی‌ها بعد از نوشیدن قهوه آرام می‌شوند و بعضی مضطرب؟ قراردادی که ایلان ماسک را نجات داد؛ کدام کشور آسیایی ناجی «اسپیس‌ایکس»‌ شد؟ چرا جنگنده اف ۳۵ موشک‌هایش را درون بدنه خود پنهان می‌کند؟ ایران قدیم؛ تصویری از یک «درویش خوش‌قیافه» در دوران قاجار مغز ما چگونه همزمان به دو زبان صحبت می‌کند؟ برندهای خودرویی با کمترین مشکل گزارش شده از سوی خریداران در سال ۲۰۲۶ (+ اینفوگرافیک) درخشش بیرانوند در جام جهانی؛ بهترین بازیکن زمین شد تیزبین ها مچ این ماهی پنهان کار را بگیرند! / رکورد 10 ثانیه رکوردداران حبس نفس با حضور یک قهرمان برهنه! (اینفوگرافیک) رقابت در عصر هوش مصنوعی: چه کسانی برنده خواهند بود؟ استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای تخمین هزینه پروژه های صنعتی آموزش زبان انگلیسی به سبک عصر ایران / درس پنجاه و شش واکنش نتانیاهو به شایعات تاثیرپذیری از دونالد ترامپ وقوع انفجار در تاسیسات گاز مایع راس لفان قطر