فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۱۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۲-۱۲-۱۳۹۸
کد ۷۱۶۶۷۳
انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۲-۱۲-۱۳۹۸

ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافت

ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافتدر پی ضرب‌الاجلی که سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت به اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت داده بود، رییس این سازمان به ایرنا گفت: اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها و شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت، ضرب الاجلی برای بهبود کیفیت خدمات خود داد و آن‌ها را موظف کرد طی این زمان مشکلاتی که در حوزه اینترنت وجود دارد را رفع کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به شرح اقداماتی پرداخت که طی این زمان برای بهبود کیفیت اینترنت انجام شده است. 

حسین فلاح جوشقانی افزود: اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات برای رفع این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرد.

فلاح افزود: اپراتورهای دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت شان کاهش پیدا کرده بود، اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

او اشاره کرد: در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.

فلاح در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت: تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.

او اشاره کرد: اکنون که شبکه را به صورت دایم رصد می‌کنیم مشکلی نداریم، اما اگر نیاز به افزایش ظرفیت باشد قبل از این که به کاهش کیفیت منجر شود، اپراتورها با توجه به شرایط پیش آمده آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهد داشت.  

رییس رگولاتوری با اشاره به این که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با توجه به قولی که داده بودیم با همکاری اپراتورها و شرکت مخابرات و زیر ساخت، کمبود ظرفیت پهنای باند برطرف شد، افزود: اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند. هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.  

به گزارش ایرنا از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمد، برای برخی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد.

تا آنجا که «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داد. مساله‌ای که به کاهش کیفیت اینترنت منجر شد و صدای کاربران فضای مجازی را درآورد.

پس از اعلام شکایت‌هایی که در این خصوص از سوی کاربران انجام شده، رگولاتوری وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه، خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت دستور داد ظرف مدت ۲۴ ساعت این مشکل را حل کنند. 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟