فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۰۸-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۵۶۴۳
انتشار: ۲۲:۲۳ - ۰۸-۰۲-۱۳۹۹

دکتر زالی: مسافران مترو و اتوبوس باید ماسک بزنند

دکتر زالی: مسافران مترو و اتوبوس باید ماسک بزنند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تاکید کرد: استفاده از ماسک در مترو می‌تواند مانع سرایت و گسترش ویروس کرونا شود.

به گزارش ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر «علیرضا زالی» روز دوشنبه با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می شوند، گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از این ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم، طبیعی است تامین این تعداد ماسک دشوار است که بر اساس مصوبه ستاد ملی، وزارت صمت( صنعت معدن و تجارت) مسوولیت این کار را برعهده گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: بر این اساس مقرر شد پس از انجام مقدمات، تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام شود و با قیمت یارانه ای و مناسب در مبادی ورودی مترو در اختیار افراد قرار داده شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ایجاد زیرساختهای لازم و شرایط تسهیل شده برای تهیه ماسک، خاطرنشان کرد که با هماهنگی های لازم قرار است مکانیسمی برای ایجاد پایانه های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شود.

زالی به شهروندان تهرانی که از مترو و ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند توصیه کرد: اگر به ماسک دسترسی ندارند برای محافظت خود از ماسک های پارچه ای که در منزل تهیه می شود استفاده کنند.

بستری ۲۷۴ بیمار کرونایی در بخش های عادی بیمارستان های پایتخت

زالی همچنین گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع بیمارستان های تهران که بیماران کرونایی را پذیرش می کنند، بالغ بر ۲۷۴ مورد جدید در بخش های عادی خود بستری کردند.

وی ادامه داد: ۸۰ بیمار نیز در بخش های ویژه بستری شدند و ۵۰۲ بیمار در طول ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان ترخیص شده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران یادآور شد: آمار بستری بیماران جدید در بخش های ویژه با روزهای اخیر تفاوت قابل توجهی را نشان نمی دهد.

زالی افزود: در مورد میزان مراجعان، مجموعا بالغ بر سه هزار و ۱۴۲ نفر به مجموعه بخش های درمانی ما مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷۴ نفر در بخش عادی بستری شده و ادامه درمان مابقی که شدت بیماری آنان کمتر بود به شکل سرپایی انجام شد.

وی ادامه داد: حدود سه هزار و ۴۰۰ نفر نیز به مراکز جامعه سلامت شهر تهران مراجعه کردند که معمولا این افراد علائم خفیف‌تری داشته و با دریافت توصیه های بهداشتی شامل قرنطینه سازی و محدودیت تردد به منزل مراجعه کردند.

برچسب ها: کرونا ، مترو
ارسال به دوستان
آزمایش «کلاهک جنگی با اهداف ویژه» در کره شمالی هشدار نبویان به تیم مذاکره: مطالبه‌گری را رها نخواهیم کرد شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس)