فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۴۱۳۴
انتشار: ۱۸:۳۷ - ۳۱-۰۳-۱۳۹۹

هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می شود

هزینه تلفن ثابت از ماه آینده گران می شود

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت، از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان اعمال می شود.

محمدرضا بیدخام در گفتگو با مهر، با بیان اینکه مجمع عادی فوق العاده صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران امروز شنبه ۳۱ خرادماه با حضور حداکثر اعضا اعم از نمایندگان دولت، بورس و خصوصی سازی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه تغییرات مربوط به میزان حق اشتراک مشترکان خطوط تلفن ثابت به تصویب رسید.

وی گفت: این تغییر قیمت برپایه ماده ۴ قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران اجرا می شود و از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان مخابرات محاسبه خواهد شد.

به گفته بیدخام، بر اساس این ماده، تعرفه خدمات مخابراتی، سپرده، ودیعه، حق‌ اشتراک، اضافه مکالمات و هزینه تغییر مکان وسایل مخابراتی مشترکین از طرف ‌شرکت مخابرات، تهیه و پس از تصویب مجمع عمومی، لازم الاجرا است.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه هزینه حق اشتراک تلفن ثابت مربوط به هزینه ای می شود که مخابرات به صورت ماهانه از هر خط تلفن، بابت نگهداری دریافت می کند، ادامه داد: مبلغ حاصل ، صرف توسعه شبکه مخابراتی کشور می شود.

بیدخام افزود: مطابق با تصمیم مجمع سهامداران مخابرات ایران، از این پس مشترکان تلفن ثابت در تهران باید ماهانه مبلغ ۸ هزار تومان بابت حق اشتراک خط خود پرداخت کنند. این رقم تا پیش از این ۲ هزار تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در تهران حدود ۷ میلیون خط تلفن ثابت وجود دارد و بیشترین تغییر اعمال شده در هزینه اشتراک نیز، مربوط به این شهر است، گفت: حق اشتراک مشترکان تلفن ثابت در روستاها تغییری نداشته و همان ۱۰۰ تومان محاسبه خواهد شد. اما مشترکان شهری از این پس باید بابت حق اشتراک مبلغ ۲ هزار تومان، مشترکان مراکز شهرستان ها ۲۵۰۰ تومان، مشترکان در مراکز استان ها ۴ هزار تومان و در کلانشهرها ۵ هزار تومان، پرداخت کنند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: این تصمیم با حضور نماینده دولت و حضور ۸۹ درصدی صاحبان سهام در مجمع شرکت مخابرات ایران مصوب شده و شرکت مخابرات ایران، با استناد به مصوبه رگولاتوری، این اختیار را دارد و نیاز به تایید رگولاتوری نیست. کمااینکه با توجه به رشد تورم، این افزایش قیمت، رقم برای مشترکان بالایی محسوب نمی شود.

تا پیش از این مخابرات برای حق اشتراک ماهیانه بابت هر خط تلفن ثابت، از مشترکان در روستاها ۱۰۰ تومان، در شهرها ماهانه ۷۵۰ تومان، در شهرستان‌ها ۱۰۰۰ تومان، در مراکز استان‌ها غیر از کلانشهرها ۱۲۰۰ تومان، در کلانشهرها ۱۵۰۰ تومان و در تهران ۲۰۰۰ تومان دریافت می کرد.

پس از آنکه دریافت آبونمان تلفن ثابت در سال ۹۷ و به دستور دیوان عدالت اداری از قبوض مشترکان حذف شد، شرکت مخابرات ایران برای جبران بخشی از کاهش درآمد خود از محل آبونمان، گزینه حق اشتراک را در صورتحساب مشترکان اعمال کرد.

برچسب ها: تلفن ثابت
ارسال به دوستان
آزمایش «کلاهک جنگی با اهداف ویژه» در کره شمالی هشدار نبویان به تیم مذاکره: مطالبه‌گری را رها نخواهیم کرد شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس)