فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۸۹۸۳
انتشار: ۱۶:۰۵ - ۲۸-۰۲-۱۳۹۹

رد آلودگی آب آشامیدنی اهواز به عامل بیماری وبا

 آب آشامیدنیمعاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی در خصوص آلودگی آب اهواز به عامل بیماری وبا (التور) گفت: هیچ گزارشی مبنی بر بروز وبا نداریم.

دکتر سیدمحمد علوی با بیان این مطلب، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب مراکز بهداشت، به طور مستمر و با حساسیت بالا بر سلامت آب شهر و روستا نظارت می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وی با اشاره به اینکه از نظر زمانی در بازه زمانی افزایش احتمالی بیماری‌های روده‌ای (پیک بهاره) هستیم، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد شدن شرایط محیطی برای رشد و فعالیت میکروب‌های بیماری‌زا، انتظار می‌رود موارد گزارش بیماری‌های اسهالی و عفونت‌های روده‌ای افزایش یابد.

علوی افزود: لذا تذکرات لازم به شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص حفظ کلر باقیمانده مطلوب و رفع شکستگی‌های شبکه آب و فاضلاب و رسیدگی به شکایات عمومی از جمله بوی نامطبوع و کدورت بالای آب در برخی مناطق ابلاغ شده است و نظارت مستمر بر عملکرد آبفاها، توسط مراکز بهداشت انجام می‌شود.

وی گفت: انتظار می‌رود با توجه به معضلات شبکه آب و فاضلاب اهواز و بالازدگی‌های متعدد و مستمر فاضلاب، اقدامات اصولی برای رفع ایرادات از جانب شرکت‌های آب و فاضلاب انجام شود و مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز مکلف به پیگیری قانونی و حقوقی معضلات هستند.

به گزارش ایسنا، فرمانداری اهواز نیز در اطلاعیه‌ای آلودگی آب اهواز به وبا را تکذیب کرد و خواستار برخورد با عوامل انتشاردهنده این مطلب شد.

فرمانداری اهواز در این اطلاعیه آورده است: پیرو خبری مبنی بر آلودگی آب اهواز به وبا، اعلام می‌شود که این موضوع نادرست است زیرا آب آشامیدنی به صورت روزانه توسط عوامل بهداشت کنترل می‌شود.

از شهروندان گرامی درخواست می‌شود به شایعاتی از این قبیل توجه نکنند و فرمانداری اهواز عوامل انتشاردهنده این خبر دروغ که موجب نگرانی مردم شدند را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استاندار خوزستان نیز پیش از این گفته بود: استان خوزستان به دلیل شرایط اقلیمی، هر سال در دو مقطع اردیبهشت و آبان با شیوع وبا روبه‌رو می‌شود اما هم اکنون هیچ موردی از ابتلا به وبا در خوزستان نداشته‌ایم.

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم مراقبت برای جلوگیری از شیوع وبا همزمان با اوج‌گیری کرونا افزود: شهرداران و فرمانداران مکلف شده‌اند مانند هر سال، لایروبی و آهک‌پاشی در شهرها را مد نظر قرار دهند و در روستاها نیز بخشداران و دهیاران این اقدامات را انجام دهند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوزستان ، اهواز ، آب
ارسال به دوستان
انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق