فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۹
کد ۷۴۸۰۷۹
انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۲-۰۷-۱۳۹۹

تاثیر مولتی ویتامین های مختلف در مبارزه با کرونا

تاثیر مولتی ویتامین های مختلف در مبارزه با کرونامحققان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران توصیه می‌کنند افراد برای افزایش سیستم ایمنی بدن از مولتی ویتامین‌ها در مبارزه با بیماری کووید- 19 استفاده کنند. مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش ایسنا، شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصین و محققین را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشت، از جمله توجهات به سمت نقش مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای پیشگیری و افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید-19 معطوف شد.

پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا مصرف مولتی ویتامین یا تزریق نوروبیون برای ضعف و عوارض بعد از درمان کرونا توصیه می شود؟

تاثیر انواع ویتامین ها در بیماری کووید-19

ویتامین C: به نظر می رسد مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید باشد. این ویتامین دارای اثر ضد التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می شود. مطالعات نشان داده اند که ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات‌الریه که حالت شدید بیماری کووید-19 را تجربه می‌کنند، اثرات مفیدی دارد. توصیه می شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل و یا در رژیم غذایی مصرف کنند. اما برای حالتی که بیماری شدید نیست محققین دلیل کافی برای مصرف ویتامین C پیدا نکرده اند.

ویتامین D: یافته‌های جدید تأثیر مکمل‌های ویتامین D را در کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید-19 تأیید کرده است. به این معنی که ویتامین D به شدت روی پاسخ به عفونت تأثیر می‌گذارد.

ویتامین B12: کمبود این ویتامین موجب کم‌خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه، کاهش وزن، اختلال در راه رفتن و بوی بد دهان می شود. بیماران مبتلا به کووید-19 که کم‌خونی و بیماری‌های التهابی روده دارند باید حتما ویتامین B12 را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف کنند اما با توجه به شرایط پیش آمده به دلیل ازدحام و تراکم احتمالی جمعیت در مراکز ارائه خدمات، توصیه محققین به مصرف نوع خوراکی است.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ توصیه می شود افراد از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با بیماری کووید- 19 استفاده کنند. نکته مهم این است که مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد. زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه در رژیم غذایی روزانه به عنوان منبع غنی ویتامین‌ها توصیه می شود.

ارسال به دوستان
captcha
«هزارپا»؛ غول ترابری پرنده آلمان (+عکس) ماجرای به وجود آمدن دره تریلیون دلاری جهان/چرا سیلیکون‌ولی نام گرفت؟ روی ماه محمد بر خاک/ روایت تاریخ طبری از جزییات غسل و دفن پیامبر سه فرصت طلایی ایران برای مذاکره با آمریکا / ظریف: «مفت از دست ندهید» (+متن کامل مقاله) صف تانک ها روی پل ؛ یکی از عجیب ترین آزمایش های مهندسی (+تصاویر) چرا فیل‌ها قادر به پریدن نیستند؟ تکه کیک ناتمام شوروی در ارمنستان؛ غولی مدرن که در دره جا ماند (+تصاویر) بعد از چرت عصرگاهی سردرد می‌گیرید؟ پزشک می‌گوید بدن شما چه هشداری می‌دهد محسن رضایی؛ جنگ، اقتصاد، سیاست و حالا شاید صلح/ 10 ویژگی که کفۀ مثبت را سنگین‌تر می‌کند عیب بزرگ خودروهای جدید که کمتر کسی به آن توجه می‌کند هشدار سازمان غذا و دارو: با توصیه هوش مصنوعی دارو نخورید مشاور قالیباف: برای پیروزی قاطع، یکباره و دائمی آماده‌ایم / تکلیف جنگ‌های آینده را هم معین می‌کنیم سامانه بارشی وارد کشور شد؛ ۱۰ استان در انتظار باران «محمدعلی شاه» در دوران کودکی و در کنار پدرش «مظفرالدین شاه»(+عکس) تقویم روز