کد خبر ۷۳۴۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۱-۰۴-۱۳۹۹
کد ۷۳۴۲۵۱
انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۱-۰۴-۱۳۹۹

وزیر تعاون مصوبه افزایش ۲۶ درصدی حقوق را ابلاغ کرد

وزیر تعاون مصوبه افزایش ۲۶ درصدی حقوق را ابلاغ کردوزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه اصلاح حداقل دستمزد ۹۹ که نسبت به پارسال ۲۶ درصد افزایش دارد را به همه کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا، سرانجام پرونده دستمزد ۹۹ روز ۱۷ خردادماه پس از ساعت‌ها چانه‌زنی نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بسته شد. براین اساس نمایندگان توافق کردند که حق مسکن کارگری ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد و به عنوان پیشنهاد به هیات وزیران ارائه شود و علاوه بر آن ۷۵ هزار تومان از پایه سنواتی کم و به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شود. براین اساس پایه کارگران حداقل بگیر در سال ۹۹ که پیش از ۲۱ درصد رشد داشت، ۲۶ درصد شد.

به گزارش روز یکشنبه وزارت تعاون متن کامل بخشنامه دستمزد ۹۹ از سوی «محمد شریعتمداری» وزیر تعاون به همه کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ شد.

براساس این مصوبه برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران در سال جهش تولید مبلغ روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از مبلغ پایه سنواتی کسر و به حداقل مزد روزانه از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ اضافه شد. بدین ترتیب حداقل مزد از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ روزانه ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان تعیین شد.

همچنین سایر سطوح مزدی از ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۹ به میزان روزانه ۱۵ درصد آخرین مزد سال ۱۳۹۸ (ثابت یا مبنا موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه پنج هزار و ۵۳۳ تومان افزایش یافت.

در تبصره این مصوبه آمده است: از اول تیرماه امسال با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ روزانه ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان کمتر شود.

همچنین به کارگرانی که از اول تیرماه سال ۱۳۹۹ دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ سه هزار و ۳۳۳ تومان نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد.

از اول تیرماه امسال پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن رقم فوق‌ برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامی توسط "اداره کل روابط کار و جبران خدمت" انجام می شود.

همچنین در راستای تقویت مهارت محوری و بهره مندی تمامی کارگران و در نتیجه رضایت مندی کارگران باسابقه، از اول تیرماه امسال همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

*جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: افزایش حقوق ، دستمزد
ارسال به دوستان
شازدۀ قاجاری با تیپ خاص غربی در کنار دختر کوچکش؛ سال 1287(عکس) خداحافظی با رینگ‌های معمولی؟ اختراع جدید هیوندای برای کاهش مصرف سوخت خودروها فیلسوف-امپراتور روم هر روز صبح به خودش چه می‌گفت؟ نبود ما همیشه به نفع طبیعت نیست؛ وقتی طاعون انسان‌ها را کشت، تنوع زیستی هم کم شد حل معمای ۶۰۰ ساله؛ کشف نظم واقعی صفحات عجیب‌ترین کتاب دنیا اروپا از طرح موشک رهگیر AQUILA برای مقابله با تسلیحات هایپرسونیک رونمایی کرد گاز دادن در حالت توقف؛ مفید برای موتور یا عامل آسیب به خودرو؟ آن حروف ناخوانای اعصاب‌خردکن بی‌دلیل نبودند؛ ماجرای عجیب کپچاهای قدیمی اینترنت چرا قطره‌های آب روی ماهیتابه داغ سُر می‌خورند و دیرتر تبخیر می‌شوند؟ صاعقه برق ۲۹ روستای خراسان شمالی را قطع کرد سناتور منتخب دموکرات: جنگ علیه ایران احمقانه بود عراقچی: نتایج انتخابات آمریکا به رفت‌وآمد میانجی‌ها شوک وارد کرد؛ باید کمی صبر کنیم شرکت توانیر: حمله سایبری به شبکه برق تهران صحت ندارد ۳۰ بازیکن به اردوی تیم فوتبال امید دعوت شدند شنیده شدن صدای انفجار در قشم و بندرعباس