فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۳۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۴-۰۳-۱۳۹۹
کد ۷۳۱۶۰۷
انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۴-۰۳-۱۳۹۹

پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه

پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه
آمار مراجعان با علائم تنفسی زیاد است اما تنها بخشی از آنها به کرونا مبتلا هستند. انتظار می‌رود در روزهای آینده یعنی تا آخر خردادماه مجددا روند شیوع کرونا افزایشی باشد اما از اوایل تیرماه انتظار روند کاهشی داریم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر از پیش‌بینی روند افزایشی شیوع کرونا تا آخر خردادماه خبر داد.

دکتر مجتبی کلانتر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در یک ماه اخیر، وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شوشتر سیر صعودی داشته و تعداد بیماران سرپایی و بستری افزایش یافته است البته یکی از دلایل افزایش تعداد موارد سرپایی، افزایش تعداد نمونه‌گیری‌ها از اوایل اردیبهشت‌ماه بوده است.

وی افزود: هفته گذشته بیشترین موارد بستری در شوشتر را داشتیم و گاهی ۸۰ درصد ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته برای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) تکمیل می‌شد اما خوشبختانه فعلا با کاهش تعداد مراجعان به بیمارستان مواجه هستیم و تعداد موارد بستری نیز نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است. روز گذشته (سه‌شنبه) نیز ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت تخت‌های تخصیص یافته به کرونا در بیمارستان پر شده بود.

کلانتر ادامه داد: آمار مراجعان با علائم تنفسی زیاد است اما تنها بخشی از آنها به کرونا مبتلا هستند. انتظار می‌رود در روزهای آینده یعنی تا آخر خردادماه مجددا روند شیوع کرونا افزایشی باشد اما از اوایل تیرماه انتظار روند کاهشی داریم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به دلیل روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا، گفت: در خوزستان در حالی که هنوز پیک بیماری وارد استان نشده بود، محدودیت‌های تردد اعمال شدند و با توجه به وضعیت اقتصادی، زمانی محدودیت‌ها رفع شد که پیک بیماری وارد خوزستان شده بود و این مساله یکی از دلایل افزایش موارد بوده است.

کلانتری با اشاره به ابتلای کودکان (زیر ۱۲ سال) به کرونا، گفت: در اوایل شیوع کرونا در جهان، گزارشی از ابتلای کودکان به کرونا دیده نشده بود اما با شیوع کرونا در ایران، مواردی از ابتلای کودکان داشتیم. در شوشتر حتی ابتلای نوزاد ۹ ماهه یا کودک چهار ساله به کرونا نیز داشته‌ایم اما خوشبختانه تاکنون مرگ کودک ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه گروه‌های پر خطر، بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند، گفت: افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد بالای ۶۵ سال گروه پرخطر هستند و در صورت ابتلا و عدم مراجعه به مراکز درمانی احتمال فوت آنها وجود دارد. در ابتدای شیوع کروناویروس برخی با تاخیر به مرکز درمانی مراجعه می‌کردند و دیگر نمی‌توانستیم برای آنها کاری کنیم. اکنون بیماران زودتر و به موقع به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما افراد با سن بالا شانس کمتری برای درمان دارند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا ، خوزستان ، ویروس
ارسال به دوستان
شاپور رحیمی، مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی درگذشت بزرگ‌ترین حسرت مشترک نیمی از زنان جهان هیات عَلَم در تاسوعای ارومیه مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران