فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۵۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۹
کد ۷۵۵۰۶۷
انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸-۰۸-۱۳۹۹

ویتامین‌هایی که ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

عصر ایران
ویتامین دی نقش موثری در ایمنی دستگاه تنفسی و التهابات ناشی از آن دارد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که سطح ویتامین دی بدن بالا باشد. البته ویتامین دی شبیه شمشیر دو لبه است که در برخی تحقیقات هم توصیه نمی شود.

ویتامین‌هایی که ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهدمسوول بخش میکروبیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: رژیم غذایی در تقویت سیستم ایمنی بدن و ابتلا به بیماری‌ها و ویروس کرونا نقش بسیار موثری دارد و می‌توان با دریافت مواد غذایی سالم، بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مقاوم کرد.

به گزارش ایرنا، هنگامه صعودی اظهار داشت: بدن ما به گروه هایی از میکرو المان ها نیاز دارد تا با ویروس کرونا و سایر ویروس ها مقابله کند و این ریزمغذی ها در غذاهای سالم وجود دارد.

وی ادامه داد: ویتامین دی نقش موثری در ایمنی دستگاه تنفسی و التهابات ناشی از آن دارد؛ بنابراین بسیار اهمیت دارد که سطح ویتامین دی بدن بالا باشد. البته ویتامین دی شبیه شمشیر دو لبه است که در برخی تحقیقات هم توصیه نمی شود اما کمبود آن برای بدن مضر است.

این متخصص میکروبیولوژی زینک یا روی را برای تقویت ایمنی بدن در شرایط بیماری های عفونی و ویروسی تاثیرگذار دانست و افزود: ویتامین سی نیز برای ایمنی بدن بسیار مفید است البته تحقیقات و بررسی ها روی ویتامین ها در حال انجام است و نمی توان گفت ویتامینی به صورت قطعی از ابتلا به کرونا جلوگیری می کند.

صعودی تاکید کرد: ۸۰ درصد افرادی که به کرونا مبتلا می شوند، نقص ویتامین دی دارند و در بدن ما ایرانی ها به خصوص بانوان کمبود شدید ویتامین دی ملاحظه می شود؛ بنابراین نیاز است ویتامین دی و زینک مصرف شود و سبزیجات تازه، میوه ها کمک می کنند که بدن در برابر بیماری ها مقاومت داشته باشد و با ویروس مقابله کند. در مقابل آن مواد غذایی چرب و کم تحرکی بدن را ضعیف می کند و نمی تواند به خوبی با ویروس و بیماری ها مبارزه کند.

مسوول بخش میکروبیولوژی بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار داشت: به طور کلی برای تقویت بدن نیاز است که تمام مواد غذایی مصرف شود اما اولویت با ویتامین های دی، زینک و سی است.

مردم مسوولیت اجتماعی خود را رعایت کنند

صعودی در خصوص افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا تصریح کرد: پس از قرنطینه آمار مبتلایان و مرگ و میر بسیار کاهش داشت و تعداد مرگ و میر دو رقمی شده بود به صورتی که کسب و کارها بازگشایی شدند اما در حال حاضر مرگ و میر به روزی حدود ۴۰۰ نفر رسیده است.

این متخصص میکروب شناسی اظهار داشت: علاوه بر بحث های علمی اپیدمیولوژی که می گوید ویروس جهش پیدا کرده و تهاجمی تر شده است و بیماری زایی آن تغییر پیدا کرده رفتارهای جامعه در مقابله با ویروس اهمیت فراوان دارد. مردم هنوز آموزش ندیده اند که بدانند این ویروس تا مدت طولانی در کنار ما وجود دارد. ویروس در بدن انسان ها زنده است و اگر میزبانی (بدن انسان) وجود نداشته باشد ویروس از بین می رود که متاسفانه ما انسان ها آغوش خود را برای ابتلا به ویروس باز کرده ایم و به جایی رسیده ایم که کنترل آن بسیار سخت شده است.

این متخصص میکروبیولوژی در ادامه گفت: در حال حاضر شرایط زندگی مثل تحصیل، رستوران رفتن و برگزاری مهمانی ها تغییر کرده و ما باید این شرایط را بپذیریم زیرا در غیر این صورت شرایط مبتلایان بسیار بدتر می شود.

صعودی اظهار داشت: نیاز است مسوولان دولتی نیز قوانین سخت گیرانه تری را وضع کنند اما خود مردم نیز در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه کوتاهی می کنند . نیاز است مردم جامعه مسوولیت اجتماعی را به درستی رعایت کنند زیرا سلامت خود و خانواده شان در خطر است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا ، ویتامین
ارسال به دوستان
۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده